Powpowskidor

Powpowskidor
Hej, vill få till en rigg som funkar både i trångt bland träden i typ Serre Chevallier och duger för hika up (inte asbreda) och köra powpow ner (breda nog). Är 180/80kg så tänkte korta ner skidorna till 172 (134/106/124 under foten). På väg till Japan i år, aldrig kört den snön så vore tacksam om åsikter om bärkraften räcker?
måns

Powpowskidor
Bredden räcker gott för Japan, där är mest trädåkning, hade själv valt en längre skida bredd x längd blir ju total åkyta men väljer du en relativt mjuk 172 så ska det nog fungera, även om ditt val är en kompromiss så kommer du att ha nog med skida även i Japan

Powpowskidor
Bredden räcker gott för Japan, där är mest trädåkning, hade själv valt en längre skida bredd x längd blir ju total åkyta men väljer du en relativt mjuk 172 så ska det nog fungera, även om ditt val är en kompromiss så kommer du att ha nog med skida även i Japan
Tusen tack för feedback! Mina Volkl Mantra på 184 kändes lite långa bland träden men då är kanske 178 istf 172 kompromissen

Powpowskidor
Har aldrig varit i Japan men för en 180/80 person känns 172 väldigt kort som friåkningsskida för puder. Mantra 184 är inte alls jämförbart med något mer puderorienterat i liknande längd.

Mantra 184 är absolut ingen skida jag skulle rekommendera någon för skogsåkning i puder. Den är för mkt en allmountainskida för det så den
blir lite svårhanterad och "styrig" i skog.

Hitta ngt halvmjukt i minst 180 cm, gärna upp mot 185, med modern monteringspunkt och lång nos om du vill att den ska vara enkel att hantera i tät skog. Midja runt 106-110 för att vara allround men kan ju vara bredare för Japan tänker jag.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp