Någon som börjar bli trött..?

Axl89

Ny medlem
Jag förstår att det är många som vill ha råd med sitt nya köp av skidor denna säsong, men jag och en del andra(?) börjar bli jävligt trötta på dessa inlägg och jag skulle vilja uppmana alla att gå till en skidbutik innan ni startar ett forum med er fråga.. eller varför inte läsa igenom recencionerna och kolla in Freerides egen skiddatabas..

Jag kan tipsa alla som bor i sthlms trakterna att besöka alpint eller alpingaraget för en grym service där nästan alla skidor har blivit testade av någon i butiken. Och jag tvivlar inte på att det finns sämre skidbutiker runt om i landet som kan minst lika bra..

ngn som håller med?

Jag tvivlar inte heller på att det finns sämre skidbutiker runt om i landet.
Helt sant.

Jag börjar bli jäkligt trött på alla jäkla frågor om hjälmar och mode kan inte alla dom gå till butiker oxå? Vad finns forumet till för?? Att fråga och få svar så klart. Eller har jag fel där?

tror butikerna skulle bli ganskla trötta på alla som kommer in o frågar vilka prylar som är bra o sånt o sen går o handlar på internet där priset är biliigare istället....

men visst känns som vissa trådar på forumet upprepas typ 31 ggr.
men som sagt det är ju ett diskussinos forum... vill du inte svara så skit i de..

Hasse sa:
Jag börjar bli jäkligt trött på alla jäkla frågor om hjälmar och mode kan inte alla dom gå till butiker oxå? Vad finns forumet till för?? Att fråga och få svar så klart. Eller har jag fel där?
Däe sa du väl lite emot dig sk¨jälv eller tolkade jag fel. Först sa du att "dom" inte skulle fråga om sånt, och sedan sa du att forumet var till för att frågas i och få svar i?

Men jag håller med er andra om att de är väldigt störande, men alla v
coolingar vill ju visa vad dom vill köpa för kläder, de jag kan säga till dom är: skit i hur du ser ut i backen sålänge du trivs i skiten. Sedan även med skidorna sä finns de 100 inlägg för just din längd och åkstil skulle jag tro, och funkar inte de så gå till en skidaffär istället där du får 1000x båttre hjälp.

/A

Det stämmer det du säger Axl, men man måste ju inte svara på varje inlägg om mode,hjälmar,underställ,rosa byxor och allt vad det nu kan vara. Det kan nog vara jobbigt om man ska läsa alla och svara på alla men det behöver man ju inte.

Hmm, skidor förstår jag litegrann att folk vill ha hjälp med (Annars med risk för att säga emot mig själv ;)) Jag är själv ganska blyg IRL och det känns som om ingen tar mig på allvar för att jag bara är en 14-årig "liten" tjej och jag får inte ställt alla frågor jag vill om jag går till en affär. (Ni som såg min tråd om carving eller twintips märkte nog hur mycket frågor jag ställde ;)) Sen så finns det fler källor här på freeride, om jag sticker till t ex. Udéns, och får hjälp av någon där, så kanske denna killen är inställd på att twintips är ett måste, och det fungerar överallt och då har jag bara det i huvudet... Går jag till freeride så blir det mer en disskusion som är lättare att plocka det slutgiltiga ur. Men det här med vilken hjälm ska jag ha eller vilka brallor är snyggast? Det är ju lite korkat för ingen har likadant huvud som du och du kan inte heller räkna med att alla tycker att dina brallor är snygga även om många gör det...

Drakbabis sa:
Hmm, skidor förstår jag litegrann att folk vill ha hjälp med (Annars med risk för att säga emot mig själv ;)) Jag är själv ganska blyg IRL och det känns som om ingen tar mig på allvar för att jag bara är en 14-årig "liten" tjej och jag får inte ställt alla frågor jag vill om jag går till en affär. (Ni som såg min tråd om carving eller twintips märkte nog hur mycket frågor jag ställde ;)) Sen så finns det fler källor här på freeride, om jag sticker till t ex. Udéns, och får hjälp av någon där, så kanske denna killen är inställd på att twintips är ett måste, och det fungerar överallt och då har jag bara det i huvudet... Går jag till freeride så blir det mer en disskusion som är lättare att plocka det slutgiltiga ur. Men det här med vilken hjälm ska jag ha eller vilka brallor är snyggast? Det är ju lite korkat för ingen har likadant huvud som du och du kan inte heller räkna med att alla tycker att dina brallor är snygga även om många gör det...
de märks att tjejer är en del år framför i sin hjärna än va vi killar är, bra svar de stämmer.

/A

skiforfreedom sa:
Det stämmer det du säger Axl, men man måste ju inte svara på varje inlägg om mode,hjälmar,underställ,rosa byxor och allt vad det nu kan vara. Det kan nog vara jobbigt om man ska läsa alla och svara på alla men det behöver man ju inte.
men som en äkte freeride-nörd så kollar man ju allt som händer.. ;) menar bara att folk som skirver dessa inlägg skulle kunna kolla upp sin fråga i en butik och förmodligen få ett bättre svar...

m kanske har ni rätt ja själv har frågat nåra gånger om skidköp men komigen det e ett forum tycker att man ska få fråga sånt gå inte in o titta om ni e så trötta låt dom som behöver hjälp få hjälp snart får man väll inte skriva nått i forumet om man inte ens får skriva om skidor som e likssom typ grejjen me FREERIDE

Axl89: Då vi som inte är intresserad av alla som frågar om hur man gör en 360, backflip då hur ska vi göra då?? Ska man kanske förbjuda det oxå?

Senast ändrad:
Håller med om att en del inlägg har lite av karaktären "vilken kvinna har skrivit dom allra roligaste böckerna". som alla trådar om t.ex vilken hjälm är snyggast

Senast ändrad:
Hasse sa:
Axl89: Då vi som inte är intresserad av alla som frågar om hur man gör en 360, backflip då hur ska vi göra då??
Vafan har det med saken att göra... om du läste vad jag skrivit så står det att jag är trött på alla frågor om skidor och skidköp... om du fortfarande vill ha svar på det så finns det en funktion som heter tricktips som är gjord av jacob wester, en åkare med breda kunskaper...

nä frågor om skidor hör absolut inte hemma på freeride.. Jag tycker att det är jättebra att flera börjat uppmärksamma detta och kommer genast att be johan om att plocka bort allt som har med skidåkning att göra.. Sedan kommer jag även be Aftonbladet att trycka upp en ny fredagsbilaga där de disskutioner som finns kvar på freeride publiceras så att resten av Svearike kan ta reda på whats hot och whats not inom mode världen de kommer även få läsa de stora följetongerna (konstigt ord undrar hur det stavs...) Snowblades vara lr inte vara?? snowboard coolare än plankor?? Vilket djur skulle Jon olsson vara om han inte var människa? och den hetaste frågan just nu står det "Jag är Gay" bak på Jon olsson hjälm???

nä men folk borde lära sig använda sökfunktionen..finns väl tex 3 miljoner fujative vs dogen trådar....

Senast ändrad:
JA och jag är trött på alla frågor om backflips, hjälmar, goggels m.m..

Nä men allvarligt ett forum är till för att fråga massa saker och få svar. Och skriva en hel del. Sen kanske när man frågar så kort fattat som många gör här utan att ge alla fakta som behövs då kan jag bli frustrerad.Fast oftast så löser sig skid frågan på ett bra svar om man ställer en bra fråga så. Sen att massa bara skriver typ Armada, K2 PE m.m utan att veta vad dom pratar om.

//Hasse

b3cb9d534ef904c087e3f9e7fa73e21c.jpg

Jag håller med

Senast ändrad:
Hasse sa:
Nä men allvarligt ett forum är till för att fråga massa saker och få svar. Och skriva en hel del. Sen kanske när man frågar så kort fattat som många gör här utan att ge alla fakta som behövs då kan jag bli frustrerad.Fast oftast så löser sig skid frågan på ett bra svar om man ställer en bra fråga så. Sen att massa bara skriver typ Armada, K2 PE m.m utan att veta vad dom pratar om.

//Hasse
håller med där, och detta händer ju allt för ofta..

manga sa:
nä frågor om skidor hör absolut inte hemma på freeride.. Jag tycker att det är jättebra att flera börjat uppmärksamma detta och kommer genast att be johan om att plocka bort allt som har med skidåkning att göra.. Sedan kommer jag även be Aftonbladet att trycka upp en ny fredagsbilaga där de disskutioner som finns kvar på freeride publiceras så att resten av Svearike kan ta reda på whats hot och whats not inom mode världen de kommer även få läsa de stora följetongerna (konstigt ord undrar hur det stavs...) Snowblades vara lr inte vara?? snowboard coolare än plankor?? Vilket djur skulle Jon olsson vara om han inte var människa? och den hetaste frågan just nu står det "Jag är Gay" bak på Jon olsson hjälm???

nä men folk borde lära sig använda sökfunktionen..finns väl tex 3 miljoner fujative vs dogen trådar....
Ironiskt men bra, om man inte får ställa frågor om skidor här, vart ska man göra det då? Thesims.se kanske? (Och alla frågor om The Sims skulle kunna flyttas till Freeride...) :P Men så sant som sagt att det behövs inte undras 1000 ggr om Völkl Dogen eller K2 Fujative är den "bästa" skidan.

Senast ändrad:
eEVEZ sa:
ewasx: vad har pk med saken att göra?
Han försöker påminna folk om varför de läser här. För skidåkningen... (och prylar som hör till det :-)

Socialstyrelsen rekommenderar: För ett liv med lägre blodtryck och mindre irritation, klicka inte på trådar som har en ointressant rubrik. Om man nödvändigtvis måste klaga på någon, gör detta i dennes gästbok eller via FR-mail.

Jag tror att axel menar att det kommer upp en ny tråd angående skidor när det va en likadan tråd uppe dagen innan. Är ni så dumma så att ni tror han menar att alla trådar ska bort, tänk efter lite plz.
Kthxbye

Tillbaka
Topp