100 skiddagar, 100 skidorter/liftsystem

EnterMan

Ny medlem
Är det möjligt att på hundra sammanhängande dagar åka på hundra olika ställen. kanske något man skulle kunna åstadkomma med en massa vilja och sponsring?
Tror ni att det finns någon som vill gå in och sponsra ett sådant projekt?

bara att lägga upp en resplan, med kostnader för resan.. räkna ut allt i förväg..

gör som en videoblogg som updateras för varje dag

be liftsystemen sponsra med liftkort/boende eftersom du besöker jusst deras anläggning

stora företag som tex "Skistar" som äger flera orter nära varann kan säkert gå in och sponsra

klädföretag/skidföretag/goggleföretag kan säkert också vara villiga

reseföretag så som Xtravel och andra olika företag, kanske SAS? Ryan Air? vad vet jag.. fantasin sätter gränserna! men jag tror de blir en jävla massa planerande med allt innan projektet drar igång, typ med boende, boka resor, liftkort

sen om du ska färdas mellan de olika anläggningarna så tar ju de tid.. svårt om du kört alla anläggningar i sverige och måste vidare utomlans att resa på natten mellan de olika skiddagarna för att sen fortsätta skidåkandet när du kommer fram på morgonen..

vad vet jag! fantasin sätter gränserna och de låter som ett helkul projekt! lycka till :)

Vad är huvudsyftet egentligen?

Letar du en ursäkt att jaga sponsorer eller är du intresserad av att åka skidor?

Man måste inte hora för sponsorer för att genomföra projekt.

He ä bar å åk...

-peace
/r

Frågan är om du verkligen har orken, samtidigt som du kommer ha riktigt roligt kommer det att kosta dig en hel del (även om du har sponsorer går alltid pengarna åt). Framför allt kommer det att vara riktigt slitsamt, att åka så långt varje dag och sova i olika sängar varje natt kommer att bli påfrestande. Klarar du detta och dokumenterar allt skulle jag inte tveka en sekund på att kolla dem, det finns helt klart en marknad i detta området. Med rätt planering och energi utan dess like kan detta bli riktigt sjukt om det skulle bli av!

Lycka till, tänk på om det är något du vill genomföra redan tills nästa säsong, börja jobba stenhårt på det NU.

Lycka till, ha sjukt kul annars kommer det inte vara värt!

rabbit sa:
Vad är huvudsyftet egentligen?

Letar du en ursäkt att jaga sponsorer eller är du intresserad av att åka skidor?

Man måste inte hora för sponsorer för att genomföra projekt.

He ä bar å åk...

-peace
/r
Det har nog att göra med den ekonomiska biten också?

100 åkdagar - snitt 400kr/liftkort per dag 40 000 redan där.
Sen ska du resa/äta/bo vilket lär vara X0 000 där också.

En budget över 150 000 får man nog räkna med

Så om man inte har "pappa som betalar" så skulle lite sponsorpengar sitta fint

GL HF. Besöker du Måttsundsbacken i Luleå bjuder jag dig på en lunch om du klarar av det.

Ja det är ett projekt som jag har varit sugen på sen jag gjorde en sässong, tyvärr så går man sista året på högskolan nästa år så i så fall är det nog något man måste lägga minst ett år fram i tiden. Ja planering är något som måste till innan man kan dra igång ett sådant projekt och har väll sett det som att man inte kan resa nå mycket mer än 20 mil per dag.

Klara du ju lätt om du enbart åker runt i Schweiz....

//H

Ja kanske men tanken är väll lite att man ska komma runt lite och kanske så småningom avsluta uppe i gränsen

Ja du då får du nog ligga i mer då.......

Vi körde iofs 6 anläggnigar på två dagr i Sverige mellan sälen och funäs så...

Nej för mig ska det vara en anläggning per dag, och med anläggning menar jag där man måste ta bil mellan som exempel, sportgastein, dorfgastein, stubnerkogel. alltså om två byar är sammanlänkade så räknas dessa inte.

så du menar att du ska börja nere i alperna och avsluta uppe i gränsen?
känns inte möjligt så som du beskriver det.. eller det beror väl på om du köper ett liftkort, åker 1-2 åk, sen ner och sätta dig i bilen igen för att åka till nästa ställe. åka en hel dag och sedan ge sig av till nästa ställe, när hade du tänkt sova isf? visst, kan hålla med om att sömn är överskattat, men det kan vara skönt ngn gång ibland.

Kan nog bli lätt att skidglädjen försvinner i ett sådant projekt då man måste stressa som tusan . . . Men annars cool idé, kanske vore grymmare med lite mer tid, typ 100 orter och 1 år.

tanken var kanske att sova husvagn, husbil och då få sova på anläggningens parkering. om man flörtar lite med dom. Nej jag tänker att man ska åka hela dagen, köra bil kanske 3 timmar efteråt och sen ta det lugnt resten av kvällen och stiga upp och åka skidor på morgonen. sen avsluta i gränsen så kommer det ju att bli en längre resa om detta skulle gå att passa in på ett smidigt sätt. (gränsen har ju kvällsåkning om man kommer ditt riktigt sent på sässongen) Tex badgastein kommer man ju åt tre olika liftsystem med bara 20minuters resande

det finns ju drygt 200 anläggningar bara i Sverige. (http://www.slao.se/A-o_reg.asp)

Att göra 100 av dessa på 100 dagar kan knappast vara ett praktiskt problem om minimimålet är att åka 1 lift och 1 nedfart om dagen. Ekonomin? om inte det finns en fet plånbok med i bilden så är det nog en bra ide att leta spons.

Personligen tycker jag att det verkar vara en grym ide. Skulle kunna bli ett riktigt bra resedokument över sverige med en annorlunda infallsvinkel. Kombinera gärna med intervjuer av lokala eldsjälar eller orginella figurer!!

Kör hårt

f*n vad tråkigt att köra 100 dagar i svenska skruttsystem jämfört med 100 dagar i alperna

jo hundra dagar i svenska system skulle nog leda till missär.
Hadde nog tänkt mig alperna för en avslutning någonstans i sverige.
Kanske att man även börjar här

Sjukt kul. Jag skulle tycka planerandet vara lika roligt som resan. Så mycket man kan göra med massa fantasi och drivenhet.....hade jagg ej haft fast jobb hade jag hakat på.

Själv är man i slutet av skolfasen, men suget för skidor är alltid lika stort. Sen har man två hundar och en sambo, så det ligger ju i hennes kärlek och vilja att ställa upp. kanske man får nöja sig med 30 eller något lite mindre.

Men det som var med 100 var att det var så pass mer extremt att det faktiskt skulle kunna locka sponsorer.

ska du göra det lr? var kommer du åka isf. lätt att du kommer bli sponsrad av nån. du borde såklart filma hela grejen.

nej jag kommer nog inte att göra det, har kommit upp en del småproblem som stoppar mina planer. men vore roligt om någon annan tog denna ide och förverkligade den

Tillbaka
Topp