Skidor som liknar völkl katana v-werks, fast lite annorlunda?

Punchslap

Medlem
Hej

Har nu åkt ca 2 veckor på katana v-werks och tycker om dom överlag, men det känns som om det saknas något.

Det jag tycker om med dom är hur fartstabila dom är och hur bra dom hanterar ojämnt underlag(har bara blivit piståkning pga snöläget i alperna, som förhoppningsvis ändras imorgon)

Det jag är lite tveksam till är den långa svängradien och bristen på spann underfoten. Radien är väl inget problem i sig, men det skulle kännas lite roligare att kunna göra lite kortare svängar ibland. Sen så har jag lite svårt att få fast dom på skär när snön blir rätt hård. Det har nog mer med min bristande teknik att göra än skidorna i sig, men jag vet inte om jag kommer bli tillräckligt bra för att få ut allt ur skidan så att säga.

Ska väl också nämnas att jag använder dom som min varje-dag-skida, vilket potentiella ersättare också skulle användas till.

tldr; tips på skidor som liknar katana v-werks, men åt det snällare/lekfullare hållet.

Senast ändrad:
Skulle satsa på DPS Wailer isf, lätt och lekfull :-)
Har ju själv Katana och det är ju precis som du skriver att den kräver en del av sin chaufför men jag upplever ändå att den går att lägga relativt tajta svängar med, bara att trycka till och driva skidan igenom ;-)

Men en såpass lätt skida med fullrocker går det inte att turiståka på...... detsamma gäller ju iofs även för DPS:en men den är mjukare i flexet samt har både spann och kortare radie vilket gör den roligare i lägre tempo och kortare svängar, samtidigt står den inte pall för lika mycket....

det var mina 2 cent

Bon ski
/C

Snödjup

Tillbaka
Topp