Always-Sunny
Aktiv medlem
Val av ATK, hjälp
Hallå!
Velar mellan RT 11 Evo och Raider 11 Evo. Ingen gigantisk skillnad mellan dem men Raider är ju lite kralligare och några mm mer "heel elastic travel".
Dom ska sitta på skida som väger 1300-1500, runt 95 i midja och 175-180 långa. Jag väger <70 och åker ganska lugnt, DIN runt 7 på vanlig bindning.
Antar att det inte är några problem att köra RT men vore gött att få lite synpunkter och tips. Den lilla viktsskillnaden kvittar för min del. Är det typ ingen fördel för mig att köra Raider sparar jag hellre lite pengar och tar RT.
atkbindings.com
atkbindings.com
Velar mellan RT 11 Evo och Raider 11 Evo. Ingen gigantisk skillnad mellan dem men Raider är ju lite kralligare och några mm mer "heel elastic travel".
Dom ska sitta på skida som väger 1300-1500, runt 95 i midja och 175-180 långa. Jag väger <70 och åker ganska lugnt, DIN runt 7 på vanlig bindning.
Antar att det inte är några problem att köra RT men vore gött att få lite synpunkter och tips. Den lilla viktsskillnaden kvittar för min del. Är det typ ingen fördel för mig att köra Raider sparar jag hellre lite pengar och tar RT.
RT 11 EVO
Ski touring royalty in display with the ATK RT 11 EVO, our Touring range top binding. The RT 11 EVO is the final stage of an evolutionary lineage, tailored to meet the precise demands of skiers. In just under 300 grams, it incorporates the revolutionary elastic absorption capabilities of the EVO...
RAIDER 11 EVO
ATK’s Raider 11 EVO is a Free Touring binding designed for all the skiers that are always seeking technological innovation and revolutionary downhill performance. With inedited features and functionality, this binding delivers unparalleled control and fun on every terrain. A binding designed to...