1 ski quiver, Opinion Charger, V Werks Katana

Letar efter ett par 1 quiver lagg att montera med tech (troligen beast eller kingpin) som ska funka hyfsat till det mesta, puder, pist och topptur. Insett att det blir lite mer piståkning än vad jag skulle vilja och har jag saknat lite lite prestanda där med mina senaste skidor (Nordica Helldorado – för mjuk tail som kan släppa och DPS 112 RPC som kändes som att den hade för kort effektiv kant för att få fast den riktigt). Fokus ligger på att hitta ett par som funkar riktigt bra på hårt underlag, dvs att inte halka runt när det riktigt hårt i pisten. Saknar mina sönderkörda Kneissl Tanker där som satt som ett smäck i hård pist.

De starkaste kandidaterna jag hittat är Opinion 108 Charger och v werks Katana i längsta längderna. Frågan är om dessa är bättre på hårt underlag jämfört med mina tidigare skidor och om någon som kört skidorna vet, vinner man något i grepp i hård pist med Katanan (tänker längre effektiv kant) jämfört med Opinion? Opinion känns ju lite mer alround annars..

Det där är personligt. Men jag tycker att Blizzard Corschise har bättre grepp än Opinion 108 Charger, går stabilare på skär om man verkligen får upp dem på kant. Alltså kan åka, inte gubbsladdar. V Werks Katana är fin, men är det riktigt hårt drar den lätta kolfiberkonstuktionen ner intrycket. Långt från Tanker! Typ tvärt om i känslan. Är det mer natursnö i pisten går dock dina förslag som tåget.

Tillbaka
Topp