Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Visa din fika!
Bidrag lite själv då!Börjar bli låg nivå på fikat nu, ingen som kan lägga upp en bild på en espresso + grappa + tiramisu eller en café au lait + macarons?![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bidrag lite själv då!Börjar bli låg nivå på fikat nu, ingen som kan lägga upp en bild på en espresso + grappa + tiramisu eller en café au lait + macarons?![]()
....och ska jag vara helt ärlig tar jag hellre ett glas mjölk och en näve pepparkakor än espresso och tiramisu. Alla dagar i veckan.Bidrag lite själv då!![]()
Har inte fått till rätt kombo ännu sedan förra säsongen, det ska vara espresso, tiramisu etc plus bergsutsikt för fulländat ambiente.Bidrag lite själv då!![]()
Börjar bli låg nivå på fikat nu, ingen som kan lägga upp en bild på en espresso + grappa + tiramisu eller en café au lait + macarons?![]()
Snyggt!Visa bilaga 42592Äntligen lite klass på fikan![]()
Haha finns säkert någon italiensk variant som han påstår är bättreSnyggt!
Men vette tusan om skumtomtarna kvalificerar sig på PC's kvalitetslista...![]()
Fjällgårn?
Svårslaget ändå
Antarktis ser fint ut såhär årsföljt av godaste lådsasköttet på kontinenten i ångorna av en hårt kämpande 900acemotor.godare än vilken dyrfika eller marianne som helst!
Visa bilaga 43143
Antarktis ser fint ut såhär års
Har man varit utan mat så pass länge att man hallucinerar så kraftigt att ens vänner ser ut som animerade leksaksfigurer så är vilken pulverdessert som helst lyxig. Speciellt när det är 300 mil till närmsta kiosk som dessutom ligger i en annan världsdel.ok ett högst olyxigt fika som under omständigheterna lätt kan mäta sig med vilken lyxig skumpa&tieramisu somhelst! ekströms veganska pulverchokladpudding åts under stor andakt&odör efter 20dagar i fält utan tvagning,på självaste ekström iceshelf på aktarktis,som är döpt efter självaste bertil ekström som dog här 1951 när han råkade köra ut över iskanten med sin vessla ner i det salta minusgradiga havet tillsammans med sina kamrater som också dog,utom stig hallgren som simmade till ett isflak&sen blev räddad av andra kamrater efter 12timmar,bland annat av alan reece från england som dom sen va tvungen att operera ut ögat på med hjälp av en sked ute på isen pga massa andre grejer.hursom,ekströms choklapudding på ekströms ishylla utan död&operationer va fan lyxfika så det räcker&blir över! mums
Visa bilaga 43142
Är inte all fika glädje?Har man varit utan mat så pass länge att man hallucinerar så kraftigt att ens vänner ser ut som animerade leksaksfigurer så är vilken pulverdessert som helst lyxig. Speciellt när det är 300 mil till närmsta kiosk som dessutom ligger i en annan världsdel.
Dina poster på spartanskt fika har stort värde i tråden på grund av sammanhanget. Du är ett föredöme.
Men de som sitter på sina feta arslen i trygga hemmet och postar en bild på juleskum?! Här får jag hålla med PisteCarver: Skärpning, lite klass på fikat tack.
Det finns andra trådar där man kan söka sympati för sin misär, den här tråden är för att sprida glädje.
Tänker du äta upp vår grannes hund?ska försöka få till nå riktigt lyxfika framöver med nå läker bichon frisé...
Tur att du inte var fikasugen idag?
Förmidsagsespresso i en, för mig, ny bergskedja när det gäller skidåkning.
Man undrar ju vad som gömmer sig i glaset där bakom…
En slatt!Man undrar ju vad som gömmer sig i glaset där bakom…
Alltid trevligt när förra sällskapet lämnar en liten ”slatt” till nästaEn slatt!
Den drack jag själv!Alltid trevligt när förra sällskapet lämnar en liten ”slatt” till nästa![]()