Visa din fika!

Visa din fika!
Bidrag lite själv då! :mad:😂
Har inte fått till rätt kombo ännu sedan förra säsongen, det ska vara espresso, tiramisu etc plus bergsutsikt för fulländat ambiente.☝️
Som sagt bergen finns inte i Skåne, men vänta bara….;)

Fram tills att jag har snötäckta berg som fikabakgrund igen, får ni hålla tillgodo med en ”fika med klass” från i somras. Inga snötäckta berg i bakgrunden men dock berg (die Weinberge).
1766404662548.webp

Visa din fika!
Liten juldagsfika från det milda Skånelandet! Med hyllning och hälsning till er djärva och rikligt behårade varelser som bebor de glesa fäbodarna på tundran norr om Hallandsåsen. Vi förlåter era skumtomtar och i övrigt torftiga matkultur med förståelse för att era middagar består av enstaka hjortron från grannfjället och några gram renskav från sommarvistet, snabbt nersköljt med en kåsa bäverhojt.

1766656996282.webp

Visa din fika!

Påminner om en påskresa i Åre på 80-talet, bankomaterna och kortläsarna var ur funktion i flera dagar så pengarna tog slut. Inför hemresan var vi ganska hungriga och lyckades muta tjejerna i Fjällgården med cigaretter och småmynt för att få dela på litet rester efter ”dagens lunch”. Tror de fick cigaretttändaren också.

Har jag berättat detta förut?! Ja ni ser… 😉

Visa din fika!
ok ett högst olyxigt fika som under omständigheterna lätt kan mäta sig med vilken lyxig skumpa&tieramisu somhelst! ekströms veganska pulverchokladpudding åts under stor andakt&odör efter 20dagar i fält utan tvagning,på självaste ekström iceshelf på aktarktis,som är döpt efter självaste bertil ekström som dog här 1951 när han råkade köra ut över iskanten med sin vessla ner i det salta minusgradiga havet tillsammans med sina kamrater som också dog,utom stig hallgren som simmade till ett isflak&sen blev räddad av andra kamrater efter 12timmar,bland annat av alan reece från england som dom sen va tvungen att operera ut ögat på med hjälp av en sked ute på isen pga massa andre grejer.hursom,ekströms choklapudding på ekströms ishylla utan död&operationer va fan lyxfika så det räcker&blir över! mums

k
Screenshot_20260115_131902_Gallery.webp

Visa din fika!
ok ett högst olyxigt fika som under omständigheterna lätt kan mäta sig med vilken lyxig skumpa&tieramisu somhelst! ekströms veganska pulverchokladpudding åts under stor andakt&odör efter 20dagar i fält utan tvagning,på självaste ekström iceshelf på aktarktis,som är döpt efter självaste bertil ekström som dog här 1951 när han råkade köra ut över iskanten med sin vessla ner i det salta minusgradiga havet tillsammans med sina kamrater som också dog,utom stig hallgren som simmade till ett isflak&sen blev räddad av andra kamrater efter 12timmar,bland annat av alan reece från england som dom sen va tvungen att operera ut ögat på med hjälp av en sked ute på isen pga massa andre grejer.hursom,ekströms choklapudding på ekströms ishylla utan död&operationer va fan lyxfika så det räcker&blir över! mums

Visa bilaga 43142
Har man varit utan mat så pass länge att man hallucinerar så kraftigt att ens vänner ser ut som animerade leksaksfigurer så är vilken pulverdessert som helst lyxig. Speciellt när det är 300 mil till närmsta kiosk som dessutom ligger i en annan världsdel.

Dina poster på spartanskt fika har stort värde i tråden på grund av sammanhanget. Du är ett föredöme.

Men de som sitter på sina feta arslen i trygga hemmet och postar en bild på juleskum?! Här får jag hålla med PisteCarver: Skärpning, lite klass på fikat tack.
Det finns andra trådar där man kan söka sympati för sin misär, den här tråden är för att sprida glädje.

Senast ändrad:
Visa din fika!
ja fika är verkligen ett ämne som berör, känns som att det borde finnas en graf mellan fikats lyxighet på x-axeln&fikasituationens omständigheter på y-axeln,&då kan en passa in alla möljiga fika där allt från tiramisu&konjak på ena änden till marianne&kallt termoskaffe i andra kan bli försvarbart.
men jag är lite nybörjare på finfika så jag gör mitt bästa,lär mig mycket i denhär tråden! speciellt alla exotiska namn på finfikat.
ska försöka få till nå riktigt lyxfika framöver med nå läker bichon frisé&pinjon du boluvard&kanske en kopp café al quaida&likannde. ser fram emot mer inspriation i tråden!

Visa din fika!
Har man varit utan mat så pass länge att man hallucinerar så kraftigt att ens vänner ser ut som animerade leksaksfigurer så är vilken pulverdessert som helst lyxig. Speciellt när det är 300 mil till närmsta kiosk som dessutom ligger i en annan världsdel.

Dina poster på spartanskt fika har stort värde i tråden på grund av sammanhanget. Du är ett föredöme.

Men de som sitter på sina feta arslen i trygga hemmet och postar en bild på juleskum?! Här får jag hålla med PisteCarver: Skärpning, lite klass på fikat tack.
Det finns andra trådar där man kan söka sympati för sin misär, den här tråden är för att sprida glädje.
Är inte all fika glädje? 🙂

Tillbaka
Topp