Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte varit där än den här säsongen men de verkar ha gjort lite dumma val. De sparade ingen snö till den här säsongen då det resonerade att det inte behövdes. Sen var man alldeles för sega med snökanoner alternativt om det var någon reglering på vattenmängd. Detta orsakade att man typ hade 50% av backarna öppna under julen och är en orsak varför jag inte besökt anläggningen än. Romme t ex hade ju över 80% av sina backar öppna under julen men de körde ju kanonerna så fort de var kyla. Tycker tyvärr att kungsberget inte satsat något på utveckling senaste åren, visst de gjorde en backe med knapplift men det var främst för att bygga mer boenden och de har byggt lite på barnbacken. Var ju en artikeln för några år sedan här på freeride när branäsgruppen sa att de skulle bygga en sittlift på södra sidan till förra säsongen.Idag var vi där. Tre backar (8, 11 och 12) som binder samman området har inte öppnat än. Så man kan inte åka ner till hoppbacken. Det var ju dåligt. Det är ju också tre skapliga backar av fyra som de har. En gåta hur de har prioriterat.
Parken var helt ok för mig men inte så avancerad för de som är bättre än jag. Airbagen var kul.
Ingen airbag, det finns däremot i Bjursås som ligger 30 min från Falun.Källviken verkar intressant! Har de även airbag? Till Kungsbergets försvar får man väl säga att de nog har förbättrat parken till i år. Sämst var att de inte hade öppnat backarna som binder samman systemet på ett vettigt sätt.