Montering troublemaker

chippaen

Ny medlem
Montering troublemaker
Tjena! Har kollat runt massa här men hittar inte riktigt vad jag söker. TM 06/07 har ju en titan(?)platta som extra inlägg för bättre hållbarhet efter mycket räckåkande och den är ju inte direkt i mitten av skidan. Jag har hört att många tycker det är dumt att mittmontera TM 06/07 för att skruvarna i främre bindningen inte då går ner i plattan och kan därför slitas upp lättare. Men andra skidor har ju inte ens någon platta så den bör väl inte vara känsligare än andra om man mittmonterar?

Har åkt på 3cm från mitten på mina gamla skidor och tycker det funkar i princip lika bra i pisten som innan. Tror ni pistegenskaperna försvinner mycket mer om man kör 1-2cm ifrån mitten? Har hört att helt i mitten tar bort känslan utanför parken totalt.

Endast seriösa svar tack!

Montering troublemaker
jag har precis köpt ett par TM 06/07 och mittmonterat dom.
Men asså jag åker fett mkt park, och inte så mkt offpist.
Men det blir väl så att mittmonterar du så blire nog inte lika bra i offpist.
Men inte totalt kasst blire nog inte

Montering troublemaker
undrat samma sak om plattan,, vafan sitter den inte i mitten för..:S

Montering troublemaker
och jag likaså...
så jag fick inte monterat bindningen där jag ville, jävla fikusar.
der ringde dynastar och satte den rakt ovanpå plattan, när jag pratat med grabben om +2.
de sa att formen av skidan är anpassad för bindningen lite bakom mitten.. men jävlar vad trött jag blir. ska köra lite och se, annars får de fan bli omborrade.

Montering troublemaker
oscarius sa:
och jag likaså...
så jag fick inte monterat bindningen där jag ville, jävla fikusar.
der ringde dynastar och satte den rakt ovanpå plattan, när jag pratat med grabben om +2.
de sa att formen av skidan är anpassad för bindningen lite bakom mitten.. men jävlar vad trött jag blir. ska köra lite och se, annars får de fan bli omborrade.
låter knas:S TM är jue en jibbskida så vafan skulle man då inte få ha mittmontering!?

Tillbaka
Topp