Säsonga Riksgränsen

MT-

Medlem
Säsonga Riksgränsen
Hejhej!

Jag och en kompis är sugna på att säsonga i Riksgränsen nästa säsong i samband med att vi skriver examensarbete! Eftersom att vi skriver arbete finns det något begränsad tid till att jobba om man också vill hinna åka skidor. Jag har förstått det som att det kan vara lite klurigt med boenden om man inte tänkte jobba, är det nån som sitter på nåt bra tips? Kan egentligen tänka oss att vi i närliggande områden också! Alla övriga tips och grejer att tänka på upskattas också!!

Tacktack:)))

Säsonga Riksgränsen
Boende i just Riksgränsen är ruskigt svårt om ni inte jobbar på anläggningen eller Ica. I er situationen skulle jag satsa på att köpa en husvagn och boka en säsongsplats på campingen. Bäst är såklart att hitta något med förgård som redan står på plats däruppe men det kan bli svårt att hitta rätt ekipage till rätt pris.

Billigast och hyfsat enkelt är det ju då att köpa en vagn på annat håll nu i höst och ställa dit den i oktober innan värsta snön lagt sig. Vill ni bo riktigt bra med gott om plats så köper ni också en förgård men det kan snabbt sticka iväg ca 50 000 extra och kommer med en hel del jobb som nog inte är värt för bara en vinter.

Säsonga Riksgränsen
Boende i just Riksgränsen är ruskigt svårt om ni inte jobbar på anläggningen eller Ica. I er situationen skulle jag satsa på att köpa en husvagn och boka en säsongsplats på campingen. Bäst är såklart att hitta något med förgård som redan står på plats däruppe men det kan bli svårt att hitta rätt ekipage till rätt pris.

Billigast och hyfsat enkelt är det ju då att köpa en vagn på annat håll nu i höst och ställa dit den i oktober innan värsta snön lagt sig. Vill ni bo riktigt bra med gott om plats så köper ni också en förgård men det kan snabbt sticka iväg ca 50 000 extra och kommer med en hel del jobb som nog inte är värt för bara en vinter.
Hmm ja de är ju nåt att fundera på! tack för svar!

Tillbaka
Topp