1080p laggar

Melfons

Medlem
1080p laggar
Hej. Jag har skaffat en HD videokamera me 1080p , problemet e att när jag ska lägga in filmerna på datorn och redigera så laggar dom. Är min dator inte kraftfull nog?
Hur ska jag göra?

tacksam för svar :)

/Melwin.

1080p laggar
om det är i sony vegas så kan det vara tt det bara laggar i pogramet men när du sparar ner så funkar det finnt

1080p laggar
Är det sony vegas så måste du ändra åvanför video rutan från ''Best (Auto)'' till Draft (Auto)''

Hoppas det hjälper :D

Senast ändrad:
1080p laggar
Tvivlar också på det faktumet att en 14 årig grabb sitter på en kamera med 1080p.

Säg istället vad det är för kamera du har och vilken slags dator du sitter på så kanske nån eventuellt kan komma med ett hjälpsamt svar istället för att alla bara ska sitta och gissa...

1080p laggar
på min kamera står det HD1080p , jag antar då att det är 1080p på den .

dator , 4 gb ram minne.
Laptop.
Processor: AMD Athlon X2 Dual-Core QL-60 1.90 GHz

vet inte om detta säger nåt men :)

1080p laggar
kollat på mac's utbud av datorer..?

Verkar dock konstigt att din dator med 4gb i ramminne inte klarar av hd-filerna..

Hur mycket gav du för din kamera?

1080p laggar
Att redigera i HD är ett helvete. Mpeg är sjukt segt att redigera i. Det är förmodligen inte för att du har en dålig dator, det är bara det att du inte har en tillräckligt monsterbra dator.

1080p laggar
Köp nya macbook, för att kunna redigera bra ska du ha ett bra grafikkort med stort eget minne, runt 4 gb ram och en kraftfull processor.

Macbooks är utformade från grunden för grafiskt praktiska lösningar och redigering så kika på dem.

Tillbaka
Topp