Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror du precis besvarade frågan snarare än att du har överkänsliga fötter.Haha ja det är verkligen personligt vad man prioriterar. Antar att jag har riktiga princess-fötter. Och så vill jag ha mina boots tajta och styva…
Det viktigaste är att bootsen passar.
Passande boots är viktigast.
Ser ni det logiska hoppet?...styva-boots-gänget...
...bootsen är gjorda av guld....sämsta boots...dåliga boots...
...styvare boots...styva boots...
...styva saker...
Precis. Boots som passar.Så länge inte bootsen ger skavsår eller tydliga tryckpunkter så är det inte så bråttom med boots.
Ok, vi behöver bara klargöra ett par saker.
Ser ni det logiska hoppet?
Precis. Boots som passar.
Jag gissar att du är som min kompis Mårten och har en "normal" fot. I början av sin karriär stoppade han fötterna i de första bootsen han hittade (Burton Moto, say no more) och har varit nöjd sen dess. Själv har jag helknasiga och -trasiga fötter, har testat 60 olika modeller och lidit helvetets alla kval.
Så än en gång: det viktigaste är att bootsen passar. De kan vara mjuka, hårda, billiga, dyra, snygga, fula... Men de ska passa = inte ge skavsår eller tydliga tryckpunkter, eller vara för stora så att man måste snörpa av blodcirkulationen för att inte åka omkring i dem.
Och här nånstans tror jag att vi tappade @JLUN![]()
Vi enas om det.Alla saker är lika viktiga.
När jag var ung och häftig körde jag med ett par baggy svintynga Volcom byxor. Tjocka och varma.Nu en helt annan fråga... Vi har vanliga "skidbyxor". Jag har noterat att många har "coola snowboardbrallor". Är detta nå svindyra specialgrejor för det finns inget sånt på staduim mm. Är dessa bättre för att sitta på rumpan och på knäna? För är det lite blött kan jag tänka mig det är ett helvete med snowboard om man blir blöt? Finns sådana att köpa nånstans till vettigt pris? Eller är det vanliga "skidbyxor" men med en "hippare" design bara?
Tack, ja, kanske är de bara "häftiga" (det har jag heller inget behov av, inte barnen heller... tror jag... kanske snarare tvärtom). Sålänge snön är torr är det inga problem, men tänker att om det skulle vara slaskigt så ska man ha riktigt bra brallor för att klara det. Men kanske är de "coola" inte bättre på detta... Handlar kanske då mer om att helt enkelt inte sitta ned i snön, med flow bindningar kanske det funkar, annars måste väl de flesta (iallafall i gubbålder och otränad kontorskropp) sätta sig för att ta på bindningarna.När jag var ung och häftig körde jag med ett par baggy svintynga Volcom byxor. Tjocka och varma.
Nu är jag äldre, icke häftig men mycket klokare och har ett par Patagonia sedan ca 6 år. Vattenavisande och välventilerande. Frun kör Marmot och Burton och dottern kör Norröna.
Så länge dom vanliga skidbyxorna håller dig varm och torr och inte hämmar din rörlighet så kör på dom.
Jag ser sällan folk som behöver sätta sig för att spänna fast, bortsett från nybörjare.Handlar kanske då mer om att helt enkelt inte sitta ned i snön, med flow bindningar kanske det funkar, annars måste väl de flesta (iallafall i gubbålder och otränad kontorskropp) sätta sig för att ta på bindningarna.