Grön vinter?

vougga
77 inlägg
vougga 77 inlägg 7 år sedan

Tydligen så kan man fortfarande plocka jordgubbar utanför Luleå (nov 2). Detta är extremt ovanligt för årstiden, vilket förmodligen kommer leda till en mild/sen vinter. Eller som Fredrik Rajnfelt sa häromdan "de blir nog inge snö i år".

Så vad tror ni gott folk, blir de nå hashplanke-och/eller skidåkning i år eller?
Börjar själv bli lite smått orolig, vi kommer väl alla ihåg vintern 07/08 som var den grönaste på 146 (jura) miljoner år.

Svar

AndreasBryngel
163 inlägg
AndreasBryngel 163 inlägg 7 år sedan

:'(

JaroV
319 inlägg
JaroV 319 inlägg 7 år sedan

Tur att man är i spanien hela året och kommer hålla till i Sierra nevada och Alperna.

Never promise something you can not promise. Citera
Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 7 år sedan

Pray for snow.

Det som inte dödar det härdar. Citera
Corin
1178 inlägg
Corin 1178 inlägg 7 år sedan

Jag tror (på helt ovetenskapliga grunder) att detta kommer bli den sämst vintern på länge. Det kommer en del snö i januari/februari, men inte så mycket mer. Alperna däremot tror jag kan få en grym vinter.

Men ja, Pray for snow.

livet är en semester Citera
delta
1172 inlägg
delta 1172 inlägg 7 år sedan

Vintern skall hålla till på berget och inte i stan!

"hashplankeåkning" hur menar du nu?

listerine. Citera
Palish
50 inlägg
Palish 50 inlägg 7 år sedan

Enligt farsan så har forskare kommit fram till att solstormarna kommer vara relativt lugna 11/12 vintern.. Vilket resulterar i kallare vinter(mer snö).. Förra vintern var det ett jävla tryck på solen, vilket resulterade i varmare väder. Hoppas han har rätt!

EmilRosenberg
139 inlägg
EmilRosenberg 139 inlägg 7 år sedan

Folk ska spekulera 2 veckor för tidigt varje år! Vänta två andetag så ska ni se att det blir precis lika jävla kallt som vanligt.

gurrra
Online 38 inlägg
gurrra 38 inlägg 7 år sedan

Finns mkt som tyder på La Nina detta året också vilket innebär kallare väder och mer snö i klippiga bergen. Osäker på hur detta fenomen påverkar alperna och skandinavien.

läs:
www://mtbaker.us

niiiklas
111 inlägg
niiiklas 111 inlägg 7 år sedan

forskare hit och dit.. det är november och inte en enda anläggning i norden har fått i gång några snökanoner ;F vintern kommer sent i år

magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 7 år sedan

Äsch, vad vet en 86-årig Taiwanes om vita vintrar eller för den delen en jordgubbsplockande pensionär från Luleå om den delen heller?

Folk trodde att det skulle bli den bästa vintern på hur länge som helst när det snöade på midsommar för en massa år sen, visade sig bli den mildaste på en herrans massa år istället.

burääääääääh Citera
Psandersjoo
1023 inlägg
Psandersjoo 1023 inlägg 7 år sedan

tror att det kommer sent, och kommer vara halvdåligt fram till jul, men sen släpper det i januari / februari! men kan inte annat än hoppas på kräksnö och -10 till helgen!

WWW.TREAPMEDIA.SE Citera
vougga
77 inlägg
vougga 77 inlägg 7 år sedan

magnusericsson :

Äsch, vad vet en 86-årig Taiwanes om vita vintrar eller för den delen en jordgubbsplockande pensionär från Luleå om den delen heller?

Folk trodde att det skulle bli den bästa vintern på hur länge som helst när det snöade på midsommar för en massa år sen, visade sig bli den mildaste på en herrans massa år istället.

Tror att ett 86 årig pensionär från Luleå vet lite mer om vita vintrar än en 20 åring från laholm, som ligger ett stenkast från skåne:P

magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 7 år sedan

vougga :

magnusericsson :

Tror att ett 86 årig pensionär från Luleå vet lite mer om vita vintrar än en 20 åring från laholm, som ligger ett stenkast från skåne:P

dock skrev jag 86-årig Taiwanes som det står att du är!

burääääääääh Citera
Wall-E
102 inlägg
Wall-E 102 inlägg 7 år sedan

Ta det lungt! som magnusericsson säger. Det är den 2a november... Snön här (blekinge) brukar inte komma förens ~1: a december.

Jibber. Det är som gangster fast på skidor. Citera
Corin
1178 inlägg

Palish :

Enligt farsan så har forskare kommit fram till att solstormarna kommer vara relativt lugna 11/12 vintern.. Vilket resulterar i kallare vinter(mer snö).. Förra vintern var det ett jävla tryck på solen, vilket resulterade i varmare väder. Hoppas han har rätt!

Förra vintern var ju bästa på länge. Inte jättekallt = mer snö. Om det ska bli en kall vinter brukar det betyda mer snö i oktober och sen inte så mycket alls förrens i mars. Men det beror väl på var i Sverige man bor kan jag tänka mig.

Wall-E :

Ta det lungt! som magnusericsson säger. Det är den 2a november... Snön här (blekinge) brukar inte komma förens ~1: a december.

Förra året var det vinter i hela norra Sverige så här års. Till och med vid kusten.

sNaubi
166 inlägg
sNaubi 166 inlägg 7 år sedan

Visserligen så låg den inte kvar så länge, men snön kom 9 november i Uppsala förra året i alla fall.

Så jag sitter här med en fundersam min.

Onlytelemark
488 inlägg
Onlytelemark 488 inlägg 7 år sedan

GB25 :

Tur att man är i spanien hela året och kommer hålla till i Sierra nevada och Alperna.

Om du bor i Spanien,, Glöm inte Pyreneerna,, Lätt att hitta orörda ytor mer en 1v efter senaste dumpen,,,

S_Geust
283 inlägg
S_Geust 283 inlägg 7 år sedan

hehe, jag sitter i Finland och har haft -2 grader! big_smile

LÄNK Citera
viktorherrlin
4 inlägg
viktorherrlin 4 inlägg 7 år sedan

det är klart det kommer snö , men i år får vi vänta lite !

KevinSalonius
176 inlägg
KevinSalonius 176 inlägg 7 år sedan

S_Geust :

men nu är det +10 grader....

The_Snarf
0 inlägg
The_Snarf 0 inlägg 7 år sedan

för några veckor sen var det -5° här in lövånger
känn dig ägd getost.

Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Citera
OVesterlund
298 inlägg
OVesterlund 298 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad oggevesterlund (7 år sedan)

Imorse låg det lite tunn is ute på Luleälven! Bara snöat en gång i år än så länge, förra året låg det redan snö 15 oktober om ja inte minns fel... Men det spelar inte så stor roll ändå när snön kommer då en del av skidanläggningen i Luleå brunnit ner så det kommer ändå bli en jävla sen start på säsongen...

Går väl ut och plockar jordgubbar nu då!

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan. Citera
FBacklund
478 inlägg
FBacklund 478 inlägg 7 år sedan

Roobbann :

Visserligen så låg den inte kvar så länge, men snön kom 9 november i Uppsala förra året i alla fall.

Så jag sitter här med en fundersam min.

va, var det så tidigt? kommer typ inte ihåg någonting från början av förra vintern... smile
Men det var ju nice iaf smile

Aa fast nä... Citera
FBacklund
478 inlägg

vougga :

Börjar själv bli lite smått orolig, vi kommer väl alla ihåg vintern 07/08 som var den grönaste på 146 (jura) miljoner år.

Mm, sjukt segt det var... typ mindre än halva gräsmattan var täckt av ca 2 cm snö vid nyår... sad

Aa fast nä... Citera
martindahmartin
424 inlägg
martindahmartin 424 inlägg 7 år sedan

oggevesterlund :

Imorse låg det lite tunn is ute på Luleälven! Bara snöat en gång i år än så länge, förra året låg det redan snö 15 oktober om ja inte minns fel... Men det spelar inte så stor roll ändå när snön kommer då en del av skidanläggningen i Luleå brunnit ner så det kommer ändå bli en jävla sen start på säsongen...

Haha ja, vintern ser inte ut att bli så bra för oss i Luleå...

bli min första besökare? Citera
OVesterlund
298 inlägg
OVesterlund 298 inlägg 7 år sedan

martindahmartin :

oggevesterlund :

Haha ja, vintern ser inte ut att bli så bra för oss i Luleå...

Man får väl klara sig med ormberget då till en början... hmm

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan. Citera
CookieMonster
295 inlägg
CookieMonster 295 inlägg 7 år sedan

kebabmannen :

för några veckor sen var det -5° här in lövånger
känn dig ägd getost.

vi här i hemavan fick snö mitt i sommaren, känn dej ägd.

bättre än cookiedough... Citera
S_Geust
283 inlägg

Kevinnn :

S_Geust :

men nu är det +10 grader....

jag vet men i bobäck på morgonen så var det för några veckor sen! tro eller ej men det är sant!

LÄNK Citera
MattiasSt
499 inlägg
MattiasSt 499 inlägg 7 år sedan

Gött hoppas det inte kommer en flinga snö i vinter

yeah dude Citera
FBacklund
478 inlägg

MattiasSt :

Gött hoppas det inte kommer en flinga snö i vinter

nej, exakt...
hoppas faktiskt det kommer fler än en...

Aa fast nä... Citera
BEAReklund
48 inlägg
BEAReklund 48 inlägg 7 år sedan

någon som vet hur det ser ut i övriga europa? alperna osv. Börjar bli riiiiiiiiiiiiiiktigigtigtigtigt otålig.

s-sheeplife
595 inlägg
s-sheeplife 595 inlägg 7 år sedan

minusgrader i tandå på onsdag natt enligt yr smile

chrtur
676 inlägg
chrtur 676 inlägg 7 år sedan

aBEARunique :

någon som vet hur det ser ut i övriga europa? alperna osv. Börjar bli riiiiiiiiiiiiiiktigigtigtigtigt otålig.

Det kommer (håller på) att komma över en meter nu under helgen ovanför 2500 m......dock var det ganska grönt och varmt innan...så man får nog vänta lite till innan det blir någon riktig åkning?! wink

It is a magical world Hobbes Let us go exploring Citera
delta
1172 inlägg
delta 1172 inlägg 7 år sedan

aBEARunique :

övriga europa? alperna osv.

full fart på glaciärerna!

listerine. Citera
Eric_W
929 inlägg
Eric_W 929 inlägg 7 år sedan

aBEARunique :

http://unofficialnetworks.com/europe-winter-weather-forecast-alps-snow-predictions-2011-2012-49657/

Rädda träden. ät en bäver Citera
S_Geust
283 inlägg

buhuuuuu om det inta blir snö i år! );

LÄNK Citera
Corin
1178 inlägg

Eric_W :

aBEARunique :

http://unofficialnetworks.com/europe-winter-weather-forecast-alps-snow-predictions-2011-2012-49657/

"Drier than average" FU!

chrtur
676 inlägg
chrtur 676 inlägg 7 år sedan

Just nu.... roll

http://www.gulliver.it/uploaded/2011/large/20111104145924.jpg

It is a magical world Hobbes Let us go exploring Citera
Eric_W
929 inlägg
Eric_W 929 inlägg 7 år sedan

och du är i...? smile