118100 sms-tjänst.

• Trådstartare Trådstartare dudemeister
  • Start datum Start datum
D

dudemeister

Guest
118100 sms-tjänst.
som ni alla kanske vet så har 118100 en sms-tjänst som svarar på vilken fråga som helst. Men det borde finnas något som dom inte har svaret på, självklart inget personligt som man vet eftersom det skulle vara omöjligt att veta svaret på. Men någonting som man själv kan svaret på men som man med nästan 100% chans vet att dom inte kan svara på ?!

Frågor jag själv prövat som jag inte trodde jag skulle få svar på:

Hur många liter vatten spolas årligen ner i toaletter världen över?
- ca 136 miljarder liter.

Vad heter min pappa?
- Lars Uddfalk (var lite läskit att dom kunde kolla upp det)! ;D

har frågat mer men minns inte ..

Har ni frågat eller vet ni någon fråga som skulle vara omöjlig att svara på ? skriv den !

hoppas någon kommer md något riktigt bra !

PS!

Om man frågar hur mycket den man skriver smset till taxerar per år, får man svaret att dt inte är möjligt att svara på det. Så då får man en gratis fråga!

pz ! /dmeister

118100 sms-tjänst.
Hahaha jag frågade hur långt ett snöre är och fick svaret:
"118100 menar att ett snöre kan vara hur kort eller hur långt som helst. Kortaste snöret vi lyckats åstakomma är 1.5cm"
SÄMST!

118100 sms-tjänst.
jag frågade en gång om varför myggorna inte var ute på dagen, då sa dom att det är dom visst. jag har bara haft turen att inte träffa på dom..
sen frågade jag en gång om vad som kom först, hönan eller ägget och jag fick inget riktigt svar men något om att ägget har utevcklats i miljoner år och nånting om dna och blablabla så då skulle ägget komma först. men om man mena att ägget måste vara lagt av en höna så kommer självklart hönan först eller ngt sånt

118100 sms-tjänst.
Såg den här nya funktionen för ett tag sedan och måste säga att det var en riktig superidé.
Hur kollar dom vem som är ens pappa egentligen? Dom får ju inte lämna ut allt för mycket personuppgifter kan jag tänka mig, men är det så easy att dom bara kör det på eniro och ser vem som är bosatt på samma adress och därefter "chansar" lite?

Vad kostar det att sms;a in? Kan man slösa gratis-sms på detta?
Finns en hel del roligt man skulle kunna fråga...

Om dom inte har svaret, vad säger dom då?

118100 sms-tjänst.
felix sa:
Såg den här nya funktionen för ett tag sedan och måste säga att det var en riktig superidé.
Hur kollar dom vem som är ens pappa egentligen? Dom får ju inte lämna ut allt för mycket personuppgifter kan jag tänka mig, men är det så easy att dom bara kör det på eniro och ser vem som är bosatt på samma adress och därefter "chansar" lite?

Vad kostar det att sms;a in? Kan man slösa gratis-sms på detta?
Finns en hel del roligt man skulle kunna fråga...

Om dom inte har svaret, vad säger dom då?
dom skriver "118100 tror att det är ---"

alltså dom måste ju chansa på hälften av grejjerna dom får svar på, bara å leta allt på internet å sen chansa lite så de låter bra.. haha

skönt jobb å sitta å svara på sånna grejer igentligen

118100 sms-tjänst.
jag fråga "vad gör jag just nu ?"

Dom svara : du håller på med mobilen !

HAHAHAHA

118100 sms-tjänst.
haha, så fränt, då har man något att göra när man mår dåligt på söndagar. vore ju ett drömjobb att svara på sånt, fattar sjuka frågor det måste komma in asså.

på www.118100.se kan man läsa senaste frågorna och svaren.

"hur lång tid tar det att gå mellan Mongoliet och Sverige om man är 163 cm lång?"

svaret:
"Som 163 cm lång, skulle det ta ungefär 46 dygn om man promenerade med en konstant hastighet från Stockholm till Ulaanbaatar, huvudstaden i Mongoliet"

Senast ändrad:
118100 sms-tjänst.
Haha 2 sköna frågor min polare ställde:

"Jag sätter på min häst, är det nå fel med det?"
Svar: " Ja, det är olagligt"

"Hur mycket vatten finns det i Storsjön just NU?"

Kom ett fullt seriöst svar på den med.

Folket som jobbar med SMS-tjänsten lär ju få sig några rejäla skratt per dag haha.

118100 sms-tjänst.
jClaar sa:
haha, så fränt, då har man något att göra när man mår dåligt på söndagar. vore ju ett drömjobb att svara på sånt, fattar sjuka frågor det måste komma in asså.

på www.118100.se kan man läsa senaste frågorna och svaren.

"hur lång tid tar det att gå mellan Mongoliet och Sverige om man är 163 cm lång?"

svaret:
"Som 163 cm lång, skulle det ta ungefär 46 dygn om man promenerade med en konstant hastighet från Stockholm till Ulaanbaatar, huvudstaden i Mongoliet"
Fan vilken go fråga:D

118100 sms-tjänst.
* Vem skulle vinna i en fajt mellan en varmkorv och en ostmacka? Om inga fula knep får användas..
* Vi på 118100 tror att en varmkorv skulle vinna relativt överlägset eftersom den har en mer vass och stridsduglig uppbyggnad. Den kan även kvävas om den klämmer ihop brödet (men det kanske å andra sidan räknas som ett fult knep). Är varmkorven varm kan den dessutom smälta osten på ostmackan och göra den skadad och förblindad.

hihi denna var skön :D

118100 sms-tjänst.
en del kan dom inte svara på, typ som den här

"Vilka 5 hockey spelare var i canadas första femma under os i lillehammer 1994?

Ibland får vi frågor som t o m vi inte vet svaret på. Men du vet kanske bättre? Hjälp oss svara på den här kluriga frågan, och många fler."

aendrew sa:
hur mkt kostar ett sånt där sms då? låter svinkul ju
Tjänsten kostar 12 kr/sms inkl. moms. Kostnaden dras när mäklaren sms:ar svaret på din fråga. Din teleoperatörs ordinarie avgift för sms-trafik tillkommer alltid.

118100 sms-tjänst.
Haha, en riktigt chansning på denna frågan! Därav det generella svaret :)

* Vem är Julia Emnell kär i?
* 118100 har fått in rapporter om den person Julia Emnell har öppnat ögonen för. Det är en lång pojke, med mörkbrunt hår och varma ögon som snott Julias hjärta.

118100 sms-tjänst.
thom8 sa:

Ibland får vi frågor som t o m vi inte vet svaret på. Men du vet kanske bättre? Hjälp oss svara på den här kluriga frågan, och många fler."

aendrew sa:
Tjänsten kostar 12 kr/sms inkl. moms. Kostnaden dras när mäklaren sms:ar svaret på din fråga. Din teleoperatörs ordinarie avgift för sms-trafik tillkommer alltid.
det kostar tre kronor. inte tolv heller :P

118100 sms-tjänst.
hur som helst har han inte svarat på hur högt jag kan hoppa i motvind iförd tanga string och hängslen.

118100 sms-tjänst.
frågade en gång : vem är jag och vad gör jag här ?

svar: - vi på 118100 tror att du är en pojke som söker livets mening. Lars vill nog ha tillbaks sin mobil nu. Ha en trevlig kväll!

HAHAHA ;D

118100 sms-tjänst.
fatta praktiskt å ha när man skriver prov...haha...

fråga becksson, hon jobbar på eniro, hon kanske har nån insiderinfo? ;P

118100 sms-tjänst.
cocktail sa:
thom8 sa:

aendrew sa:
det kostar tre kronor. inte tolv heller :P
det står på www.118100.se att det kostar 12 kr.

118100 sms-tjänst.
En kompis frågade vem hon var. Och fick i princip hela sin levnadsbeskrivning, med jobb, intressen, utseende och personlighet till svar. Hon blev nästan rädd. Så dom gör ett ganska bra jobb i alla fall.

