Seadoo! Man kan ha kul på vattnet med ;)

Rmojo
79 inlägg
Rmojo 79 inlägg 6 år sedan

Filmat med GoPro HD2 Hero
Redigerat med Sony Vegas 10.0

4 grader i vattnet! Väntar på varmare tider wink

Blades is for little fat kids Citera

Svar

felix
3314 inlägg
felix 3314 inlägg 6 år sedan

Vet inte vad jag ska säga... det ser ut som att föraren har grov ADHD.

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
Rmojo
79 inlägg

Haha! Du har uppenbarligen aldrig kört en offshoremaskin i vågor killen lilla.. smile

somebody
958 inlägg
somebody 958 inlägg 6 år sedan

Så svårt är det ju inte att köra rakt fram och svänga lite.

nonnereif
74 inlägg
nonnereif 74 inlägg 6 år sedan

Rmojo :

vågor

vart är dessa...?

Rmojo
79 inlägg

Jag har inte varit aktiv på detta forumet på många månader.
Men tack för att ni påminde mig igen om varför jag slutade.
Ursäkta språket men, om ni inte trollar så är ni nog dom ibland dom dummaste idioterna som lagt en kommentar på detta forumet smile

Men för att svara på frågan..
Nej det är inte svårt att köra rakt fram och svänga. Men det är svårt att hålla sig kvar på en skoter som färdas i över 60 knop på korsande vågor (Vågor ifrån vinden & vågor ifrån skotern)

somebody
958 inlägg

Rmojo :

Ursäkta språket men, om ni inte trollar så är ni nog dom ibland dom dummaste idioterna som lagt en kommentar på detta forumet smile

Nej det är inte svårt att köra rakt fram och svänga. Men det är svårt att hålla sig kvar på en skoter som färdas i över 60 knop på korsande vågor (Vågor ifrån vinden & vågor ifrån skotern)

"Ok" Det kan vara svårt att sticka också men det gör sig ungefär lika dåligt på film som när någon kör runt runt på en vattenskoter.

Heke
49 inlägg
Heke 49 inlägg 6 år sedan

Hade vart nice med bilder från en båt eller liknande så man förstår hur fort det går, och lite andra vinklar på skotern.

Rmojo
79 inlägg

somebody :

Rmojo :

"Ok" Det kan vara svårt att sticka också men det gör sig ungefär lika dåligt på film som när någon kör runt runt på en vattenskoter.

Har man inget intresse för sporten så förstår jag helt!

HonkiJ :

Hade vart nice med bilder från en båt eller liknande så man förstår hur fort det går, och lite andra vinklar på skotern.

Håller med dig helt! smile
Jag har inte hunnit samla så mycket bra material än, har mest varit skitväder.
Och häromdagen så blev min skoter mer eller mindre ramad av en annan skoter i nästan 100 knutar.
Men senare fram i sommar blir det mer material!

Har fixat fäste på hjälmen, bak på skotern för att filma svallet. Sidan osv smile

somebody
958 inlägg

Sport och sport.. Att köra runt runt är väl typ lika mycket sport som att cruisa e4an med sin sportbil..

Rmojo
79 inlägg
Rmojo 79 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Rmojo (6 år sedan)

Vattenskoter är lika mycket sport som Fotboll, Skidåkning & Poker.
Blanda inte ihop Idrott med Sport nu gubben lilla..

Antonjb123
29 inlägg
Antonjb123 29 inlägg 6 år sedan

Bara en fråga, var det 4 grader i vattnet på denna video? I så fall vad händer om du ramlar i vattnet i 60 knop när skotern lätt åker 200 meter bort från dig?

nonnereif
74 inlägg
nonnereif 74 inlägg 6 år sedan

måste vara otroligt svårt att hålla sig kvar... så svårt att min kompis (som även har en sea-doo förra årets modell) tolvåriga lillasyster ligger i 55 knop på deras. det är inte så svårt som du får det att låta. varför skulle vi trolla om att det inte var något häftigt med din video...?

Rmojo
79 inlägg

Antonjb123 :

Bara en fråga, var det 4 grader i vattnet på denna video? I så fall vad händer om du ramlar i vattnet i 60 knop när skotern lätt åker 200 meter bort från dig?

Jag skulle antagligen frysa så in i .......
Är inte ute själv och åker, när jag vrider på huvudet innan jag svänger så är det för att kolla efter var dom andra befinner sig.
Jag kapsejsade utan våtdräkt och torrdräkt i början på April, vet inte hur kallt det var men inte så svårräknat
Man blev ordentligt nedkyld, men inte så chockerande kallt som man kan tro, jag låg i säkert en minut innan jag lyckades vända tillbaka skotern.

nonnereif :

måste vara otroligt svårt att hålla sig kvar... så svårt att min kompis (som även har en sea-doo förra årets modell) tolvåriga lillasyster ligger i 55 knop på deras. det är inte så svårt som du får det att låta. varför skulle vi trolla om att det inte var något häftigt med din video...?

Nej och det är inte jobbigt att springa ett marathon smile
Allt beror på väderförutsättningar, acceleration & hur du tar kurvor.
Det finns en anledning varför inte vältränade unga män fysisk orkar köra ett tävlingsheat på 20 minuter.
Kolla på tuben så får du se smile

Hahaha du har gjort min dag <333

somebody
958 inlägg
somebody 958 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad somebody (6 år sedan)

Ja men att okynnesåka fram och tillbaka är väl mer rekreation än utövande av en sport? Det du gör kan väl ungefär likställas med byns raggare och inte sportar väl dom speciellt mycket även om man kan utöva motorsport med en bil? Jag skojade bara lite med dig i början men det här med att du faktiskt sportar verkar vara en öm punkt så fine, sporta på du! Eller så slutar du ta dig själv på allt för stort allvar och skiter i vad folk skriver på internet!

Rmojo
79 inlägg

Nojlas :

AshtraYmofucku :

Det är precis som skotercross, mer fysisk ansträngande sport är sällsynt,...

http://tottus.blogg.se/images/2011/bull … 394500.jpg

Skoterförare av olika slag är ju välkända för sina smäckra och atletiska kroppar.
Brottare, simmare, hockeyspelare och MMA-fighters kan slänga sig i väggen, de har ingen aning om vad de snackar om. ...eller?

somebody :

Ja men att okynnesåka fram och tillbaka är väl mer rekreation än utövande av en sport? Det du gör kan väl ungefär likställas med byns raggare och inte sportar väl dom speciellt mycket även om man kan utöva motorsport med en bil? Jag skojade bara lite med dig i början men det här med att du faktiskt sportar verkar vara en öm punkt så fine, sporta på du!

Haha nej, nej.. Jag påpekade bara att det var en Sport smile
Jag gör det bara för det är skoj! inget annat... Går rätt fort när en leksak på 400 kg har upp emot 300 hästkrafter.
Men det är grymt jobbigt att köra hårt kan jag lova! Kompisar som prövat att köra för första gången, har ringt dagen efter och knappt kunna sätta sig ner ordentligt haha smile

felix
3314 inlägg
felix 3314 inlägg 6 år sedan

Rmojo :

Haha! Du har uppenbarligen aldrig kört en offshoremaskin i vågor killen lilla.. smile

Rmojo :

Haha alltså seriöst... inser du hur bombad du är? Att du sen är 24 år gör ju inte saken bättre... okej om du var 15 och var lite glad för att du fått låna pappas vattenskoter (som det faktiskt heter) men att bete sig som dig i din ålder... gör om gör rätt, du skämmer bara ut dig! Filmen var för övrigt det sämsta jag sett. Trodde du på riktigt att det skulle vara kul att kolla på den?

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
Rmojo
79 inlägg

felix :

Rmojo :

Rmojo :

Haha alltså seriöst... inser du hur bombad du är? Att du sen är 24 år gör ju inte saken bättre... okej om du var 15 och var lite glad för att du fått låna pappas vattenskoter (som det faktiskt heter) men att bete sig som dig i din ålder... gör om gör rätt, du skämmer bara ut dig! Filmen var för övrigt det sämsta jag sett. Trodde du på riktigt att det skulle vara kul att kolla på den?

Du reagerar precis som en 15 åring som precis känner sig förmjukad och inte vet riktigt vad du ska kontra med smile Så du bara slänger ur dig massa elaka saker som säkert tog dig en halvtimma att komma på roll

Uppenbarligen tyckte folk det! Har fått över 10 mail på mindre än 10 timmar ifrån folk som vill att jag ska ladda upp mer material i sommar, fått tips om vinklar & redigering etc

EDIT: Vad fick dig att tro att jag inte visste att det heter Vattenskoter?

Ashtraymofucku
634 inlägg
Ashtraymofucku 634 inlägg 6 år sedan

Rmojo, jag håller med om att det är en jobbig sport. Att köra i 15 minuter i sträck i 60 knop med svängar hit och dit är som det värsta träningspasset. Det är precis som skotercross, mer fysisk ansträngande sport är sällsynt, men de som inte utövar sporten tror att det är som en söndagspromenad i parken.

Dock så är tyvärr filmen din obeskrivligt tråkig att kolla på, inte underhållande för 5 öre. Det ser ganska härligt ut fast då hade det vart bättre med en stillbild endast.
Gopro filmer är ofta väldigt tråkiga att kolla på, filmar mycket själv med gopro så jag vet vad svårt det är att få något som är underhållande att kolla på.

Finns inget tråkigare mer uttråkande än folk som filmar när de åker rakt fram i en pist, eller när de filmar sig själv från skoterhuven, samma sak är det på din film tyvärr, man får absolut ingen uppfattning om hur fort det går eller hur bra och "feta" svängar du tar. Om man ska få en underhållande film med vattenskoter så måste det filmas från ett annat fordon, dvs att någon filmar på dig från en båt eller en annan vattenskoter. Då får man perspektiv, man ser hur du kör med din skoter. På din film nu så ser man bara dig, vatten och sol i bakgrunden, blir som en evig stillbild.
Visst kan man ha några gopro klipp från din skoter i en film men då ska det vara korta "first person" klipp.

Sorry om du tycker jag verkar otrevlig mot dig, men jag vill bara ge konstruktiv kritik om hur det faktiskt är, så du kan förbättra det och kanske göra en film som är underhållande. Det skulle iaf jag uppskata om jag gjort en film

Antonjb123
29 inlägg

Rmojo :

felix :

Rmojo :

Rmojo :

Du reagerar precis som en 15 åring som precis känner sig förmjukad och inte vet riktigt vad du ska kontra med smile Så du bara slänger ur dig massa elaka saker som säkert tog dig en halvtimma att komma på roll

Uppenbarligen tyckte folk det! Har fått över 10 mail på mindre än 10 timmar ifrån folk som vill att jag ska ladda upp mer material i sommar, fått tips om vinklar & redigering etc

EDIT: Vad fick dig att tro att jag inte visste att det heter Vattenskoter?

Tror han menar att det är din pappas skoter som du fått låna tongue
Har själv en rxt-x och vet att Vattenskoter är en sport som håller på att utvecklas. Både i Sverige och internationellt .
Tex

Ex

Rmojo
79 inlägg

Nej då! Vettig kritik är bara positivt smile vet vad jag kan tänkta på till nästa gång osv smile

Hehe nejdå, min egen skoter.
Men den killen förtjänar en eloge faktiskt! Han är en av få som lyckades reta upp mig på internet smile blev såpas chockad att jag var tvungen och kolla hans gästbok för att se om killen var seriös :p verkar ju inte vara den enda som tycker han är patetisk om man läser hans meddelanden smile

Men till topic! Hur länge har du kört skoter då? smile

Antonjb123
29 inlägg

Det är min första och jag har haft den i snart två år smile det är en rxt-x 260

Rmojo
79 inlägg

Fan va nice smile samma som mig då!
men nu är den skrot sad

Antonjb123
29 inlägg

Va? Vad har hänt då då?

Rmojo
79 inlägg

Blev mer eller mindre ramar av en Yamaha Sho i typ 40-50 knop hmm

Ashtraymofucku
634 inlägg
Ashtraymofucku 634 inlägg 6 år sedan

Felix är en känd freeride ikon, men endast pga sitt barnsliga beteende i forumet, så bry er om vad han skriver för det gör ingen.

Antonjb123
29 inlägg

Rmojo :

Blev mer eller mindre ramar av en Yamaha Sho i typ 40-50 knop hmm

Shit, inte kul..

Rmojo
79 inlägg

Nej hmm men håller på med försäkringsbolaget nu

Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 6 år sedan

@Rmojo

Det som inte dödar det härdar. Citera
Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 6 år sedan

AshtraYmofucku :

http://tottus.blogg.se/images/2011/bullshit_178394500.jpg

Skoterförare av olika slag är ju välkända för sina smäckra och atletiska kroppar.
Brottare, simmare, hockeyspelare och MMA-fighters kan slänga sig i väggen, de har ingen aning om vad de snackar om. ...eller?

www.dpsskis.com Citera
jet
679 inlägg
jet 679 inlägg 6 år sedan

Nojlas :

AshtraYmofucku :

http://tottus.blogg.se/images/2011/bull … 394500.jpg

Och ganska många duktiga skidåkare är kebabfeta fyllon. Vart ville du komma?

Rmojo
79 inlägg

Jag har själv tränat MMA i snart 4 år, har tävlat i Shootfighting & SW.
Men första gången jag körde ett hårt skoterpass, så kan jag säga att träningsvärken jag hade dagen efter var inte av denna värld. Det är helt andra muskelgrupper man behöver, och det krävs en enorm uthållighet i lår och armar, precis som för offpiståkare/enduroförare osv.

Jag citerar min far
"Har man ingen kunskap inom ett visst område så bör man istället hålla sig borta ifrån en djupare diskussion i ämnet"

Så jag ber dig vänligen
Tyst smile

The_Snarf
0 inlägg
The_Snarf 0 inlägg 6 år sedan

Rmojo :

Jag citerar min far
"Har man ingen kunskap inom ett visst område så bör man istället hålla sig borta ifrån en djupare dis
Tyst smile

Mycket klokt och sant sagt.

Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Citera
nealsson
285 inlägg
nealsson 285 inlägg 6 år sedan

Haha, sjukt kul läsning ^^,

Oscar_B
31 inlägg
Oscar_B 31 inlägg 6 år sedan

Testa istället en ståmaskin det är 1000ggr roligare, att sitta ner och köra så fort man kan klara till och med småtjejerna i grannskapet...

Rmojo
79 inlägg

Oscar_B :

Testa istället en ståmaskin det är 1000ggr roligare, att sitta ner och köra så fort man kan klara till och med småtjejerna i grannskapet...

True true smile har kört en del ståmaskin! Påminner lite om cross tycker jag.
Men dom är grymt opraktiska och man kan bara åka en på dom, tråkigt om man vill dra wakeboard, åka ut på dejt eller så wink

Sveda
905 inlägg
Sveda 905 inlägg 6 år sedan

Jag hatar vattenskotrar, framförallt packet som sitter ombord på dom. Saknar helt sjövett och visar sällan omdöme.
Stryk ska ni ha, men som tur är så har jag ett skenande dasshus som drar de flesta skotrar när det går lite sjö.

Det såg jättebra ut innan du ramlade Citera
Rmojo
79 inlägg

Beror på vad du menar med båt, om båten gör 60 knop så vinner den självklart, skotern suger luft och väger för lite.

Sveda
905 inlägg
Sveda 905 inlägg 6 år sedan

Vet inte om din vattenleksak skulle slå 6,5 meters 26graders v-botten med en 250xs... Vid vilken sjögång somhelst.
Däremot en liten vassare skoter har jag nog svårt att ta när det är lite lugnare.

Det såg jättebra ut innan du ramlade Citera
Hasse_Lindborg
2926 inlägg
Hasse_Lindborg 2926 inlägg 6 år sedan

Sveda_och_verk :

Vet inte om din vattenleksak skulle slå 6,5 meters 26graders v-botten med en 250xs... Vid vilken sjögång somhelst.
Däremot en liten vassare skoter har jag nog svårt att ta när det är lite lugnare.

+1

Jepen
0 inlägg
Jepen 0 inlägg 6 år sedan

Jesus christ! Älskar sån här läsnig! keep on fighting! big_smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook