Flat 5?

Tipsson
181 inlägg
Tipsson 181 inlägg 10 år sedan

Hejsan! jag har sökt lite i forumet med jag hittar inget som kan vara till nån direkt hjälp.

Jag är i behov av tips! jag har provat flatspin några gånger nu.
Jag har kollat omkring på olika videor och när jag gör likadant (tror jag) så blir den antingen rodeo eller misty.

Nån som har nåt bra tips på hur man kan luta sig? titta? eller kasta sig för att lyckas med en flat 5. så sjukt cleant trick å de skulle vara jävlig kul å lära sig, innan den har säsongen är slut.

Fred ut!big_smile

Svar

EmilAlamaa
727 inlägg
EmilAlamaa 727 inlägg 10 år sedan

testa göra som lincoln fast ta i mer smile

KOLLA ANNONSER! KOLLA ANNONSER! Citera
NBorg
792 inlägg
NBorg 792 inlägg 10 år sedan

lurifixx :

Det låter inte vettigt alls!

Borgen Citera
Aspebo
1499 inlägg
Aspebo 1499 inlägg 10 år sedan

eller så kan du göra som tompabooi gjorde här hemma idag, han skulle göra rodeo 5 med typ critical, och vips så blev det mer flatlikt smile

Aspebo
1499 inlägg
Aspebo 1499 inlägg 10 år sedan

Niklas_Borg :

lurifixx :

det funkade för lurifixx själv iaf,

v-larsson
1607 inlägg
v-larsson 1607 inlägg 10 år sedan

Niklas_Borg :

lurifixx :

Inte för att jag kan göra varkens flatspin eller lincoln men jag har läst att det tydligen är så man ska göra fast kicka fötterna mer utåt.

go big or go to lindvallen Citera
pontuzL
220 inlägg
pontuzL 220 inlägg 10 år sedan

när jag gör flatspin så kastar jag en skidan mot den andra som mot en mute nästan och det verkar funka för mig iaf men sen så är jag ingen expert då jag nyss lärt mig det för typ en vecka sen. ajja keep tryin så sätter du det nog snart ! peace!

jibbering.blogg.se Citera
OWester
785 inlägg
OWester 785 inlägg 10 år sedan

du ska kasta ryggen framåt, och var liksom "flat". svårt att förklara, men du borde se om du pausar vid kicken på nåt klipp.

And justice for all... Citera
EmilAlamaa
727 inlägg
EmilAlamaa 727 inlägg 10 år sedan

där e andra gången jag satte det, och jag gjorde lincoln först, å sen kom jag lincoln+90, då tänkte jag att jag ska testa flat/rodeo, å då tog jag i mer och vips flat5....

[vimeo] [/vimeo]

KOLLA ANNONSER! KOLLA ANNONSER! Citera
niklascarlborg
25 inlägg
niklascarlborg 25 inlägg 10 år sedan

har någon nåt tips på hur jag ska ändra min fuckade äckelvolt/roll180 till en äkta flatspin?
Vet hur det bör se ut och borde göras men får ändå för mycket flip.

Tror jag ska försöka möta skidorna mer med överkroppen, och lägga ryggen mer framåt än neråt, men det är bara teori säg vad ni tror behöver göras för att laga

Har med skiten i denna filmen,, får se om jag kan få till en länk...

8522

Spliffy Citera
Bjo-rnR
365 inlägg
Bjo-rnR 365 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad Bjo-rnR (10 år sedan)

Spliffy :

har någon nåt tips på hur jag ska ändra min fuckade äckelvolt/roll180 till en äkta flatspin?

Tror jag ska försöka möta skidorna mer med överkroppen, och lägga ryggen mer framåt än neråt, men det är bara teori säg vad ni tror behöver göras för att laga

Ser ut som om du försöker på flat 720 men stannar upp på 540.

Testa å försöka snurra mindre och tänka mer på flippen.

Kan du hjälpa mig med cork 720 smile

Danbilzerian
637 inlägg
Danbilzerian 637 inlägg 10 år sedan

Bjo-rnR :

Spliffy :

Ser ut som om du försöker på flat 720 men stannar upp på 540.

Testa å försöka snurra mindre och tänka mer på flippen.

Kan du hjälpa mig med cork 720 smile

mannen myten legenden me flat 5yikesr hahahaha big_smile ( speciellt i t-lift hahaha)

SmooF ProductionS! Citera
eHolmberg
212 inlägg
eHolmberg 212 inlägg 10 år sedan

Fel Forum lr?

A will finds a way. Citera
MC_BLINGELING
646 inlägg
MC_BLINGELING 646 inlägg 10 år sedan

ja har hört att man ska låtsas att sparka en bol över motsast axel, höger fot mot vanster axel.

KevinH
506 inlägg
KevinH 506 inlägg 10 år sedan

prova bara, du kan inte lära dig det genom att läsa runt på ett forum!

niklascarlborg
25 inlägg
niklascarlborg 25 inlägg 10 år sedan

Jag började slänga mig som om det var en rail i huvudhöjd uppe på min vänstra sida som jag försökte raila på. men som sagt, blir ju för mycket flip.

Spliffy Citera
Maiiis
32 inlägg
Maiiis 32 inlägg 9 år sedan

Jag kan inte flatspin själv, men vad jag sett på filmer så tar alla och drar skidan mot motsatt axel som ngn tidigare sa och sedan tar de flästa tag i samma ben. på så sätt får du den lite mer liggande snurren istället för en flip.
(jag har inte hunnit testa detta men av mina erfarenheter från filmer så borde de fungera?) big_smile

Maiiis
32 inlägg

Jag kan inte flatspin själv, men vad jag sett på filmer så tar alla och drar skidan mot motsatt axel som ngn tidigare sa och sedan tar de flästa tag i samma ben. på så sätt får du den lite mer liggande snurren istället för en flip.
(jag har inte hunnit testa detta men av mina erfarenheter från filmer så borde de fungera?) big_smile

Maiiis
32 inlägg

sry för dubbel post

bmp-godis
107 inlägg
bmp-godis 107 inlägg 9 år sedan

Spliffy :

8522

0:57.. vad har du för benhinnor igentligen :Stongue

be-äm-pe! Citera
Mikesb
49 inlägg
Mikesb 49 inlägg 9 år sedan

När jag försökte flat 5 så tankte jag att det var en boll man skulle sparka fast på motsatta axeln, det funkar å 5:an kommer helt automatiskt om du gör som jag skrev. Try it out ! big_smile

nillen
263 inlägg
nillen 263 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad nillen (9 år sedan)

Spliffy :

8522

hahaha 00.34, 01.04 och 01.37 grymt cleant trick tongue 180 to sw sidefilp i ett hopp! wink

OKQ8 Citera
JonasMyren
134 inlägg
JonasMyren 134 inlägg 9 år sedan

umm.. svårt att förklara men ni får försöka att fatta.
Så här gör jag iaf, jag står bred bent som man de mesta ska göra. när jag kommer till kickern så kollar jag på toppen, när halva främre delen av skidan är i luften så börjar jag att luta mig åt den sidan som jag ska kasta mig åt. Sen hoppar jag till och kastar ryggen fram först, känns de som iaf. senn när jag är uppe i luften så spelar de roll hur stor hopp jag hoppar på, om jag hoppar på en 5 meters kick eller en typ 7-10, på 5 metern så bara fortsätter jag att snurra som vanligt, men i en större kick som 7-10 så gör jag så här, jag hoppar fram med ryggen, kollar över axeln och kollar på landnigen, då kan man säga att jag ligger i en 360, och så måste man bestämma sig för ett ställe då man ska göra sissta snurren.. då bara sträcker jag ut mig som om jag skulle ha gjort en shiffty och stompar landningen smile

Hoppas det var till lite hjälp!
/JiBL

Perrrra
1081 inlägg
Perrrra 1081 inlägg 9 år sedan

nillen :

Spliffy :

film

hahaha 00.34, 01.04 och 01.37 grymt cleant trick tongue 180 to sw sidefilp i ett hopp! wink

har aldrig sett någon göra en sån men måste säga att lite heeftigt var det.

Pain is temporary glory is forever Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook