Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!

Skistar är väl lite Umbrella Corporation (Resident Evil) eller Weyland Corporation (Alien) om du kollar trådarna på forumet 🤣 Så säkert en global konspiration där de ska placerat facehugger i varje gondol. Snart ska alla aliens ut i magen på alla som åkte gondolen i Trysil 😁
Snarare Leitner som är Umbrella i detta fall.

Får rapport från en vän på besök i Åre att Slalombacken och Hummelbranten är stängda. Det tillsammans med världscupens ockupation av VM-8an och stängd vind pga högzon ger ingen vidare åkning för någon som gillar svarta och röda backar.

Det är en vän som jag argumenterar mot som hävdar att Trysil har bättre avancerad åkning än Åre. Svårt att argumentera mot idag.

Så Skistar, vänligen öppna upp Slalombacken och Hummelbranten.

Slalombacken är stängd pga träning/tävling enl appen. Hummelbranten kan nog vara stängd pga dåligt med snö, såg lite dåligt ut när jag satt i VM6:an igår.

Har varit plusgrader länge nu och ser tyvärr ut att fortsätta utan någon påfyllning i sikte, tur att påsken ligger tidigt i år för om det fortsätter kommer det nog inte vara mycket öppet i slutet av april 🙃

Stängda liftar i Hundfjället idag pga vind. Kan inte Skistar göra nått rätt? Ordna storm när man ska åka skidor🤔

Men de har tagit bort parkeringsavgiften iallafall, så nått bra.

Stängda liftar i Hundfjället idag pga vind. Kan inte Skistar göra nått rätt? Ordna storm när man ska åka skidor🤔

Men de har tagit bort parkeringsavgiften iallafall, så nått bra.
Jo, vinden har viskat att Skistar har beställt dåligt väder två dagar i veckan för att optimera vinsten inför säsongslutet. Gästerna har ju redan betalt sina liftkort och boende och då kan man spara in stora pengar på att liftarna och pistmaskinerna får stå stilla samt dra ner lite lagom på personalen. Dessutom gynnar det inomhusaktiviteterna som gått lite sådär den här vintern … 😉

/MM

Jo, vinden har viskat att Skistar har beställt dåligt väder två dagar i veckan för att optimera vinsten inför säsongslutet. Gästerna har ju redan betalt sina liftkort och boende och då kan man spara in stora pengar på att liftarna och pistmaskinerna får stå stilla samt dra ner lite lagom på personalen. Dessutom gynnar det inomhusaktiviteterna som gått lite sådär den här vintern … 😉

/MM
Kritiken bestod alltså i att Slalombacken och Hummelbranten var stängda; inte att det var dåligt väder.

Trysil i dag, här har dom kvar parkeringsavgiften.

Ingen värmestugan med micro, några med grill.
Varför skulle man inte ha p-avgiften kvar?

Har inte turistsenters varmestue (ligger bredvid receptionen) mikro? Förstår att det är lite svårt att hitt dit om man inte vet, men nu har jag gett dig ett tips i alla fall. Jag är ganska säker på att de inte har någon grill där i alla fall.

Varför skulle man inte ha p-avgiften kvar?

Har inte turistsenters varmestue (ligger bredvid receptionen) mikro? Förstår att det är lite svårt att hitt dit om man inte vet, men nu har jag gett dig ett tips i alla fall. Jag är ganska säker på att de inte har någon grill där i alla fall.
Nej, det är barnpassning där nu. Har använt den förr, fanns en stor på baksidan av hotellet förr, men är borta oxå.

Sist jag var här fanns ingen
p-avgift.

Trysil i dag, här har dom kvar parkeringsavgiften.

Ingen värmestugan med micro, några med grill.

Nej, det är barnpassning där nu. Har använt den förr, fanns en stor på baksidan av hotellet förr, men är borta oxå.

Sist jag var här fanns ingen
p-avgift.
Finns p-avgiften kvar eller har den tillkommit?🤔

Det finns ingen barnpassning där utan en varmestue med 3st mikro.
Jag var tvungen å åka upp å kolla vad är det som försiggår i anläggningen, men detta var oförändrat i alla fall.
1000031108.webp

1000031109.webp

Finns p-avgiften kvar eller har den tillkommit?🤔

Det finns ingen barnpassning där utan en varmestue med 3st mikro.
Jag var tvungen å åka upp å kolla vad är det som försiggår i anläggningen, men detta var oförändrat i alla fall.
Visa bilaga 44582
Visa bilaga 44583
Parkering var faktiskt gratis.

Värmestugan under fjellekspressen var iallafall barnpassning. Kanska inte är samma som du menar.

Parkering var faktiskt gratis.

Värmestugan under fjellekspressen var iallafall barnpassning. Kanska inte är samma som du menar.
Nej, jag menade den bredvid receptionen i turistsenter, den stora bygganden nedanför parkering, där hade de varmestue på baksidan tidigare som du kanske som nämnde baksidan av hotellet, som agerar utlämning av förbokade hyrsaker numera.

P-avgiften har funnits några år nu och har inte veterligen tagits bort.
Parkerade gratis vid Hundfjället igår, närmast East Express, förr om åren var det bara gratis längre bort, närmare Tandådalen,så man fick ta transportliften till East Express.

Var även gratis vid Lindvallen vid skidtesthelgen, stora parkeringen vid Gustav. Vid förra test helgen (2024) så var det betalning mer än halva parkering närmast Gustav.

Parkerade gratis vid Hundfjället igår, närmast East Express, förr om åren var det bara gratis längre bort, närmare Tandådalen,så man fick ta transportliften till East Express.

Var även gratis vid Lindvallen vid skidtesthelgen, stora parkeringen vid Gustav. Vid förra test helgen (2024) så var det betalning mer än halva parkering närmast Gustav.
Jag vet inte hur man parkerar eller betalar i Sälen, därmed kan jag inte svara på dina frågor om det.

På högfjällssidan i Trysil finns mikro i värmestugan såg jag, gratis parkering också dock kostar det att åka förbi bommen på vägen upp. Vi har dock haft bilen här uppe hela veckan.

Är jag fel ute när jag säger att Hummelbranten varit stängd hela säsongen? De har väl inga snökanoner där utan bara natursnö och där är det ju klent i år. Den röda backen bredvid med konstsnö är öppen.

Bra tugg om P-platser grabbar!

(Sitter fast och är uttråkat i en buss i Alperna bakom en lastbil från Polen med blankslitna däck i årets största snöstorm, är det också SkiStars fel mån tro?)
Ja, det lär bli Skistars fel när man inte kommer på någon annan. Jag reagerar aldrig fundersamt på betalda p-platser men jag reagerar fundersamt vid mån om min tid på folk som inte förstår dessa p-platser.

Ja, det lär bli Skistars fel när man inte kommer på någon annan. Jag reagerar aldrig fundersamt på betalda p-platser men jag reagerar fundersamt vid mån om min tid på folk som inte förstår dessa p-platser.

Ja jag tror det är dags att starta en ny tråd om sådana funderingar… Typ ”Vi som klagar på andras klagomål” 😉

Är jag fel ute när jag säger att Hummelbranten varit stängd hela säsongen? De har väl inga snökanoner där utan bara natursnö och där är det ju klent i år. Den röda backen bredvid med konstsnö är öppen.
Inte helt säker men tror inte hummelbranten har varit preparerad och officiellt öppen någon gång när jag har varit där senaste åren. Man brukar kunna åka den i alla fall om man vill.

Pelikan svängen har däremot varit öppen och borde också vara svart.

Inte helt säker men tror inte hummelbranten har varit preparerad och officiellt öppen någon gång när jag har varit där senaste åren. Man brukar kunna åka den i alla fall om man vill.

Pelikan svängen har däremot varit öppen och borde också vara svart.
Pelikanen är lätt den svartaste röda backen jag åkt.. :)

Tillbaka
Topp