NyslipadeKanter
Aktiv medlem
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
För att den ser ut som dem?Hur kom du till den slutsatsen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För att den ser ut som dem?Hur kom du till den slutsatsen?
Inget alls, snarare tvärtom. Att den typ av gondol verkar dras med problem.Och hur blev Skistar inblandade i det här, det får du gärna förklara.
Med tanke på vad tråden heter.
Väntar med spänning!
Jag får liksom inte ihop det.
Samma typ av gondol som i Åre och Trysil som det ser ut?
Så är kanske snarare tillverkarens än Skistars fel.
Snarare Leitner som är Umbrella i detta fall.Skistar är väl lite Umbrella Corporation (Resident Evil) eller Weyland Corporation (Alien) om du kollar trådarna på forumetSå säkert en global konspiration där de ska placerat facehugger i varje gondol. Snart ska alla aliens ut i magen på alla som åkte gondolen i Trysil
![]()
Jo, vinden har viskat att Skistar har beställt dåligt väder två dagar i veckan för att optimera vinsten inför säsongslutet. Gästerna har ju redan betalt sina liftkort och boende och då kan man spara in stora pengar på att liftarna och pistmaskinerna får stå stilla samt dra ner lite lagom på personalen. Dessutom gynnar det inomhusaktiviteterna som gått lite sådär den här vintern …Stängda liftar i Hundfjället idag pga vind. Kan inte Skistar göra nått rätt? Ordna storm när man ska åka skidor
Men de har tagit bort parkeringsavgiften iallafall, så nått bra.
Kritiken bestod alltså i att Slalombacken och Hummelbranten var stängda; inte att det var dåligt väder.Jo, vinden har viskat att Skistar har beställt dåligt väder två dagar i veckan för att optimera vinsten inför säsongslutet. Gästerna har ju redan betalt sina liftkort och boende och då kan man spara in stora pengar på att liftarna och pistmaskinerna får stå stilla samt dra ner lite lagom på personalen. Dessutom gynnar det inomhusaktiviteterna som gått lite sådär den här vintern …
/MM
Varför var de stängda?Kritiken bestod alltså i att Slalombacken och Hummelbranten var stängda; inte att det var dåligt väder.
Varför skulle man inte ha p-avgiften kvar?Trysil i dag, här har dom kvar parkeringsavgiften.
Ingen värmestugan med micro, några med grill.
Nej, det är barnpassning där nu. Har använt den förr, fanns en stor på baksidan av hotellet förr, men är borta oxå.Varför skulle man inte ha p-avgiften kvar?
Har inte turistsenters varmestue (ligger bredvid receptionen) mikro? Förstår att det är lite svårt att hitt dit om man inte vet, men nu har jag gett dig ett tips i alla fall. Jag är ganska säker på att de inte har någon grill där i alla fall.
Trysil i dag, här har dom kvar parkeringsavgiften.
Ingen värmestugan med micro, några med grill.
Finns p-avgiften kvar eller har den tillkommit?Nej, det är barnpassning där nu. Har använt den förr, fanns en stor på baksidan av hotellet förr, men är borta oxå.
Sist jag var här fanns ingen
p-avgift.
Parkering var faktiskt gratis.Finns p-avgiften kvar eller har den tillkommit?
Det finns ingen barnpassning där utan en varmestue med 3st mikro.
Jag var tvungen å åka upp å kolla vad är det som försiggår i anläggningen, men detta var oförändrat i alla fall.
Visa bilaga 44582
Visa bilaga 44583
I Sälen har dom tagit bort p-avgift. Vet inte när de fick p-avgift i Trysil, men gissade att de fick det samtidigt som Sälen och forfarande har den kvar.Finns p-avgiften kvar eller har den tillkommit?![]()
P-avgiften har funnits några år nu och har inte veterligen tagits bort.I Sälen har dom tagit bort p-avgift. Vet inte när de fick p-avgift i Trysil, men gissade att de fick det samtidigt som Sälen och forfarande har den kvar.
Nej, jag menade den bredvid receptionen i turistsenter, den stora bygganden nedanför parkering, där hade de varmestue på baksidan tidigare som du kanske som nämnde baksidan av hotellet, som agerar utlämning av förbokade hyrsaker numera.Parkering var faktiskt gratis.
