Sveda
Medlem
18-års åldersgräns på energidrycker ! JA/NEJ ?
Det finns ett simpelt svar, vi lite längre norr ut är lite mer sansade, lugna och beter oss normalt medan ni i söder alltid beter er annorlunda, det märks då ingen skillnad om ni tar 5 Redbull á 355ml :P Nej... men...Victors sa:Det lustiga är att bara affärer i norr förbjuder drycken men inte här i söder?HannesFL sa:faan, dom har börjat förbjuda hära i boden nu.. låter då som att det ska bli förbud på afärer nära skolor..![]()
Nej men vi längre norrut håller mer på med redbullrelaterade sporter såsom dirtcykling och jibbing (cross och extremsporter i allmänhet) med flera. Redbull blir en del av vardagen, sen om det finns fler Redbull drickande dataspelsnördar norrut än i söder vet jag inte.
Dessutom så är de i norr mer klädda som en redbulldrickare, antingen svartrockare, datanörd, skejtare med DCskor, ripcurljeans, ripcurljacka, NEkeps och längre hår vilket sanningsenligt förknippas med energidrycker såsom Redbull eller dyl.
Redbull är inget jag dricker så ofta, det är inte speciellt gott eller innehåller något som jag behöver, jag har aldirg tänkt på energikicken som varar i 30min som sedan övergår i trötthet. Jag bor så långt söder ut man kan komma i norr dvs Gävle. "Jag ser ofta folk som dricker den nya ungomsdrogen som kommer att fördärva vårt land"