Inställning av bindningar (marker griffon x mwerks)

Hej!
Jag har kommit över ett par marker griffon 13 x mwerks som är en ny modell på griffon bindningen till nästa säsong (tror jag), Hittar ingen info om bindningarna online förutom en YouTube short med en kille som monterar marker jester 16 x mwerks.
Så jag undrar om man ska justera dom lika dant som vanliga griffon. Eller om dom ska skruvas ”hårade” eller ”lösare” än vanliga griffon.

Har varit ut och kollat på skidorna jag har i förrådet och de har ingen annan justering mot vanliga Griffon eller Jester
Däremot är ju tådelen annorlunda, den är gjuten i ett stycke för att få en kompaktare och lättare tådel, man har kunnat sänka ner stå höjden till 9mm vilket är den lägsta ståhöjden för tillfället på en bindning, man har även en ny fast variant utav "afd-platta" som är integrerad i bindningen och möjliggör den sänkta ståhöjden.
Även bakdelen har ändrats om för att sänka höjden från 24mm på vanliga Griffon/jester till 14 på X-modellen.
Det är därför infästningen till skistoppern ser annorlunda ut.

Men som sagt, det är ingen skillnad i justering utav själva bindningen, är du dock osäker, så uppsök hellre en bra alpinbutik och låt dem ta en titt.

Tillbaka
Topp