Filmning runt åkaren

hillarn

Medlem
Filmning runt åkaren
såg nyss en film ''it's tricky'', där har dom gjort nånting så att när åkaren är mitt uppe i tricket så stannar bilden och filmen går runt åkaren när han är still i luften.? nån som vet hur de går till, och vad de heter?

peace

Filmning runt åkaren
Nu är inte jag hundra på hur filmaren gjort det, men jag skulle utnyttja det faktum att jag filmat åkaren i en snurr och därför har bilder på honom i en 360-gradig vinkel eller vad man ska säga. Sen helt enkelt låta åkaren snurra mot snurrade inklippt bakgrund. Hoppas det var tydligt nog :)

Senast ändrad:
Filmning runt åkaren
Horse-E sa:
Nu är inte jag hundra på hur filmaren gjort det, men jag skulle utnyttja det faktum att jag filmat åkaren i en snurr och därför har bilder på honom i en 360-gradig vinkel eller vad man ska säga. Sen helt enkelt låta åkaren snurra mot snurrade inklippt bakgrund. Hoppas det var tydligt nog :)
Fel fel fel

Åkaren är fotad/filmad i "studio".

Edit: med studio menas att han antagligen sitter/ligger/hänger.

Senast ändrad:
Filmning runt åkaren
tror att de haft kameror runt åkaren på kanske 6 olika ställen runt hoppet som de synkat och som tagit en bild samtidigt, sen låter de de bilderna bytas av så att 3D effekten skapas. Svårt att förklara men vet att de gjorde så i Matrix för många år sedan, finns kanske en touturial på youtube om hur man gör om någon är nyfiken!

Filmning runt åkaren
skulle nog säga att dom filmat åkaren mot en bluescreen när han står så där, kolla 1:58. Åkarens min är helt lugn och han tittar rakt i i kameran, något man sällan gör om man faktiskt är i luften.

Coolt grej dock.

Filmning runt åkaren
Har inte sett videoklippet, men det låter som ngt sånt här:
Trailer:
Behind the scenes:

Ruggigt läckert ä det iaf! Matrix..! :)

Filmning runt åkaren
Ryan_Carlton sa:
Tror du att ett gäng tonåringar har den budgeten?
och ett gäng tonåringar skulle då ha råd med bluescreen och andra förslag som getts här?

Vet att dom använde sig av en ramp med runt 30 Gopro kameror har jag för mig det var. Resultatet blev inte det bästa dock pga dom var tvungna att använda sig av manuell fokus på alla kameror.

Filmning runt åkaren
Horse-E sa:
Första jag också tänkte:) tror också det eller så har dom kanske användt typ greenscreen eller så

Tillbaka
Topp