Öl Öl Öl

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Öl Öl Öl
tjena tjena

Vad dricker ni för öl?
Jag har ju själv inte börjat, men tänkte att det är bra att vara ute i god tid.
Hört att Kung ska vara prisvärt, men även att importerad kan vara bra. Hur får man tag i importerat, typ fad-öl eller vad det heter? Några kompisar sa att man ska kontakta tyska lastbilschaffisar, men har även en stor hamn här då jag bor nära SSAB så kanske man kunde kolla med inkommande fartyg också?

Villken öl får man mest % alkohol för pengarna? Är det huvudsaken, eller kanske smak är viktigare?

Isbitar i öl, är det okey eller räcker det med en väl kyld bärs?
Vill ni diskutera annan alkohol än öl får ni starta en ny tråd.

Öl Öl Öl
Kung smakar garanterat SKIT! Drick Heineken, Carlsberg, Samuel Adams, Grolsch, Carlsbeg lr nått istället ! peace out!

Öl Öl Öl
Kung smakar skit.
Sofiero smakar också skit.
Lapin Kulta är halvgott.
Carlsberg är gott.
Mariestad är gott.
Norrlands Guld är gott.

Öl Öl Öl
Setermannen sa:
Kung smakar skit.
Sofiero smakar också skit.
Lapin Kulta är halvgott.
Carlsberg är gott.
Mariestad är gott.
Norrlands Guld är gott.
Hur vet ni som är under 18 så mycket om öl? Är det olika gränser från kommun till kommun?
Hur många ska man dricka för att bli full, eller är meningen med öl ens att bli full?

Öl Öl Öl
köp ölen som du själv tycker är godast, det är en smaksak från människa till männsika. jag gillar carlsberg, falcon och norrlands guld e dom goaste jag har smakat btw

Öl Öl Öl
Felix felix.. Du måste ju vara en av dom skönaste personerna på freeride.

Vilket århundrade lever du i?
Eller kanske ska fråga hur gammal du är.. 14-15år?

Öl Öl Öl
felix sa:
...Några kompisar sa att man ska kontakta tyska lastbilschaffisar, men har även en stor hamn här då jag bor nära SSAB så kanske man kunde kolla med inkommande fartyg också?
Nu hoppas jag att du enbart vill ha öltips från tyska lastbilschaufförer och inte tänker köpa någonting olagligt och smugglat, för i så fall måste jag låsa tråden och ge dig ett gult kort. ;)

Vill du ha öl med hög promillehalt är du helt ute och cyklar. Du, felix, som är norrlänning tar enklast en resa över till finland och inhandlar finländarnas favoritdryck. (Har varken rekommenderat det eller påstått att det är någonting värt att dricka...)
Isbitar/sugrör/paraplyer hör inte hemma i öl under några som helst omständigheter.

Personlig favorit är Nils Oscar Pils och Nils Oscar god lager. Pilsen är godast som den är men kan fungera till fisk eller kyckling, medans god lager passar till det mesta. Mariestad prima lager är en nyhet på bolaget som överraskar för att vara mariestad...
Norrlands guld anser jag smakar tvål och borde förbjudas!

Hade kunnat skriva spaltmeter med öltips, men att prova öl är så mycket godare (och roligare) än att läsa om det. För er som inte har någon som helst koll på öl rekommenderar jag att ni letar upp ett lämpligt vattenhål i stan med stort ölsortiment och provar igenom det tillsammans med goda vänner.

(Tråden rensad, håll er till ämnet)

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
Tjeckisk öl är väl bevisat godast?
Tycker då jag iallafall.. inte lika blaskigt och smakar betydligt mer..tex Urquelle, Staropramen

Corona(mexikanskt), Miller(Amerikanskt?) etc kan vara gott på varma sommardagar men de är ganska smaklösa..

Öl Öl Öl
när du väl kommer upp i åldern för att dricka så kommer det att dröja ännu ett tag innan du börjar att uppskatta olika sorters öl och dess olika smak. Så testa olika så ska du se att du hittar just den öl du tkr är bäst.
Först och främst så ska du väl igenom det där "slotts-stadiet".

Öl Öl Öl
Gör ett öltest! Köp 10-15 olika sorters öl från systemet, servera dom i blindo och låt sedan polare (och du) betygsätta och skriva en motivering..

Är det bästa sättet att komma fram till vilken öl som är bäst.

Öl Öl Öl
ecco87 sa:
tjeckisk öl lr. guinness (irländsk öl överhuvdtaget)det är mums =)
Precis, guinnes och övrigt irländskt är överlägset bästa ölen på marknaden, ska man ut så kör man killkenny och om man ska ta en öl hemma så är det ju guiness som gäller. Avnjutes bäst med en rökig whisky t.ex. laphroaig (stavning).

Ska man bli dyng på riktigt är det tjeckiskt tillsammans med blended som gäller.

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
Norrlands guld - sådär.
Kung - ok och billig + att de är 50cl.
Carlsberg - ganska pissig.
Sofiero - ok.
Heineken - god.
Corona - ok/god men dyr som fan och bara 4.6.
Staropramen - godast.
Lapinkulta - ok/god.
Mariestad - god.
Slotts - kattkiss på burk men billigt.

Öl Öl Öl
Felix, jag kommer berätta det här till din mamma och skicka in tråden till NSD!
"FELIX 16ÅR LÄSER OM ÖL PÅ KÄND SKIDSIDA! - vart är världen påväg?"

Öl Öl Öl
Nojlas sa:
felix sa:
...Några kompisar sa att man ska kontakta tyska lastbilschaffisar, men har även en stor hamn här då jag bor nära SSAB så kanske man kunde kolla med inkommande fartyg också?
Nu hoppas jag att du enbart vill ha öltips från tyska lastbilschaufförer och inte tänker köpa någonting olagligt och smugglat, för i så fall måste jag låsa tråden och ge dig ett gult kort. ;)

Vill du ha öl med hög promillehalt är du helt ute och cyklar. Du, felix, som är norrlänning tar enklast en resa över till finland och inhandlar finländarnas favoritdryck. (Har varken rekommenderat det eller påstått att det är någonting värt att dricka...)
Isbitar/sugrör/paraplyer hör inte hemma i öl under några som helst omständigheter.

Personlig favorit är Nils Oscar Pils och Nils Oscar god lager. Pilsen är godast som den är men kan fungera till fisk eller kyckling, medans god lager passar till det mesta. Mariestad prima lager är en nyhet på bolaget som överraskar för att vara mariestad...
Norrlands guld anser jag smakar tvål och borde förbjudas!

Hade kunnat skriva spaltmeter med öltips, men att prova öl är så mycket godare (och roligare) än att läsa om det. För er som inte har någon som helst koll på öl rekommenderar jag att ni letar upp ett lämpligt vattenhål i stan med stort ölsortiment och provar igenom det tillsammans med goda vänner.

(Tråden rensad, håll er till ämnet)
Att vi hade en sådan ölexpert ibland oss visste jag inte. Får tacka för dessa härliga tips, känns som man är en aning mer redo inför premiären nu.

Finland ligger ju nära till hands, dessutom är ju systembolagets åldersgräns bara 18 år där så kanske liftar dit redan nästa år.

Självklart menade jag bara att jag skulle fråga fartygsbesättningen och lastbilschafförerna om tips. Under såna långfärder gäller det ju att ha något bra att dricka.

Tack alla andra också, smaken låter rätt delad -som baken.
Men jag fortsätter förundras, hur kan majoriteten av alla er öl-experter vara endast 16 år?

Mvh

Öl Öl Öl
Hogizz sa:
Skicka till Expressen i stället, hamnar på första sidan brevid Christer Sjögrens matlagningstips . Snyftbild bifogas för bästa effekt.

Öl Öl Öl
Fan grabben är sjutton år och har aldrig druckit öl :o
Vart är världen på väg?

Personligen har jag en faibless för tjeckisk öl. Staropramen och framförallt Pilsner Urquel är två favoriter. Tyskland är också ett fantastiskt ölland med underbara pilsner och weissbier.

Öl Öl Öl
Gurra_ski sa:
Vart är världen på väg?

Personligen har jag en faibless för tjeckisk öl. Staropramen och framförallt Pilsner Urquel är två favoriter. Tyskland är också ett fantastiskt ölland med underbara pilsner och weissbier.
Alltså ser det ut att bli framgång :) fast det kan man inte tro här är alla fjortisar fulla 24/7

Öl Öl Öl
Gurra_ski sa:
Vart är världen på väg?

Känns som en 200grams portion sarkasm från felix. Men vad vet jag.
Skön tråd i alla fall.

Öl Öl Öl
Ingen har rätt att säga vilken öl som är godast! Som en vis gammal man uttryckte sig i frågan, "smaken är som baken, delad" lås tack!!! MOD

Öl Öl Öl
Setermannen sa:
Hogizz sa:
Skicka till Expressen i stället, hamnar på första sidan brevid Christer Sjögrens matlagningstips . Snyftbild bifogas för bästa effekt.
16648843.jpg

- FELIX SNYFTAR EFTER ÖL! UNGDOMAR BYGGER UPP ETT ALLDELES FÖR TIDIGT BEROENDE SÄGER VÅR SENASTE UNDERSÖKNING!

Gurraski: jag aldrig druckit öl och jag är 16 :o

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
Hogizz sa:
Setermannen sa:
Hogizz sa:
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_24/16640000-16649999/640x480/16648843.jpg
- FELIX SNYFTAR EFTER ÖL! UNGDOMAR BYGGER UPP ETT ALLDELES FÖR TIDIGT BEROENDE SÄGER VÅR SENASTE UNDERSÖKNING!

Nu börjar det ta sig. Nu är det bara att ps:a in en ölettiket eller rentutav påstå att det är hederligt moonshine i flaskan så har familjeliv.se 3 nya trådar inom 25 minuter.

Öl Öl Öl
Hogizz sa:
Setermannen sa:
Hogizz sa:
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_24/16640000-16649999/640x480/16648843.jpg

Ser du inte att han har hembränt i flaskan? dessa norrläningar har juh alla en apparat i garaget! ;) PS FELIX, drick inte på sjön ( som vissa andra ) ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp