10/11 Outfit!

eHogstrom

Aktiv medlem
angarth sa:
Egemar sa:
Burton faller mej inte i smacken, är ute efter en lång jacka!
lång jacka är inte snowboard, de är skidor..
Hahahahahahahahahah!
Edgemar: Satsa på vad du gillar och tycker om, folk bryr sig för mkt.
Tror fö. att jag sett brädåkare med Saga också. Dom sponsrade iaf en brädåkare tidigare.
Dom har tom. en avdelning på Team för snowboard. Dock "coming soon" men ändå.

Förstår för den delen heller inte varför man skall bry sig om vad som är bräda och vad som är skidor.
Kläder används ändå på samma sätt och i samma miljöer.

Lillhage

Ny medlem

PeJi

Ny medlem
I3ea sa:
Lillhage sa:
EDIT: Varför klär sig småkidsen så de ser ut som färgglada potatissäckar?
De som kör jibb/park med färgglada stora kläder följer ett mode som är anpassat för att hoppa i luften. Ju större jackan är desto lättare är det att flyga, eller?. :) Har även funderat på att orsaken kan vara att man kan gömma många olika slags skydd innanför kläderna utan att det sitter för snävt och syns.
du kan ju inte på fullaste allvar tro att folk ha stora kläder för att dom ska ta luft som ett par vingar och flyga bättre?

Och det andra lät ju bara mer retard, att folk har stora kläder för att dom ska gömma skydd? tror du folk med XXXL glider runt med hockeyaxelskydd under eller? eller kanske ett par hockeybyxor under täckbyxorna som råkar vara xxl? fyndigt tänkt, tror dock inte att det stämmer..

Senast ändrad:

Fiberteknologi

Ny medlem
PeJi sa:
I3ea sa:
Lillhage sa:
De som kör jibb/park med färgglada stora kläder följer ett mode som är anpassat för att hoppa i luften. Ju större jackan är desto lättare är det att flyga, eller?. :) Har även funderat på att orsaken kan vara att man kan gömma många olika slags skydd innanför kläderna utan att det sitter för snävt och syns.
du kan ju inte på fullaste allvar tro att folk ha stora kläder för att dom ska ta luft som ett par vingar och flyga bättre?

Och det andra lät ju bara mer retard, att folk har stora kläder för att dom ska gömma skydd? tror du folk med XXXL glider runt med hockeyaxelskydd under eller? eller kanske ett par hockeybyxor under täckbyxorna som råkar vara xxl? fyndigt tänkt, tror dock inte att det stämmer..
Underbar ironi..

Jespersu

Ny medlem
Tar bort bilden , då jag satta pjäxjävlarna fel i photoshop helvetet :D

Mitt ställ:
Jacka: Colour parka
Byxa: Oakley Karn
Head pjuckor.

Funderar ännu på gogglarna.
Kör också vidare på mina K2 Fujative denna säsong

Senast ändrad:
U

user93315

Guest
PeJi sa:
I3ea sa:
Lillhage sa:

Jag skrev först att det är ett mode och sen efteråt mina retardvinklar på det. Ingen har förklarat för mig vart modestilen kommer ifrån så jag gissar hejvilt. Behöver självklart inte ha rätt, men undrar gör jag.

Berätta gärna dina gissningar.

Schulle sa:
[url]http://img42.imageshack.us/img42/2808/setupcr.jpg[/url]

Jackor: Armad Static, Oakley Corked, Colour Parka
Byxor: Armad Subversion, Oakley Corked, Colour cargo pants
Pjäxor: Salomon SPK pro
Skidor: Armada Halo 176, Armada JJ 185
Goggles: Oakley Splice
-Canary blue/Bright yellow custom med lila Old School strap
-Neon fire
-Polished White
-Jet black
-Purple Haze custom med gul strap och gula outriggers
Linser till detta:
-Dark Grey
-Black iridium
-Fireiridium
-Hi yellow
-Blue iridium
-Pink iridium
Stavar: Armad Triad
Hoodie: Armad Fievel (Tall fit)
Hjälmar: Poc receptor Lila och Blå
Handskar: Armada Riot, Oakley Park glove,
Tall tee: Freeride Jibber

/S
Hur rik äru pöjk?

PeJi

Ny medlem
I3ea sa:
PeJi sa:
I3ea sa:

Jag skrev först att det är ett mode och sen efteråt mina retardvinklar på det. Ingen har förklarat för mig vart modestilen kommer ifrån så jag gissar hejvilt. Behöver självklart inte ha rätt, men undrar gör jag.

Berätta gärna dina gissningar.
jag tror att de är för att folk ska ta med sina kompisar under kläderna så dom slipper betala liftkort!
dock en ren chansning..

Senast ändrad:
E

eff

Guest
Lillhage sa:
eff sa:
Lillhage sa:
[url]http://img844.imageshack.us/img844/8318/he9002.jpg[/url]

Kör på detta iår, dödsdroppen väntar.

Kommer upp ny bild med stavar och ryggsäck när skidorna, hjälm och pjäxor kommit.

EDIT2: Marker Jester bindningar kommer sitta på skidorna.
Stil kallas det, någonting du inte har.
Oj, träffade nog en nerv där.
Nej du klagar på andra när din egen outfit ser ut som skit.

KaptenL

Ny medlem
Här då va

Hjälm: Trooper, bird blue
Goggles: The fix
Jacka: Orage Jp Auclair
Byxor: Burton ak 2l stagger sorcerer pants

Senast ändrad:

Lillhage

Ny medlem
eff sa:
Lillhage sa:
eff sa:
Stil kallas det, någonting du inte har.
Oj, träffade nog en nerv där.
Nej du klagar på andra när din egen outfit ser ut som skit.
Din åsikt =)

Förövrigt så klär ju inte du dig som det jag beskrev, så vet inte varför DU ska ta åt dig, dessutom att du försöker vara någon sorts modeprofessor i denna tråden gör inte saken bättre. "Jag gillar inte" och "Byt den delen" hit och dit, tror du nån kommer ändra sitt tycke för att du skriver? ;) Don't make me laugh.

Senast ändrad:

Jezd

Ny medlem
Klaga inte på minen, vet faktiskt inte riktigt vad jag gör med munnen ;)

Jacka: Colour Asymmetric
Byxor: Colour cargo pants
Pjäxor: Nordica Dead money
Skidor: Völkl Mantra
Goggles: Anon Figment The new pink
Stavar: K2 V6 Men's Factory Pole
Hjälmar: RED Trace II
Handskar: Everest M Extreme 5F F9

mmarcus

Ny medlem
Hogizz sa:
angarth sa:
Egemar sa:
Hahahahahahahahahah!
Tror fö. att jag sett brädåkare med Saga också. Dom sponsrade iaf en brädåkare tidigare.

Förstår för den delen heller inte varför man skall bry sig om vad som är bräda och vad som är skidor.
Kläder används ändå på samma sätt och i samma miljöer
.
+1

KaptenL

Ny medlem
Heddious sa:
KaptenL sa:
Här då va

https://www.freeride.se/photo/view.php?id=101816

Hjälm: Trooper, bird blue
Goggles: The fix
Jacka: Orage Jp Auclair
Byxor: Burton ak 2l stagger sorcerer pants
nice!
den färgkombon på trooperhjälmen kan f.ö. vara snyggast på länge!
Tackar tackar, och jag kunde inte sagt det bättre själv, dock stod det mellan den och den gröna som jag förövrigt också tycker är sjukt lyckade färgmässigt, sen måste jag berömma din riktigt snygga outfit, det var den som fick mig att överhuvudtaget orka pilla ihop en bild :p

linder

Ny medlem
Hogizz sa:
angarth sa:
Egemar sa:
Hahahahahahahahahah!

Är det inte så att snowboard kläder är tjockare över röven så dom kan sitta ner hela dagarna utan att bli blöta? :D :rolleyes:

Jerrre

Ny medlem
Hogizz sa:
angarth sa:
Egemar sa:
Hahahahahahahahahah!

Helt rätt!

slalomgran

Ny medlem
TopNotchh sa:
Perkal sa:
Någon som har sätt barbapappa?...
TopNotchh sa:
Oj, där var han visst!
Ojoj, här snackar vi humor grabben. men vad trevligt med en 19åring som fortfarande kollar på barbapappa, keep it up!
Och en kille som är 17år och fortfarande inte kan köpa rätt storlek på H&M kläderna.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp