[Artikel] Quiz: Vad kan du om Åre?

Redaktionen

Aktiv medlem
DSC07713-2000x1126-1-1000x563.jpg

Hur bra koll har du egentligen på Åre – Sveriges skidmetropol? Här får du testa dina kunskaper om den mytomspunna byn. Är du en sann Åre-expert eller en nyfiken nybörjare?

Läs hela artikeln:

Quizzen är för lätt :)
Vi har lite olika nivåer på quizen. Några är en rejäl utmaning, kika på de som max 10% har fått alla rätt på

Senast ändrad:
Jag fick 10 av 10 rätt, vilket är bättre än 1321 andra personer (39%) som har gjort quizet "Quiz: Vad kan du om Åre?"

Ja, man behövde ju bara ha varit i Åre en gång för att kunna svaren på de frågorna - utom möjligen Tännforsen, den kan ju någon ha missat. Men vi besökte både Tännforsen samt åt där den fina viltbuffén som serverades (för tiotals år sedan).

Jag fick 10 av 10 rätt, vilket är bättre än 1321 andra personer (39%) som har gjort quizet "Quiz: Vad kan du om Åre?"

Ja, man behövde ju bara ha varit i Åre en gång för att kunna svaren på de frågorna - utom möjligen Tännforsen, den kan ju någon ha missat. Men vi besökte både Tännforsen samt åt där den fina viltbuffén som serverades (för tiotals år sedan).
Dom har öppnat igen efter några års stängning.
Så nu kan du fika/äta där igen.

Jag fick 10 av 10 rätt, vilket är bättre än 1591 andra personer (40%) som har gjort quizet "Quiz: Vad kan du om Åre?"
För lätt. 30 år sedan jag vari Åre, har vart där två helger. Så att jag får alla rätt gör det rätt menlöst.

Jag fick 9 av 10 rätt, vilket är bättre än 623 andra personer (12%) som har gjort quizet "Quiz: Vad kan du om Åre?"

Missade det där vattenfallet. Annars var väl frågorna alldeles för lätta, gick att besvara utan att ha satt sin pjäxa i Sveriges enda skidort.

Tillbaka
Topp