Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte bara is; för mycket lim låser bra med? Jag tar chansen ändå: på med bromsar på min frus skidor.De där små pinnarna som ska låsa/låsa upp bromsarna på Alpinist måste ju vara en av de konstigaste konstruktionerna någonsin. Inte för att jag har testat, men det måste ju vara helt omöjligt att få dom att fungera om man börjar i varmgrader långt ner och sen kliver upp i minusgrader. De löper genom två skittrånga hål som knappt fungerar ens i butiksmiljö. Ett halvt gram is lär ju låsa dom helt eller?
Jag har börjat lägga tvåkomponentslim (24h) i botten på core shots. Då verkar belaget sitta kvar.Laga hajbett och en gammal lagning
Före, under och efter.
Å Ja. Jag skulle lagt på ett lager till så jag hade fått bort den lilla gropen.
Men men... Slut på öl.
Du kör för hårt pojk. Dags att skaffa något tuffare pjux? Dock kör du upp dagarna ganska fort så det kan vara ålderstecken med.Upptäckte en spricka i ena pjäxan när jag tog på mig i morse. Så burit upp mina reservpjäxor från källaren.
Visa bilaga 38030
Visst åker jag när det är det är hårt och nästan ingen annan ger sig ut offpist. Tycker ändå inte runt 70 skiddagar med mina runt 70 kg skulle vara för mycket för den pjäxan.Du kör för hårt pojk. Dags att skaffa något tuffare pjux? Dock kör du upp dagarna ganska fort så det kan vara ålderstecken med.
![]()
70 kg? Det vägde man ju för tusan i mellanstadiet. Nu får du trycka i dig lite kalorier pöjk. Annars räcker det väl gott och väl med ett par Tretorn gummistövlar för ge lite stadga åt de fåtaliga kilona...Visst åker jag när det är det är hårt och nästan ingen annan ger sig ut offpist. Tycker ändå inte runt 70 skiddagar med mina runt 70 kg skulle vara för mycket för den pjäxan.
Blir att åka och snacka med dem i butiken i veckan som kommer, se vad de säger om det.
De ser ju tämligen nya utUpptäckte en spricka i ena pjäxan när jag tog på mig i morse. Så burit upp mina reservpjäxor från källaren.
Visa bilaga 38030
Det jag hoppas på, köpte i början av förra säsongen.De ser ju tämligen nya ut
Garanti???
Säg att du är influencer. Den har de nog aldrig hört förr…Det jag hoppas på, köpte i början av förra säsongen.
Var till butiken i går, efter att de kollat med Atomic var jag tillbaka nu på morgonen. Bootfitern hade redan tryckt nya skal på samma sätt som de gamla och innerskorna var redan på värmaren. Så var bara byta till skidsockor och dra på dem, sen gå omkring lite och klämma på skidor och annat i butiken medan de svalnade.Upptäckte en spricka i ena pjäxan när jag tog på mig i morse. Så burit upp mina reservpjäxor från källaren.
Sånt där gillar jag!Remen till bosterstrap var i princip helt söndernött och skulle snart gå av. Att köpa helt nya kändes onödigt då allt annat på den funkar bra. Köpte spännbands-rem på Claes Ohlsson för 40 kr och monterade på. Verkar funka och sparar mig 1000 kr.
Bara två par skidor? Åker du ensam?Byggt enkla hållare för att skidorna inte ska fara omkring i bilen.
Visa bilaga 38490
Visa bilaga 38491
Och givetvis, innan vi köpte bilen för några år sedan så rullade vi hem den och mätte så att skidorna fick plats.![]()
Ser ut som du redan har slipat på mitten, men annars kan det vara värt att kolla så boot boarden är helt platt. Ibland är den lite uppbyggd som ett hålfotsstöd på mitten, inte direkt något man behöver om man har gjutna sulor.Ville öka volymen något i pjäxorna pga höga fotvalv som ger domningar. Slipade ned boot boarden ca 1-2 mm samt tog lite på undersidan av sulan. Har fått liknande gjort på mina daily drivers för en massa år sedan och tänkte att jag borde kunna fixa det själv på racepjucken. Någon enstaka millimeter gör definitivt skillnad.
Boot boarden hade inget upphöjt hålfotsstöd, utan var helt plan i bakre delen och i mitten. Däremot var den något vinklad nedåt vid främre delen. Men där slipade jag inte så mycket, då jag upplever att jag har plats i tån.Ser ut som du redan har slipat på mitten, men annars kan det vara värt att kolla så boot boarden är helt platt. Ibland är den lite uppbyggd som ett hålfotsstöd på mitten, inte direkt något man behöver om man har gjutna sulor.