Riksgränsen transfer

Nicco86

Medlem
Riksgränsen transfer
Hej,
Ska i april 2026 resa till riksgränsen via flyg till Kiruna men noterar att det än så länge finns varken SJ eller lokalbussar som har timing med flygen ankomst till Kiruna.

Ni som är vana besökare vid riksgränsen, vad är er rekommendation för transfer från flyget i Kiruna till riksgränsen?

Riksgränsen transfer
Hej,
Ska i april 2026 resa till riksgränsen via flyg till Kiruna men noterar att det än så länge finns varken SJ eller lokalbussar som har timing med flygen ankomst till Kiruna.

Ni som är vana besökare vid riksgränsen, vad är er rekommendation för transfer från flyget i Kiruna till riksgränsen?
Finns transfer att boka, dyrt som tusan. 1000kr vill jag minnas jag läst.
Jag minns jag åkt lokalbuss de gånger jag flugit. Har dock antingen fått vänta länge eller missat flyget pga otiming med avgångar.

Riksgränsen transfer
Hej,

vana besökare tar nattåget till Riksgränsen ;)

Men kolla med Riksgränsen - de har transfers till/från Kiruna som i skytteltrafik

Riksgränsen transfer
Åkte buss med Visit Abisko för ett par år sedan då Länstrafikens buss inte gick så det passade flyget. Det kostade typ 600 SEK. Men de verkar ha slutat att köra till Riksgränsen och kör bara till Abisko nu enligt deras hemsida.

Riksgränsen transfer
Hej,

Länstrafiken i Norrbotten har en buss som går från flygplatsen i Kiruna till gränsen. Stannar i Abisko och Björkliden också. Det är busslinje nummer 91 tror jag. Men den går inte till alla avgångar/ankomster tyvärr.

Riksgränsen transfer
Åkte buss med Visit Abisko för ett par år sedan då Länstrafikens buss inte gick så det passade flyget. Det kostade typ 600 SEK. Men de verkar ha slutat att köra till Riksgränsen och kör bara till Abisko nu enligt deras hemsida.
Ja visit abisko kör inte till gränsen längre. Eller gjorde i alla fall inte det förra vintern.

Riksgränsen transfer
Som fortsättning på denna tråd till vana gränsenbesökare: rekommenderas medtag av endast puder/topptursskidan eller ska jag försöka släpa med ett par lite mer isvänliga skidor som komplement till puderskidan också?

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp