Officiella Oslo-tråden!

felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad felix (8 år sedan)

Lämnar Sverige för lite Norge i slutet av Augusti och förhoppningsvis stannar jag hela vintern.
Det är jobb jobb jobb som gäller och varenda öre ska sparas!

Tråden har nu 15/8 gjorts om för alla som bor i Oslo, tillsammans kan vi hålla reda på skidfilmspremiärer, samåka till skidbackar eller bara snacka strunt om vårt Oslo. cool

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera

Svar

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 8 år sedan

Åk till Oslo pojk! Skidåkarnas blöta dröm på hösten, skidfilmspremiärer mer eller mindre varje helg smile

skistore.se/mtbstore.se Citera
PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 8 år sedan

Jarle :

Åk till Oslo pojk! Skidåkarnas blöta dröm på hösten, skidfilmspremiärer mer eller mindre varje helg smile

+1
samt att damerna är heta och många smile

Generiskt citat som alla gillar! Citera
AnteeL
187 inlägg
AnteeL 187 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad AnteeL (8 år sedan)

Kan rekomendera Norge starkt. För det första så tjänar man betydligt bättre pengar, även fast boende och mat kostar mer så är det inget problem att spara 10000 svenska i månaden om du jobbar heltid. Själv bor jag i Grimstad på sörlandet. De flesta arbetsgivarna gillar svenskar för deras arbetsmoral (Norska ungdomar är allmänt slöa). Lycka till Felix!

/A

PNyberg
4251 inlägg

AnteeL :

Kan rekomendera Norge starkt. För det första så tjänar man betydligt bättre pengar, även fast boende och mat kostar mer så är det inget problem att spara 10000 svenska i månaden om du jobbar heltid. Själv bor jag i Grimstad på sörlandet. De flesta arbetsgivarna gillar svenskar för deras arbetsmoral (Norska ungdomar är allmänt slöa). Lycka till Felix!

/A

Skulle mer säga att svenska ungdommar åker till norge för att tjäna pengar och tar vilka skift som helst så länge det är bra betalt och att 50-90h veckor inte är sjukt ovanligt. Vem hade INTE anställt denna person?

stighall
236 inlägg
stighall 236 inlägg 8 år sedan

Hade gärna följt med dig men har en korsbandsoperation i Augusti så jag får vänta några månader innan jag kan fara till Norway. smile

Cash is king Citera
jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 8 år sedan

Ska du stanna hela vintern i norge?.. Låter inte som en bra plan i mina öron. Du måste ju hinna med skidåkningen också!

Ill be back Citera
PNyberg
4251 inlägg

jeppenator :

Ska du stanna hela vintern i norge?.. Låter inte som en bra plan i mina öron. Du måste ju hinna med skidåkningen också!

Det ær ju bar att dra till Varings/Hollmenkollen big_smile

user62594
368 inlägg
user62594 368 inlägg 8 år sedan

Lycka till, låter skojj smile

Jävligt dyrt är allt i Norge..

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Jarle (8 år sedan)

Barkvik-ATSP :

Lycka till, låter skojj smile

Jävligt dyrt är allt i Norge..

Äh, bara kött, tobak och alkohol. En del butiker har dock helt humana priser på kött, coop här vid mig tar t.ex. 25 spänn för ett halvt kilo blandfärs, inte allt för dyrt.

Och i centrala Oslo är hyrorna höga, 10 min utanför är det bra mycket bättre smile

felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 8 år sedan

jeppenator :

För att få bättre skidåkning i ett senare skede av livet får man offra en vinter eller två för lite redigt kneg wink

Jag har eventuellt en lägenhet i Oslo från 1 Sept, det är en 2;a 20min från centrum med buss/spårvagn... man bor 4-5st i den helt ok, så behöver lite fler för att ha råd med den... 8800nok/4 + el och internet ungefär.

PNyberg
4251 inlägg

felix :

jeppenator :

För att få bättre skidåkning i ett senare skede av livet får man offra en vinter eller två för lite redigt kneg wink

Jag har eventuellt en lägenhet i Oslo från 1 Sept, det är en 2;a 20min från centrum med buss/spårvagn... man bor 4-5st i den helt ok, så behöver lite fler för att ha råd med den... 8800nok/4 + el och internet ungefär.

vart ligger den?

felix
3317 inlägg

PNyberg :

felix :

jeppenator :

vart ligger den?

Rosenhoff, är du sugen eller? smile

PNyberg
4251 inlägg

felix :

PNyberg :

felix :

vart ligger den?

Rosenhoff, är du sugen eller? smile

Hmm... inget tokigt läge alls att vara på Grünerlökka smile Hade vart på om jag inte redan bodde med min flickvän på Sagene smile

surmule
13 inlägg
surmule 13 inlägg 8 år sedan

Ni som jobbar i Oslo, behövs det fler folk på era köttfabriker/lager? Boende har jag redan, men jag trenger ett jobb omgående för att finansiera kommande säsong...

osst
590 inlägg
osst 590 inlägg 8 år sedan

Jag har precis flyttat till Oslo. Gör det, man tjänar ganska bra käkar mackor å fryspizzor kan knappast bli bättre!!

Doggystyle
145 inlägg
Doggystyle 145 inlägg 8 år sedan

Jag ska borja jobba offshore i norge, dar snackar man pengar... 2 veckor jobb, 4 veckor ledigt(norsk lag)!! Sjuka summor pengar for sa lite arbete!

Dogge_dj Citera
felix
3317 inlägg

Om man hamnar i Oslo, var is the shizzle to bo? Gamle Oslo? Grunerlokka? Eller?

Emanuel86
42 inlägg
Emanuel86 42 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Emanuel86 (8 år sedan)

Grunerløkka, tøyen St hanshaugen er alle kule steder.

PNyberg
4251 inlägg

felix :

Om man hamnar i Oslo, var is the shizzle to bo? Gamle Oslo? Grunerlokka? Eller?

,Gamle Oslo är inte att rekommendera..inte heller Grönland. Sagene, Bjölsen och Torshov är inte heller skit.

ekdahl
3273 inlägg
ekdahl 3273 inlägg 8 år sedan

grönland och töyen är bra kvarter, bra folk och många nattjobb.

go big or go home. biiatch Citera
PNyberg
4251 inlägg

ekdahl :

jobba gatan menar du?

ekdahl
3273 inlägg
ekdahl 3273 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad ekdahl (8 år sedan)

PNyberg :

ekdahl :

jobba gatan menar du?

hört att det är rätt fria timmar, så länge mörkret har kommit.
tollbugata har också fria timmar, kollar på några av dom tappra själarna nu

go big or go home. biiatch Citera
felix
3317 inlägg

jag har rätt fast rumpa, så varför inte... cool

nej, men kikar på lägenheter för fullt... verkar inte bli något av den jag hade i sikte först, kommer över redan 20 augusti så behöver något tidigare. ska försöka få tag i något redan hemifrån, skulle kännas skönt att komma fram och ha boende klart.

v-larsson
1607 inlägg
v-larsson 1607 inlägg 8 år sedan

Någon som vet något ställe där dom ofta tar in folk?
Har jobbat i norge ett tag men är mer sugen på Oslo än Galdhöpiggen nu, mest för att jag vill ha mer timmar så om det finns möjlighet till övertid är det ett stort +

go big or go to lindvallen Citera
felix
3317 inlägg

Jag har fixat en lägenhet nu, ungefär tre kvarter ovanför Sofienbergparken lite till höger om Grünerlokka. Flyttar in 21 Augusti! Ska bli kul att flytta till en ny stad, fast samtidigt väldigt främmande... känner verkligen ingen eller ingeting i Oslo!

Vad kan man göra när man inte jobbar? Finns det nån miniramp? Finns det skidbackar i Oslo? Hm...

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Jarle (8 år sedan)

felix :

Vad kan man göra när man inte jobbar? Finns det nån miniramp? Finns det skidbackar i Oslo? Hm...

Finns en betongpool rätt centralt, minns inte vad området heter.
Varingskollen var jag, Per och några till och besökte rätt flitigt i början på förra vintern. Tar ca 20 min med tåg från Oslo och hade en fullt duglig park uppe 1a dec, öppet från 18-23 på vardagar

Du kommer dessutom i premiärstider så du får bereda dig på en massiv alkoholkonsumtion

NicoleHelm
84 inlägg
NicoleHelm 84 inlägg 8 år sedan

felix :

Jag har fixat en lägenhet nu, ungefär tre kvarter ovanför Sofienbergparken lite till höger om Grünerlokka. Flyttar in 21 Augusti! Ska bli kul att flytta till en ny stad, fast samtidigt väldigt främmande... känner verkligen ingen eller ingeting i Oslo!

är det kollektiv eller lägenhet du fixat? bor också omkring där, slaggar på några polares soffa.

svårt att hitta boende dessa tider. fan va alla svenskar ska trycka. det syns på alla norska mäklare att de har fått nog.

Nikki Citera
felix
3317 inlägg

Låter bra Jarle, så länge du bjuder! Kanske kan jag haka på er till backen nån gång i vinter om ni är kvar smile

Nicole, ja.. var jäkla svårt att få tag i något. Det är en lägenhet jag hyr tillsammans med tre andra svenskar... som jag inte ens har träffat! Men men, man får röra på sig om det inte funkar... kanske kan man hitta något billigare strax utanför lite längra fram mot vintern. Kändes ändå som en hyffsad start att bo ganska centralt, så kan man söka jobb i alla riktningar.

Jarle
3975 inlägg

felix :

Låter bra Jarle, så länge du bjuder! Kanske kan jag haka på er till backen nån gång i vinter om ni är kvar smile

En öl eller två kan du väl få, en liten välkomstpresent. Självklart kan du det! The more the merrier

surmule
13 inlägg
surmule 13 inlägg 8 år sedan

Noen som vet var i oslo och vilka datum är det skidfilmspremiärer?

Jarle
3975 inlägg

MSP på Rockefella den andra oktober
FP, ställe ännu okänt, tjugofemte september

Vilka andra som har premiärer när och vart har jag inte koll på tyvärr. Perra?

OlaMelin
875 inlägg
OlaMelin 875 inlägg 8 år sedan

Jarle :

Lördag 11 september: Chaoz Productions (ställe ej klart)
Söndag 12 september kl 19, Fugazi: Level 1 Eye Trip + Absinthe Films Now here
Söndag 24 oktober kl 20, Rockefeller: Jeremy Jones / TGR Deeper

Jarle
3975 inlägg

OlaMelin :

Jarle :

Tack Ola! Hade vart fränt om de visade Deeper i 3D cool

PNyberg
4251 inlägg

OlaMelin :

Jarle :

Shit! Ska TGR komma till Oslo! Ja o Jarle satt o snacka om just det härom dagen.."varför kan inte TGR komma för!?"
"För de är amerikaner..." blev väl slutsaten tongue

Sweet då!

Nimbus och Absinthe hade samma kväll förra året på Månefisken..minns inte vilket datum dock.
Sen är det ju även Poorboys..men den missade jag sad

NicoleHelm
84 inlägg

va??? har poorboys redan haft sin???? hmm/

PNyberg :

OlaMelin :

Jarle :

Shit! Ska TGR komma till Oslo! Ja o Jarle satt o snacka om just det härom dagen.."varför kan inte TGR komma för!?"

Sweet då!

Nimbus och Absinthe hade samma kväll förra året på Månefisken..minns inte vilket datum dock.

Nikki Citera
SNDVLL
547 inlägg
SNDVLL 547 inlägg 8 år sedan

NicoleHelm :

PNyberg :

OlaMelin :

Sweet då!

Eftersom han skriver "Sen är det ju även Poorboys..men den missade jag sad". Så tolkar jag det som att den inte har varit, men PNyberg inte kan det datum som är satt.. Eller misstolkar jag?

NicoleHelm
84 inlägg

SNDVLL :

NicoleHelm :

PNyberg :

Sweet då!

Eftersom han skriver "Sen är det ju även Poorboys..men den missade jag sad". Så tolkar jag det som att den inte har varit, men PNyberg inte kan det datum som är satt.. Eller misstolkar jag?

jag hänger inte med... har den varit eller inte? e d nån som kan datum och place? (om den inte varit)

Nikki Citera
SNDVLL
547 inlägg
SNDVLL 547 inlägg 8 år sedan

NicoleHelm :

SNDVLL :

NicoleHelm :

jag hänger inte med... har den varit eller inte? e d nån som kan datum och place? (om den inte varit)

Det är lite tempusfel i meningen. "Sen är det ju även Poorboys..men den missar jag" borde det vara smile
Nu ligger poorboyz.com nere så kan inte kolla upp datum, men det har inte varit premiär ännu.

FannyMcdude
100 inlägg
FannyMcdude 100 inlägg 8 år sedan

Jag tänkte dra till oslo, men jag är tjej!

felix
3317 inlägg

Fann :

Jag tänkte dra till oslo, men jag är tjej!

Då går det inte, Oslo tar för närvarande endast in män.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook