Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
öööö, utveckla gärna..Totemann sa:Enkelt svar: NEJ
Dock har dom inte så mycket traditionellt spann heller..
Enligt line skis hemsida ser jag ingen skillmad på som de säger "early tip and tail raise"¨på de skidorna??Mannen-som-surfar sa:EP har rocker.
ah okej! Men vad har francis bacon skidorna då? för de ska ju också ha early tip & tail raise?Mannen-som-surfar sa:Nej men jag har precis klämt på de och de har en rejäl rocker.
Okej för lite för att kallas rocker då? Vart går gränsen? K2 Obseth sla ju ha liten rocker?Mannen-som-surfar sa:de har som du skriver en betydligt mindre early tip & tail raise
Vad är det för skillnad? vad har sfb skidan?The_teo sa:EP har rocker SFB har inte det.. Kanske du har blandat ihop det med early taper?
Men vaför har en ny skida ingen rocker?oscarius sa:Taper = avsmalna... tapergaper gapertaper
läs vad jag skrev och du skola lära dig.Deathmachine sa:Men vaför har en ny skida ingen rocker?oscarius sa:Taper = avsmalna... tapergaper gapertaper
och vad gör tapern för nytta?
http://justfuckinggoogleit.com/search.pl?q=moronDeathmachine sa:Men vaför har en ny skida ingen rocker?oscarius sa:Taper = avsmalna... tapergaper gapertaper
Bidra istället gullet!The_teo sa:http://justfuckinggoogleit.com/search.pl?q=moronDeathmachine sa:Men vaför har en ny skida ingen rocker?oscarius sa:Taper = avsmalna... tapergaper gapertaper
Hur kan du vara så långt bakom flötet att du inte ens själv kan läsa om skidan på lines hemsida? Det står klart och tydligt;Deathmachine sa:Bidra istället gullet!The_teo sa:http://justfuckinggoogleit.com/search.pl?q=moronDeathmachine sa:Men vaför har en ny skida ingen rocker?
Jajja då, men jag är dålig på att ta in information på engelska på internett sidor, sorry! Tack för ditt svar i alla fall!oscarius sa:Hur kan du vara så långt bakom flötet att du inte ens själv kan läsa om skidan på lines hemsida? Det står klart och tydligt;Deathmachine sa:Bidra istället gullet!The_teo sa:
EARLY TAPER
Widest point on tip and tail are moved further in from the tips
Reduces tail drag & hooking in powder
Tail sinks & tip rises easier in powder
Frågan om rockern är väl däremot ironisk
men kompis, har du fortfarande lyckats undvika de två svar jag gett dig på svenska i den här tråden...???Deathmachine sa:Jajja då, men jag är dålig på att ta in information på engelska på internett sidor, sorry! Tack för ditt svar i alla fall!oscarius sa:Hur kan du vara så långt bakom flötet att du inte ens själv kan läsa om skidan på lines hemsida? Det står klart och tydligt;Deathmachine sa:Bidra istället gullet!
EARLY TAPER
Frågan om rockern är väl däremot ironisk![]()
Jag såg inte det senaste svaret du gav, tack för det med!Lee-nus sa:men kompis, har du fortfarande lyckats undvika de två svar jag gett dig på svenska i den här tråden...???Deathmachine sa:Jajja då, men jag är dålig på att ta in information på engelska på internett sidor, sorry! Tack för ditt svar i alla fall!oscarius sa:Hur kan du vara så långt bakom flötet att du inte ens själv kan läsa om skidan på lines hemsida? Det står klart och tydligt;
EARLY TAPER
Frågan om rockern är väl däremot ironisk![]()
Ja varför han jan inte rockat den man kan köpa för, illa ju! MAn borde köpa obsethen va?Torben sa:SFB´n har ingen rocker men det har EP-pron.
Men bara för att förvirra lite extra så åker Pollard på ett par rockade SFBs i vissa filmer men de är nog specialrockade för honom..
Ja, det borde man....................Deathmachine sa:Ja varför han jan inte rockat den man kan köpa för, illa ju! MAn borde köpa obsethen va?Torben sa:SFB´n har ingen rocker men det har EP-pron.
Men bara för att förvirra lite extra så åker Pollard på ett par rockade SFBs i vissa filmer men de är nog specialrockade för honom..
som sagt, bara för att en skida inte har rocker betyder det inte att det inte går att köra den i puder...Deathmachine sa:Ja varför han jan inte rockat den man kan köpa för, illa ju! MAn borde köpa obsethen va?Torben sa:SFB´n har ingen rocker men det har EP-pron.
enabrt pga rockern?The_teo sa:Ja, det borde man....................Deathmachine sa:Ja varför han jan inte rockat den man kan köpa för, illa ju! MAn borde köpa obsethen va?Torben sa:SFB´n har ingen rocker men det har EP-pron.
..jeez sa:obvious troll
papapapapapapapegojaMedlemJapaner sa:Hur svårt kan det vara att ta reda på utan att använda ett forum. Finns ju tillochmed en introduktionsvideo och spec/teknologi-lista för båda skidorna:O
http://lineskis.com/skis/ep-pro EP-pro
http://lineskis.com/skis/sir-francis-bacon SFB
Och NEJ, early taper är inte samma sak som rocker. Early rise däremot, skulle kunna tolkas som rocker. Dock inte under hela skidan.
Välj själv vad som passar dig bästDeathmachine sa:Fan vad tycke rni man sk avälja, k2 obseth eller Sir Francis bacon?
Förstår hans tvekan,s tår inför samma val.. dum e ju lika dana fast en har rocker i princip verkar det som.The_teo sa:Välj själv vad som passar dig bästDeathmachine sa:Fan vad tycke rni man sk avälja, k2 obseth eller Sir Francis bacon?
Pallepuder levererar sanningen!Pallepuder sa:Inte speciellt lika enligt mig i alla fall...
Bacon: 142/115/139 18m i 182
K2: 138/105/125 24m i 179
Så klart med än rocker som skilljer.
Finns hur mycket information som helt om dessa skidor... Bara att söka. Google är din vän.
Okej. Ser att skidans mått är olika, men vad gör skillnaderna när man åker? vad kan man utläasa av måtten? kan någon hkälpa mig med det) Vilken beter sig bästa i pist?The_teo sa:Pallepuder levererar sanningen!Pallepuder sa:Inte speciellt lika enligt mig i alla fall...
Bacon: 142/115/139 18m i 182
K2: 138/105/125 24m i 179
Så klart med än rocker som skilljer.
Finns hur mycket information som helt om dessa skidor... Bara att söka. Google är din vän.
SFB och seth är väl inga renodlade puderskidor utan något som funkar överallt och en skida som passar mycket bra om man inte har lust/råd att lägga pengar på fyrtioelva skidor som ska kunna hantera varenda situation på berget. Därför kan det vara intressant att veta hur skidorna går i pisten.bjanne sa:varför bry sig om hur en pudeskida beter sig i pist?