118100 sms-tjänst.
* Hur mycket svenska kronor tjänar tiger woods i sekunden?
* Tiger Woods tjänar 3 dollar och 17 cent, det vill säga 22,69 kronor per sekund. Det blir 1320 kronor per minut och 79 000 per timme.

OH MY GOD!!!!

118100 sms-tjänst.
haha såg denna nu:

*Min man har blå prickar på sin Penis vad är det?

*Har du blåa prickar på din penis bör du gensat uppsöka läkare. Det kan vara så att du fått sjukdomen kondylom.

vem fan uppsöker inte läkare om man har blå prickar på snorren?

118100 sms-tjänst.
-Vem är jag johan röckner?

-118100 tror att du, johan röckner är en stilig och intelligent person.
Vi tror du gillar läsa serietidningar och din största dröm är att få träffa herman hedning.

Hehe stämmde inte så bra men ett härligt skratt fick man :P

118100 sms-tjänst.
fråga : "Hur högt kan jag iförd hängselbyxor och tangastring hoppa i 17 sekundmeters motvind,"

svar:
Du kan hoppa lika högt som om det inte blåstemotvind eftersom höjden inte har något med att göra med att du flyger åt sidan av vinden,Hängselbyxorna och stringen kan dock sinka ner lite, 18100 skulle tro att du kommer 75 cm, lycka till"

118100 sms-tjänst.
Vem är Kruxelidux?

Kruxelidux är ett nickname på en community. Igentligen heter han Eric och har som intressen att åka skidor, snowboard och att hoppa studsmatta.

heaheaa

118100 sms-tjänst.
Jag sitter faktiskt och svarar på Sms frågor. Har svarat på 61 stycken hittils ikväll =) Ni ska bara veta hur SJUKA frågor som ställs.

118100 sms-tjänst.
vem tar den helst i stjärten av erik och gullberg (mina polare)

svar:118100 tror inte att varkens erik eller gullberg tar den i stjärten, men om vi måste välja så tror vi att gullberg helst tar den i stjärten, ha en fin kväll!

118100 sms-tjänst.
det där sajten är B!
jag brukar sitta inne på deras hemsida och svara på frågorna som kommer in när jag har tråkigt .

118100 sms-tjänst.
DAGENS BÄSTA SVARARE
1. Tobias Holmblad 59 frågor
2. Manuela Silverstrand 33 frågor
3. John Frings 24 frågor
4. Jesper Karlqvist 23 frågor
5. titti landström 18 frågor

MOAHAHAHAHAHHAAHAHHA

118100 sms-tjänst.
Grejen är att man får svar på allt. men det betyder inte att man får RÄTT svar på allt :) men störtskön idé! man hade ju använt den oftare om den hade varit snäppet billigare dock ;)

118100 sms-tjänst.
dudemeister sa:
som ni alla kanske vet så har 118100 en sms-tjänst som svarar på vilken fråga som helst. Men det borde finnas något som dom inte har svaret på, självklart inget personligt som man vet eftersom det skulle vara omöjligt att veta svaret på. Men någonting som man själv kan svaret på men som man med nästan 100% chans vet att dom inte kan svara på ?!

Frågor jag själv prövat som jag inte trodde jag skulle få svar på:

Hur många liter vatten spolas årligen ner i toaletter världen över?
- ca 136 miljarder liter.

Vad heter min pappa?
- Lars Uddfalk (var lite läskit att dom kunde kolla upp det)! ;D

har frågat mer men minns inte ..

Har ni frågat eller vet ni någon fråga som skulle vara omöjlig att svara på ? skriv den !

hoppas någon kommer md något riktigt bra !

PS!

Om man frågar hur mycket den man skriver smset till taxerar per år, får man svaret att dt inte är möjligt att svara på det. Så då får man en gratis fråga!

pz ! /dmeister
Haha fatta OM man inte vet vems ens biologisa föräldrar är , då behöver man inte gå till dr phil eller oprah utan smsa till 118100 :D haha . Enu värre om man skulle smsa vem är min pappa , sen får man reda på att den man tror är ens pappa inte är det biologiska ! Läskigt värre

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp