Inställd jibbresa, pengarna tillbaks ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

freeride_nu

Aktiv medlem
Freeride har försökt att kontakta Christer "batman" men har inte fått något svar.

Gällande:
Under höstlovet v.44 skulle det varit en resa till Kaprun, Österrike.
Resan blev inställd och inbetalande pengar (7200 kr) har inte betalats ut till resenärerna.

Lite mer info kanske? Var har du bokat resan? Med vilket företag? Varför blev det inställt? Har du kontaktat företaget?

Steg 1 är väl att ringa företaget och prata med dom.

JockeSki sa:
Lite mer info kanske? Var har du bokat resan? Med vilket företag? Varför blev det inställt? Har du kontaktat företaget?

Steg 1 är väl att ringa företaget och prata med dom.
word. ring upp istället . Vi här kan nog inte göra så mycket

Har redan ringt, åkte med snowdreamers där inbetalningen skedde inom steepstore. ringt upp steep och ska få pengarna av dem men personen som inte lämnat tillbaka pengarna är han som har de. Var många som åkte med detta företaget och många som inte fått tillbaka pengarna ännu

Tror alla pengar kommit tillbaka snart till snowdreamers, och utbetalningen sker snart! men hör med Batman istället, han har bättre koll.

såhär ligger det till..

resan bokades via steepstore, där betalade många in pengarna, men steepstore i sig har inte tagit hand om dessa pengar. De har inget med resan att göra utom att de mailade ut infon och att man kunde betala via dom istället för direkt till snowdreamers konto. så hoppas inte dom åker på massa trassel.. för de har endast hjälpt till med att ta emot betalningar smidigare.

snowdreamers konto har en kille som heter christer "batman" hand om. Det är han som sedan skulle betala tillbaka pengarna när resan nu tyvär blev inställd.

Men något har gjort att detta dragit ut på tiden och det är verkligen inte meningen. Förstår att många av er som inte fått tillbaka pengarna är jävligt förbannade och skeptiska angående hela resan. Tanken var att vi tillsammans skulle sticka ner och ha as kul i alperna.. men det visade sig vara sjukt dåliga förhållanden och nu har det dragit ut som fan på tiden med tillbakabetalningen.

pengarna kommer! det kan jag garantera, jusst nu försöker steepstore reda ut detta och förhoppningsvis dröjer det inte länge innan era pengar är inne på era konton.

Jag själv är inte på något vis involverad i tillbakabetalningen, inte heller steepstore.. utan det är christer som ni ska kontakta!

jag håller tillsammans med er tummarna för att detta kommer lösa sig fort och smidigt nu så vi slipper mera strul! :)

skriv till min fr mail om ni har frågor angående detta.
Men kontakta heldre "batman" för det är han som har koll på läget!

ha det fint, hoppas jag redde ut några frågetecken.
/jeppe

Generellt gäller att om du betalt med kreditkort, dvs riktigt kreditkort där du får en separat månadsräkning på månadens köp så är det bara att kontakta kreditkortsföretaget så får du pengar tillbaka av dem. De bråkar då i sin tur med den som inte levererat men det är inget du behöver bry dig om.

Har du betalt med bankkort, dvs pengarna dras direkt från ditt bankkonto så är det ditt problem och du får bråka själv. Samma gäller om du betalt via faktura eller kontant.

Edit: L vgren har rätt i att det ska vara kreditkort och inte kontokort, har ändrat ovan. Kontokort är samlingsnamn för bank och kreditkort.

Senast ändrad:
Har under en månads tid vid massor av tillfällen försökt nå "batman" angående återbetalning av pengar för Kaprunresan, 7300. Vid ett par tillfällen har jag blivit lovad att pengarna skall finnas på kontot i morgon. Har ännu inte sett till några pengar och överväger att göra en polisanmälan.
Varför hör inte "batman" av sig till deltagarna på resan?

snorkel sa:
Generellt gäller att om du betalt med kontokort, dvs riktigt kontokort där du får en separat månadsräkning på månadens köp så är det bara att kontakta kontokortsföretaget så får du pengar tillbaka av dem. De bråkar då i sin tur med den som inte levererat men det är inget du behöver bry dig om.

