var är tricktips ? ny sattsning !

Carl-Oskar

Medlem
Jag tycker freeride borde göra en ny sattsning ut av tricktips : D och för er som har missat det så hade jacob wester massa klipp på hur man gjorde alla balla trick...

Min ide´e är att istället för att Jacob Wester eller Jeppenator visar hur man gör tricken så får man skicka in ett "bidrag" T.ex. om man ska ha ett tricktips om 540 mute, så får alla som vill skicka in ett klipp på när de gör en 5.a mute och så får Johan eller "freeride" rösta fram den snyggaste 540 och så får den va tricktipset... hoppas alla hänger med på vad jag menar.. jag tror det vore fett...

Värkar ganska bra. jag själv har nog ganska stor nytta av tricktipsen då jag inte kommit så långt än..

Men om det ska vara att man själv får skicka in bidrag och Johan röstar fram några sen så måste det vara hög kvallitet på dom!
Högupplösta filmer och bra sammanfattning om hur man gör dom. Så man inte får in småbarn som visar hur man åker baklänges i liften..

det låter riktigt nice måste ja säga!

ska man skriva texten om tricket som Jacob Wester har gjort oxå ? eller är det någon annan som gör det ?

det kommer förmodligen nya tricktips! ÖS PÅ MED FÖRSLAG om vilka trick som ska vara med! och hur ni vill att de ska vara upplagt! videos där man förklarar? eller text?
bild? film?

komigen nu å brainstorma lite!

videos och text är väl bäst ändå?

njaa många verkar ju ha svårt att första vad en kangaroo och dj flip och de tricken är så det kanske vore bra om man tar med dem så man slipper alla trådar om det, sen kanske några av de nyare grabsen t ex octo,

TheFibretech sa:
Värkar ganska bra. jag själv har nog ganska stor nytta av tricktipsen då jag inte kommit så långt än..

Men om det ska vara att man själv får skicka in bidrag och Johan röstar fram några sen så måste det vara hög kvallitet på dom!
Högupplösta filmer och bra sammanfattning om hur man gör dom. Så man inte får in småbarn som visar hur man åker baklänges i liften..
lär dig stava först "värkar"

jhei sa:
TheFibretech sa:

ordet "värkar" stavar han helt utmärkt, men däremot "verkar" får han jobba lite på :)

men du kanske ska vakna till innan du skriver, så du formulerar rätt, "lär dig först stava "värkar"", eller "lär dig stava "värkar" först". Något av dessa förslag hade nog låtit lite bättre än "lär dig stava först "värkar"" :)

Låter lite halvdant att rösta på snyggaste. Kanske inte helt lätt att slänga en cork 5a med tweakad Wallischmute om man inte kan göra en hedelig 1½varvs spikensnurr. Bättre då att köra en lugn och fin med Safety eller helt vanlig Mute för att lära folk.

där har du en sjukt bra idé calleballe...skifilm.no hade tricktips innan...tror det var håtveit som körde..först visades filmen normalt och sen slowmotion då de hade en förklarande text i filmklippet..sen hade dom även en vanlig text som förklarade mer utvecklande hur man gjorde. det var sjukt bra faktiskt...men för att slippa lägga upp så många videos kan man ju kombinera lite nya grabs med lite snurrar/volter. typ sw7 octo och sen typ cork 7 mute, frontflip double nose osv osv.

Tycker dom brode fyla på förådet lite! kanske förnya filmerna, jag menar dom är ju typ från 02/03?!:S och möjligtvis lite fler trick.

Nya filmer där vi användare får filma och skapa egna tips som sedan röstas eller väljs fram låter som en klockren idé. Dock bör vi nog undvika att medlemmar själva skriver texter om tricken, dels blir det olika upplägg och djup i texterna, men så har vi ju det här med särskrivningar och felstavningar... Det kommer knappast vara medlemmar med avklarade gymnasiestudier eller för den delen högskolestudier som skickar in.

Calleballee's grundidé är väldigt bra, kör ett trick i taget, låt folk skicka in under 1-2 veckor och sedan en snabb omröstning, sedan vidare på nästa trick. Ev. att man tar 3 trick/olika grabs åt gången för att öka effektiviteten. Men inga av medlemmarna skrivna texter!

Sen får man ju givetvis enas om gemensamma mål/riktlinjer för hur tipsen skall byggas upp. Skall de vara kommenterade med tal, slowmotion, olika vinklar, filmkvalité, etc... HD känns ju nästan som ett givet krav i dagens samhälle.

Sjukt bra ide faktiskt! Men det skulle vara väldigt roligt om man kunde ha med lite trixx på rails.. typ swup och såna saker..=)

Rolig idé! Med risk för att bli idiotförklarad skulle jag vilja framföra en önskan om att det även inkluderas bastricks för åkare som inte har hoppat så mycket tidigare. En bra blandning mellan enkla och svåra tricks helt enkelt.

commeilfaut sa:
Rolig idé! Med risk för att bli idiotförklarad skulle jag vilja framföra en önskan om att det även inkluderas bastricks för åkare som inte har hoppat så mycket tidigare. En bra blandning mellan enkla och svåra tricks helt enkelt.
klart de ska va bastrick! det är ju där allt börjar..

skulle inte folk kunna posta förslag på vilka tricks dom vill lära sig då?
och vilka grabar?

typ såhär:

360
540
720
cork720
misty 54

Mutegrab
Japan
Octo

och så får vi se vilka tricks som blir populärast? :D

jeppenator sa:
commeilfaut sa:
klart de ska va bastrick! det är ju där allt börjar..

skulle inte folk kunna posta förslag på vilka tricks dom vill lära sig då?
och vilka grabar?

typ såhär:

360
540
720
cork720
misty 54

Mutegrab
Japan
Octo

och så får vi se vilka tricks som blir populärast? :D
det är sådana idéer som gör dig till jeppenator ^^

Aspebo sa:
jhei sa:
TheFibretech sa:

ordet "värkar" stavar han helt utmärkt, men däremot "verkar" får han jobba lite på :)

men du kanske ska vakna till innan du skriver, så du formulerar rätt, "lär dig först stava "värkar"", eller "lär dig stava "värkar" först". Något av dessa förslag hade nog låtit lite bättre än "lär dig stava först "värkar"" :)
tack för upplysningen, jag VERKAR fatta nu.

jeppenator sa:
det kommer förmodligen nya tricktips! ÖS PÅ MED FÖRSLAG om vilka trick som ska vara med! och hur ni vill att de ska vara upplagt! videos där man förklarar? eller text?
bild? film?

typ som "newschoolers trick tips" på youtube skulle vara nice tror jag sen kanske lite text som Jacob Wester har gjort :)

jeppenator sa:
bild? film?

typ som "newschoolers trick tips" på youtube skulle vara nice tror jag sen kanske lite text som Jacob Wester har gjort :)

Tillbaka
Topp