NyslipadeKanter
Aktiv medlem
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Har också varit med om att boka fel vecka pga krångligt system och de vägrat ändra för att "det är för nära inpå".Har också jobbat på andra skidorter och Skistar är enligt mina erfarenheter inte sämre arbetsgivare än andra aktörer. Mitt problem med skistar är framförallt deras attityd mot kunder. Jag klantade mig kapitalt för några år sedan och stressbokade en stuga en vecka i Åre. Märkte inte att ankomstdatumet ändrades till dagens datum när man hoppade runt för att jämföra stugor. Bokade och la till avbokningsskydd och tänkte inte mer på det. I slutet på veckan som spenderades på annan skidort fick jag tack-SMS av skistar som hoppades att veckan varit bra. Fick lite panik o ringde Skistar. Jag behövde knappt avsluta första meningen förrän jag blev avbruten. Killen på kundservice fattade direkt vad som hänt och det lät som att det hände ofta. Framförde min åsikt om att systemet var dåligt och att systemet borde larma om man bokar avbokningsskydd som inte ens gäller eller om man inte hämtar ut nyckeln. Fick inget gehör av kundsupport som stängde av luren för att konsultera sin chef några ggr. Bad att få prata med chefen men det fick jag inte. Fortsatte med mailkorrespondens där jag bad om någon form av rabatt på framtida bokning men jag fick inte ens tillbaka avbokningsskyddet (som inte ens gällde) med motiveringen "Skistar är ett stort företag som inte kan särbehandla vissa kunder". Bojkottar alltid stuga via Skistar sedan dess men tar korthelger i Åre då det är så smidigt med tåg. I år blir det Alperna och sen Funäsdalen för att slippa dem helt. Har blivit personligt![]()
Tycker generellt deras sida är dålig då den har alla skidorter på samma ställe.
Varför finns det inte dedikerade Åre, Sälen, Hemsedal etc-sidor?