Gör

Gör
Annars så äre bara klippa av tröjan och stoppa ner ena biten i brallan.
Eller så skaffar du en talltee, simple as that. Min första metod och din metod kommer se fucko ut utan jacka/tröja whatever.

Gör
haha snowboardåkare har gjort såhär i flera år! jag själv testade de också men sjukt obekvämt! mycket lättare att bara köpa en stor talltee.. ganska billigt också! :) haha

men har man ingen tillhands så är detta ett bra sätt att göra de på ;) går ju att göra dom sviiinlånga också om man vill de!

Gör
jeppenator sa:
haha snowboardåkare har gjort såhär i flera år! jag själv testade de också men sjukt obekvämt! mycket lättare att bara köpa en stor talltee.. ganska billigt också! :) haha

men har man ingen tillhands så är detta ett bra sätt att göra de på ;) går ju att göra dom sviiinlånga också om man vill de!
Men nu hade jag ingen talltee tills imorgon =P
ps. Vart kan man köpa stora tall-tees? typ 6XL?

Gör
danilicious sa:
jeppenator sa:

Men nu hade jag ingen talltee tills imorgon =P
ps. Vart kan man köpa stora tall-tees? typ 6XL?
hoodboyz har 6xl kvar :)

Gör
annars så kan man alltid ta en tall-t som man har, stretcha ut den så att den sticker ut utanför, och sedan sy på en till tröja i någon annan färg under tröjan. Då blir det inte lika varmt som att ha flera på sig och det är snyggt :D

Gör
de smartaste av allt är att köpa 3 tees för 100 på stadium, åsså klipper man av den en någonstans under armarna åsså syr man ihop dom i den längden man vill.
eller bara köpa en lång:D men smart nöd meck! har även hörtalas om att ha den i ett skärp:D

Gör
JoakimN sa:
jeppenator sa:
Nojlas sa:
Min åsikt är att klänning gör sig bäst på kvinnor. ;)
vad har klänningar att göra med diskussionen om långa t-shirts?
Pinsamt nojlas!
Jättepinsamt! Attans också... Där gjorde jag bort mig!
Skriva ironiska inlägg i forumdelen som inte förstår sig på ironi... Hur dum får jag bli???

Prova den här länken, pojkar och flickor: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi ;)

Gör
Nojlas sa:
JoakimN sa:
jeppenator sa:
vad har klänningar att göra med diskussionen om långa t-shirts?
Pinsamt nojlas!
Jättepinsamt! Attans också... Där gjorde jag bort mig!
Skriva ironiska inlägg i forumdelen som inte förstår sig på ironi... Hur dum får jag bli???

Prova den här länken, pojkar och flickor: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi ;)
jeppenator ägde ju dig med ironi steg 2 om du inte märkte det.
har tyvärr ingen wikipedialänk men sök på antnäs gangster eller något för ironi upp till steg 4 i definition.

Gör
jag tog mig friheten att citera ditt inlägg innan du tog bort det, då jag ägnade en stor del av min kväll till att försöka reda ut det hela...

Nojlas sa:
Luktar en ny boxbyggartråd på G här...

Marer, för det första, jag har inte svarat eller kommenterat Jeppenators svar. För det andra, jag driver för tusan bara med er.
Vidare anser jag jeppenators inlägg nödvändigtvis inte är ironiskt. Definitionen av ironi är att den som tar del av skämtet är införstådd med eller kan dra slutsatsen att man skämtar. Det inlägget kan även tolkas som om att han verkligen ställer frågan "Nojlas - hur menar du?" eller "doooh, du är sjukt OT". Någon formulering eller vägledande figur (en blinkande smiley t.ex) som antyder vilket finns inte, vilket gör det oklart vad som egentligen menas.

Över och ut...
nej precis, jeppenator svarade på DIG och ägde dig dessutom i samma vända.

avsaknaden av en vägledande figur eller liknande har just att göra med att det är (vad jag uppfattat det som) skrivet ironi steg 2. dvs ett från början ironiskt inlägg skrivet i seriös form för att verkligen betona den dubbla mängd ironi som finns inbakad i inlägget.
detta kan dock vara hårfint att urskilja så jag klandrar dig inte för något.

somsagt tog antnäs gangster detta fenomen till en ny nivå när de i sina kulturarv till filmer tillslut gått runt ett helt varv på denna ironistege, och återigen landade på en form av seriöst nivå. (jag vill passa på att påpeka att de är något av de mest artistiska jag sett i hela mitt liv, och avgudar dessa geniala filmskapare)

sen kan ju inte jag svara för vad jeppenator verkligen hade för tanke bakom sitt inlägg, vi får höra vad han har att säga om saken helt enkelt. ;)

Gör
jo marer angående ditt inlägg så kan jag ju konstatera att det var ironi i mitt inlägg. Tyvär är det svårt att få ironi att låta ironiskt när man skriver det och det är förmodligen det som leder till att många missupfattar varandra här i forumet.

även jag måste hålla med om detdär du skrev om att antnäs gangsters slöt den ironiska cirkeln! Ingen som vet vart dom tog vägen? besviken att det inte kommit en uppföljare på "treklov extrem", som kan vara den absolut bästa och mest nyskapande filmen på hela freeride.

nu blev de en väldans massa OT, men man måste ju få svara på varandras inlägg!

Tillbaka
Topp