18-års åldersgräns på energidrycker ! JA/NEJ ?

Victors sa:
HannesFL sa:
faan, dom har börjat förbjuda hära i boden nu.. låter då som att det ska bli förbud på afärer nära skolor..
Det lustiga är att bara affärer i norr förbjuder drycken men inte här i söder?:)
Det finns ett simpelt svar, vi lite längre norr ut är lite mer sansade, lugna och beter oss normalt medan ni i söder alltid beter er annorlunda, det märks då ingen skillnad om ni tar 5 Redbull á 355ml :P Nej... men...

Nej men vi längre norrut håller mer på med redbullrelaterade sporter såsom dirtcykling och jibbing (cross och extremsporter i allmänhet) med flera. Redbull blir en del av vardagen, sen om det finns fler Redbull drickande dataspelsnördar norrut än i söder vet jag inte.

Dessutom så är de i norr mer klädda som en redbulldrickare, antingen svartrockare, datanörd, skejtare med DCskor, ripcurljeans, ripcurljacka, NEkeps och längre hår vilket sanningsenligt förknippas med energidrycker såsom Redbull eller dyl.

Redbull är inget jag dricker så ofta, det är inte speciellt gott eller innehåller något som jag behöver, jag har aldirg tänkt på energikicken som varar i 30min som sedan övergår i trötthet. Jag bor så långt söder ut man kan komma i norr dvs Gävle. "Jag ser ofta folk som dricker den nya ungomsdrogen som kommer att fördärva vårt land"

Aleeex sa:
SverigeSyrran sa:
det är ju lite löjligt...jag håller med vad Kaile säger men inte riktigt ändå. Tänk om man ska tävla då kan man behöva en sån där.
Å andra sidan kommer ju alla ungdommar vänta tills dom fyller 18 och supa sig "fulla" av redbull efteråt som inte är så positivt heller...
Lite överdrivet med åldergräns...kommer aldrig att funkaills dess hinner vi bli 18
blir du full av redbull ska du nog hålla dig till vatten eller saft...?
-.-' ja men...jag menade inte full utan "full" äsh...skit samma...men jag dricken inte redbull..tyvär så gillar jag inte smaken så mycket :P

men det Kaile sade så förstår jag också det han menar. Det måste påverka mer dom som är yngre och dom som är vid 13 årsåldern (nu pratar jag inte om alla utan dom flesta) är fulla med energi, busiga och ja..ni vet vad jag menar. så deras beteende + energidryck = jobbigt för lärare. Håller med! som om man kollar på den saken så håller jag med att det ska finnas åldersgräns men ändå känns det inte riktigt rätt....
om ni föstår vad jag menar :P

där jag bor äre 15årsgräns, jag tjänar fett mycket cash på att köpa ut till den yngre generationen ;)

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjj!!!!!! 15 är det i min stad men jag kan köpa ändå. jag säger att jag är 15 och dom tror mig. så 15 tycker jag är ok men ingen är bäst!!

Senast ändrad:
de börjar bli 15års gräns överallt förutom på tobaksbutikerna men där e de ju så jävla dyrt!!

tur att man e 15!:P

Jag tycker definitivt att de ska införa en 15-årsgräns på energidrycker. På så sätt får jag en ny inkomstkälla som illegal langare!

Victors värkar vara hur jävla skön som helst:D
Haha p12 börjar bli som ett skälsord på freeride..

Victors värkar vara hur jävla skön som helst:D
Haha p12 börjar bli som ett skälsord på freeride..

Ska jag köpa ut?

Kom lite "off the hook" men vad tror ni lärarna säger om eleverna går till konsum och köper carlsbergs non-alcoholic öl och dricker det i stället?

Blir det ett jävla liv då också?

man blir ju fan trött när man åker skider...
De e ju asssss gotttt!!!!!!!!!

JA 18årsgräns, det får mig att känna mig speciell, cool och tuff. Men så säger jag ju bara eftersom jag redan är 18 och inte behöver oroa mig för detta "stora" problem och katastrof!!! Jag förstår att det är kalebalik i era hjärnor just nu, ni är förvirrade och vet inte riktigt vart ni ska ta vägen eller vad ni ska göra, men livet är inte lätt speciellt om dom sätter 18 årsgräns på redbull!:(:(:(:(:(

Senast ändrad:
Fann sa:
JA 18årsgräns, det får mig att känna mig speciell, cool och tuff. Men så säger jag ju bara eftersom jag redan är 18 och inte behöver oroa mig för detta "stora" problem och katastrof!!! Jag förstår att det är kalebalik i era hjärnor just nu, ni är förvirrade och vet inte riktigt vart ni ska ta vägen eller vad ni ska göra, men livet är inte lätt speciellt om dom sätter 18 årsgräns på redbull!:(:(:(:(:(
de kmr inte bli 18års gräns!! bara 15 så dem flesta på freeride har inget att oroa sig för!!!:P

S-M-N sa:
Fann sa:
de kmr inte bli 18års gräns!! bara 15 så dem flesta på freeride har inget att oroa sig för!!!:P
Jahap, det var väl tråkigt då...

Jag är 18, så ja... 18 på energidryck! hohoh och 16 på ganja....

Men fuck 18 årsgräns, vem skulle isf dricka redbull? Redbull företaget skulle bli fattigt > ingen spons till skidåkare :s

(inte för att jag tror de kmr bli så mkt 18 årsgräns)

Mvh

Carl-Jan sa:
Men fuck 18 årsgräns, vem skulle isf dricka redbull? Redbull företaget skulle bli fattigt > ingen spons till skidåkare :s

(inte för att jag tror de kmr bli så mkt 18 årsgräns)

Mvh
Tror inte redbull tjänar så fett på folk som är under 18 för att vara ärlig... är man under 18 så köper man hellre 3-4st för 5kr ist för en redbull för 15-20kr

Victors sa:
Finns det energidryckslangare i Leksand och Sandviken? Dessutom kommer ju våra kära invandrarkiosker att fortsätta sälja energidrycker till oss så detta kommer ju att fortskrida.

EDIT: Finns det inte forskning om att redbull inte är skadligt för hälsan så länge man håller det till en måttlig nivå?
haha, nja har inte hört så mkt om energidryckslangning än iaf i Sandviken, men kommer väl snart.

MEN SÅ ALLA VET KAN MAN KÖPA ENERGIDRYCK PÅ LIDL, ingen åldersgräns.
Finns 3 sorter av lidls egna och sen finns det REDBULL också.. fett mkt billigare än din närmaste statoilmack...

linder sa:
https://www.freeride.se/member/photoalbum.php?id=97928

Kolla in detta fotoalbummet och sen försök säga något annat än att ett förbud vore lämpligt.

Dock tycker jag det ska vara 16 sjukt svårt att kolla iofs då folk inte har leg i den åldern men ja ... visst, varför inte 18?
Haha helt klart. Tror 15/16-årsgräns hade vart en god idé. För ungarna så är energidryck nått "coolt"

Senast ändrad:
CoolmaN sa:
linder sa:
https://www.freeride.se/member/photoalbum.php?id=97928

Kolla in detta fotoalbummet och sen försök säga något annat än att ett förbud vore lämpligt.

Dock tycker jag det ska vara 16 sjukt svårt att kolla iofs då folk inte har leg i den åldern men ja ... visst, varför inte 18?
Haha helt klart. Tror 15/16-årsgräns hade vart en god idé. För ungarna så är energidryck nått "coolt"
jag tror på 13 års gräns:/

15 års gräns på all energidryck på willys inom kort

Senast ändrad:
Ryan_Carlton sa:
Nej men vi längre norrut håller mer på med redbullrelaterade sporter såsom dirtcykling och jibbing (cross och extremsporter i allmänhet) med flera. Redbull blir en del av vardagen (...)
Dessutom så är de i norr mer klädda som en redbulldrickare, antingen svartrockare, datanörd, skejtare med DCskor, ripcurljeans, ripcurljacka, NEkeps och längre hår vilket sanningsenligt förknippas med energidrycker såsom Redbull eller dyl.
(...)
Det här inlägget var ju mkt festligt!
Så man extremsportar mer i norr? Du skulle kanske lösa en tågbiljett ner till södern och se dig omkring... ;)

Så de som dricker red bull är klädda på ett visst sätt... Intressant!

Vad tror du om mitt förslag, att unga, identitetssökande människor, vanligtvis 12-20 år, söker sig en identitet och väljer en attityd. Svartrockare, WoW-nörd, Skejtare, Gangsterjibbare. Väl inne i den genre man valt är man väldigt lättmotaglig mot effektiv och välriktad marknadsföring, och företag som spenderar en ovanligt stor del av sin omsättning på marknadsföring. (Red Bull)
Således, blir man rätt cool när man sippar på sin red bull, betydligt coolare än att dricka mjölk.

Senast ändrad:
de e ju fan 20 år på vissa affärer. Jag tänker inte visa leg för att köpa sånna. Då går jag hellre till systemet och köper öl.

haha stora problem :) här i söderhamn är det inte en enda affär som har åldersgräns, men om de kommer så har vi ju alltid den sköna turk affären som man kan köpa de mesta på :P

ja kmr att rösta Ja för att de under 18 inte ska bli höga av energidryck känns inte rätt, thats it!

15 års gräns tycker jag är en rimmlig gräns för att modell 11-12 åringar inte ska köpa 4st euroshopper energy drink för knappa 20an och halsa i sig alla på lunchen och sen komma tillbaka och köpa 4st till och ha efter skolan och sen må dåligt/bli trött och hängig av \"afterbangen\" på koffeinet och framförallt sockret.
15årsgräns är rimligt 18årsgräns är bara fjanterier...
Och varför gör dom det? Jo för att dom kan!-
Det är nytt alltså är det farligt.

Nej till 18år, Ja till 15år

Tycker att 15 år är rimligt, mest för att jag vill slippa komma till affären och se att det bara finns Sugarfree och Ripper kvar.

Tillbaka
Topp