Värmestugan under fjellekspressen var iallafall barnpassning. Kanska inte är samma som du menar.
Parkerade gratis vid Hundfjället igår, närmast East Express, förr om åren var det bara gratis längre bort, närmare Tandådalen,så man fick ta transportliften till East Express.P-avgiften har funnits några år nu och har inte veterligen tagits bort.
![]()
Parkering i Trysil – Finn parkeringsplasser
Se informasjon om ledige parkeringsplasser i Trysil, inkludert avgifter og soner hvor det er enkelt å sette bilen.www.skistar.com
Jag vet inte hur man parkerar eller betalar i Sälen, därmed kan jag inte svara på dina frågor om det.Parkerade gratis vid Hundfjället igår, närmast East Express, förr om åren var det bara gratis längre bort, närmare Tandådalen,så man fick ta transportliften till East Express.
Var även gratis vid Lindvallen vid skidtesthelgen, stora parkeringen vid Gustav. Vid förra test helgen (2024) så var det betalning mer än halva parkering närmast Gustav.
Har inga frågor om parkering i SälenJag vet inte hur man parkerar eller betalar i Sälen, därmed kan jag inte svara på dina frågor om det.
Möjligheten finns...Bra tugg om P-platser grabbar!
(Sitter fast och är uttråkat i en buss i Alperna bakom en lastbil från Polen med blankslitna däck i årets största snöstorm, är det också SkiStars fel mån tro?)
Både och sannolikt!Möjligheten finns...
Menar du snöstormen eller de blankslitna däcken![]()
Är nog enklast att skylla vädret pä Skistar, de har ju haft en anläggning i alperna. Sen vet man ju inte om polacken har jobbat för Skistar, då är det en annan femma.Både och sannolikt!
Det är väll Skistars orsak att du tycker att en bussresa till Alperna var nödvändigt?Är nog enklast att skylla vädret pä Skistar, de har ju haft en anläggning i alperna. Sen vet man ju inte om polacken har jobbat för Skistar, då är det en annan femma.![]()
Ja, det lär bli Skistars fel när man inte kommer på någon annan. Jag reagerar aldrig fundersamt på betalda p-platser men jag reagerar fundersamt vid mån om min tid på folk som inte förstår dessa p-platser.Bra tugg om P-platser grabbar!
(Sitter fast och är uttråkat i en buss i Alperna bakom en lastbil från Polen med blankslitna däck i årets största snöstorm, är det också SkiStars fel mån tro?)
Ja, det lär bli Skistars fel när man inte kommer på någon annan. Jag reagerar aldrig fundersamt på betalda p-platser men jag reagerar fundersamt vid mån om min tid på folk som inte förstår dessa p-platser.
Ja, den skulle nog bli bra om alla skulle använda den tråden.Ja jag tror det är dags att starta en ny tråd om sådana funderingar… Typ ”Vi som klagar på andras klagomål”![]()
Inte helt säker men tror inte hummelbranten har varit preparerad och officiellt öppen någon gång när jag har varit där senaste åren. Man brukar kunna åka den i alla fall om man vill.Är jag fel ute när jag säger att Hummelbranten varit stängd hela säsongen? De har väl inga snökanoner där utan bara natursnö och där är det ju klent i år. Den röda backen bredvid med konstsnö är öppen.
Pelikanen är lätt den svartaste röda backen jag åkt..Inte helt säker men tror inte hummelbranten har varit preparerad och officiellt öppen någon gång när jag har varit där senaste åren. Man brukar kunna åka den i alla fall om man vill.
Pelikan svängen har däremot varit öppen och borde också vara svart.
Pelikanen är lätt den svartaste röda backen jag åkt..![]()
Vad är det för sida man kan se dessa detaljerade nedfarter?Japp!
Visa bilaga 44627
Det enda som skiljer Pelikansvängen från Hummelbranten är väl att den inte slutar med svart lutning rakt ner på hyllan där familjerna står och konfererar om var och när nästa varma choklad ska intas.
openskimap.orgVad är det för sida man kan se dessa detaljerade nedfarter?
Eller...Att dela den länken här är som att ge en flaska whisky och bilnycklarna till en 18-årig grabb…![]()