Jag vet inte exakt vad flip avser med sitt inlägg, men själv håller jag mig till principen att det är helt OK att behandla språket på ett extremt fritt sätt - slang, nykonstruerade ord, talspråk, anglofiering, whatever - åtminstånde så länge det finns lite kreativitet med i bilden. Om det halkar med en och anna tangentfeltyrckning är inte heller hela världen, inte många av oss har tid att korrekturläsa så väl som vän av ordning kanske skulle önska.
Dock, problemet är att ibland är språket faktiskt blir så pass dåligt att det är svårt att förstå meningen med inlägget. Då har det gått väl långt. Möjligen kan vissa ha problem med att förstå en del inlägg på grund av ett allt för komplicerat språk, men det är, tycker jag, ändå en annan grej. Språket och tanken ligger väldigt nära varandra. Att lägga lite tid på finurliga eller exakta formuleringar kan rent av utvecka skribenten själv, liksom det kan utveckla läsaren. Jag skulle till och med kunna säga att en person som verkligen sätter sig ned och formulerar sig noga kring till exempel åkteknik faktiskt i förlängningen kan blir en bättre skidåkare, ty sådant kan samspelet mellan språk, sinne och fysisk prestation faktiskt vara.
Så, ni som kravlat er upp ur det skrivna ordets djupaste avgrunder och smutsiga gölar för att dissa detta inlägg, ta och tänk efter lite mer nästa gång. Ni stör inte mig, men ni förstör er själva.
Tack för ordet.
HitMe
Mannen, Myten, Metamorfospådrivaren