Har du betalt med bankkort, dvs pengarna dras direkt från ditt bankkonto så är det ditt problem och du får bråka själv. Samma gäller om du betalt via faktura eller kontant.
Det heter Kreditkort när man får månadsräkning och kontokort när pengarna dras direkt från kontot.
Bankkort borde väll vara ett sammlingsnamn på båda då de kommer från banken...

jag har inte heller fått tillbaka mina pengar. DOM SOM ÄR I SAMMA LÄGE SOM MIG SKRIV GÄRNA I MITT GB. vill veta vad Batman har sagt till er så man inte blir blåst på 7200 !

Jag och mina 2 bröder skulle också åka så nu har vi 21900 kr som inte är återbetalda!

jag har inte heller fått tbx mina pengar?! har försökt fått tag i batman men han är o kontaktbar på alla sätt och vis. 7200 av mina pengar åt helvete??

Jag förstår att han är okontaktbar, det är mycket som vilar på batmans axlar nu.
Men jag tror inte någon polisanmälan som nån av er funderade på är nödvändig.
Det kan finnas flera anledningar till att ni inte fått tillbaka pengarna.

Kanske är resan redan betald och han försöker nu få tillbaka pengarna.
Kanske är han sjuk.
Kanske något annat.

Men visst kan man tycka det är konstigt att han inte ger något lugnande besked!

Jeppenator, vad säger du som känner batman... har ni någon kontakt?

Kommer en ny säsong av Real Hustlers på Discovery har jag hört.

Om det finns anledning till att vi inte fått tillbaka våra pengar kan väl bara batman svara på. Han verkar inte vilja lösa detta för då hade han gått ut och förklarat hur det ligger till. För att få begrepp om hur stort det här är skulle jag vilja att alla som inte fått tillbaka sina pengar skriver ett inlägg här på freeride.
Jag tror att batman läser detta och uppmanar honom att se till att alla får tillbaka sina pengar OMGÅENDE!!!

Jag har inte heller fått några pengar för detta och tycker det är förjävligt att batman inte ens kan svara på telefon och mail och förklara läget.
Polisanmälan ligger definitivt inte långt borta!

felix sa:
Jag förstår att han är okontaktbar, det är mycket som vilar på batmans axlar nu.
Men jag tror inte någon polisanmälan som nån av er funderade på är nödvändig.
Det kan finnas flera anledningar till att ni inte fått tillbaka pengarna.

Kanske är resan redan betald och han försöker nu få tillbaka pengarna.
Kanske är han sjuk.
Kanske något annat.

Men visst kan man tycka det är konstigt att han inte ger något lugnande besked!

Jeppenator, vad säger du som känner batman... har ni någon kontakt?
det är ändå inge anledning att inte informera det drabbade ?! jag hade definitivt polisanmält direkt det var 6 vekor sedan! så snälla tänk efter lite innan du försöker försvara någon som har möjligen har begått ett brott, han sitter säkert i nån jävla lyxvila i thailand och hare jävligt gott!

Haha, det är ju bara att polisanmäla honom. Det handlar ju om en jävla massa pengar. Tror att om han nu inte har blåst er att det får fart på honom att betala tillbax pengarna. Sen annars har ni nog lärt er en läxa för livet.
Lita inte på främlingar som mamma säger.

Skulle inte tvekat en sekund. Polisen nästa om jag hade vart en av individerna som betalat.

Polisanmäl direkt bara. Om han har haft så lång tid på sig så är ju något fel.

Jag förstår inte varför han inte svarar. Men han har 100 procent garanterat inte blåst er, pengarna kommer att komma tillbaka. Träffa han och prata lite under ett railjam och han sa att anledningen till att det blev inställt är som ni kanske vet att en stor grupp avbokade i sista sekund. Allt var redan betalt så han försöker få tillbaka allt. Om jag minns rätt och uppfattade rätt så var det såhär.

Jag har nu polisanmält Batman för han har varken hört av sig trots att han lovat eller betalat tillbaka pengarna.
Polisen uppmanar alla som inte fått sina pengar tillbaka att anmäla honom. Dom sa att det är vår skyldighet att anmäla brott.
Jag tror personligen att det får större kraft om alla som inte fått sina pengar tillbaka anmäler honom och det kanske går snabbare att få tillbaka pengarna. Hör av er och berätta hur det går så får alla reda på vad som händer.
Jag förstår inte vad alla väntar på. Det blir inga pengar tillbaka om inte vi gör något.

Jag har också gjort en polisanmälan och tycker också att alla andra som inte fått pengarna borde göra samma sak. Är vi fler kanske polisen kan ta detta på lite större allvar!

säger ni till polisen att ni vill anmäla en person som kallas batman?

Angående pengarna tillbaka så ere ju sjukt fegt att inte svara...

haha jag kommer ihåg hur sur jag blev för att vi skulle till new york på höstlovet. Jag ville ju dit. Snacka om att ja tur!

Senast ändrad:
SAMTLIGA SOM INTE GJORT EN POLISANMÄLAN: GÖR DETTA OMEDELBART, TA HJÄLP AV ERA FÖRÄLDRAR OM DET KÄNNS KRÅNGLIGT. DET GÄLLER SÅ PASS MYCKET PENGAR TOTALT SÅ VI MÅSTE HJÄLPAS ÅT ATT FIXA DETTA. SÅDANA SOM CHRISTER WERMELING (BATMAN) SKA INTE KUNNA HÅLLA PÅ SÅHÄR! SÅ SNÄLLA FÖR ALLAS SKULL, POLISANMÄL!

Tack på förhand // Petter

petterElfsberg sa:
SAMTLIGA SOM INTE GJORT EN POLISANMÄLAN: GÖR DETTA OMEDELBART, TA HJÄLP AV ERA FÖRÄLDRAR OM DET KÄNNS KRÅNGLIGT. DET GÄLLER SÅ PASS MYCKET PENGAR TOTALT SÅ VI MÅSTE HJÄLPAS ÅT ATT FIXA DETTA. SÅDANA SOM CHRISTER WERMELING (BATMAN) SKA INTE KUNNA HÅLLA PÅ SÅHÄR! SÅ SNÄLLA FÖR ALLAS SKULL, POLISANMÄL!

Tack på förhand // Petter
WOOORD!! Jag har själv inte råkat ut för detta men jag har följt detta och hade gjort en polisanmälan med en gång! Panga på på bara! håller tummarna

Vi kan inte utesluta att Robin har dragit iväg med Batmans alla pengar..

Tjo
hur många är det som fortfarande är utan pengar?! jag har inte fått tbx mina än och börjar bli ganska lack pga att de var i oktober som sagt. Har nån polisanmält eller? eller är det bara jag som inte fått mina pengar än? nu kommer jag polisanmäla om jag inte får mina pengar.
BATMAN VAR FAAAAN ÄR PENGARNA?? 7300 KR!!!

motivationalbatman.jpg

Förlåt, jag kan inte sluta efter barrel roll tråden!

Hoppas ni får pengarna tillbaka!

Jag tycker den här batman har betett sig sjukt scetchy hela tiden, läskig kille! bjuder småpojkar på sprit..

Pratade lite mer marer om det här och tycker han la fram ett riktigt fint scenario...

"han hade byggt upp ett förtroende, allmänt känd i skidkretsar. folk litade på honom.
livet började gå åt helvete, frugan lämnar honom, saaben startar inte och dammsugarpåsen är full. han bestämmer sig för att sälja allt, svindla skiten ur massa godtrogna ungar och dra till thailand"

Så skulle det mycket väl kunna vara, och i så fall är jag glad för gubben, han behövde nog pengarna bättre än er så här på ålderns kant! ;)

Ett troligare scenario vore dock att han har en tvist med de han hyrt boende och resa av. Det var inte upplagt för ett "massavhopp" som skedde, vilket ledde till att mängdrabatt försvann och batman skulle gått back på resan. Nu försöker han få tillbaka pengar bäst han kan, men det är inte som att steka plättar om man inte har avbeställningsskydd på allt.

Nu vet jag inte hur många som har betalat för resan, men jag skulle gissa på att det handlar om summor på flera 100k. Eller vad säger du Jeppenator? Du var ju med på skeppet ända tills det började sjunka...

Finns förövrigt en till tråd om skidresan här: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=59734

Vilken jävla raggare den där batman verkar vara, vore kul att få lite klarhet i hela storyn. Vad har polisen sagt till er som har anmält för ni har väll legat på och frågat hur det går i utredningen?

Skulle han mot förmodan bo kvar på skriven adress så kan man ju alltid... ja..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp