18 års gräns på REDBULL?

18 års gräns på REDBULL?
wierd ;S
dock spelar detta ignen roll för mig eftersom jag lever på den ädla drycken Powerking som slår redbull med hästlängder ^^
Men det var nog som som dom tidigare har sagt att hon anade att ditt syfte var att göra redbull Vodka och jäger.. Du måste hålla masken next time.

18 års gräns på REDBULL?
CrashX sa:
wierd ;S
dock spelar detta ignen roll för mig eftersom jag lever på den ädla drycken Powerking som slår redbull med hästlängder ^^
Men det var nog som som dom tidigare har sagt att hon anade att ditt syfte var att göra redbull Vodka och jäger.. Du måste hålla masken next time.
den ädla drycken powerking? ojojoj powerking dricker du endast för att du inte har råd me redbull..

18 års gräns på REDBULL?
asså det där med expressen är kanske för han hade fått i sig lite sprit? kanske bara en gissning, och taurin ska ju inte blandas med sprit.. Poof så är man död typ

18 års gräns på REDBULL?
hmm..jag bor i norge..jag får köpa..nyss köpt 23burkar ..:S men det är inte 18 årsgräns som jag vet.. :S köper altid redbull..och INGEN säger nått om de..jag är 15..

18 års gräns på REDBULL?
Jag läste i tidningen idag då stog det massa skit om att det är höstadiet som köper backar och ställer i skåpt och dricker under skoltid .lärarna säger att dom blir spattiga och tixar med händer och föter .så dom skulle höja ålders gränsen tror dom skulle höja till 14år eller nåt sånt. Ialla fall skit tycker jag som dricker Monster x)

18 års gräns på REDBULL?
Stod på expressen eller aftonbladet att dom börjat med åldersgräns på vissa skolor eller vad fan det var. Årets skämt alltså. Sen intervjuade dom en annan grabb som sa att han inte orkar en skoldag utan redbull, årets bullshit.

18 års gräns på REDBULL?
det stog i city har jag för mig ockå att dom hade börjat med åldersgräns vid nån skola för att folk skippade lunchen och tog en marabou och 2 redbull men fafan då kanske det är dags att tänka på vad dom serverar i skolan eller?

18 års gräns på REDBULL?
I Danmark får man som 16-åring köpa hur mycket sprit man vill och supa skallen av sej varje dag men Red Bull och andra energidrycker med taurin det är förbjudet för det är ju så faaarligt. Puckat land, god korv.

18 års gräns på REDBULL?
PolarisXrideR sa:
Jag läste i tidningen idag då stog det massa skit om att det är höstadiet som köper backar och ställer i skåpt och dricker under skoltid .lärarna säger att dom blir spattiga och tixar med händer och föter .så dom skulle höja ålders gränsen tror dom skulle höja till 14år eller nåt sånt. Ialla fall skit tycker jag som dricker Monster x)
hahaha, den artikeln var värsta skön :D

"jag har inte prövat själv, men några killar i min klass har prövat" xD

18 års gräns på REDBULL?
alwaysCrash sa:
CrashX sa:
wierd ;S
den ädla drycken powerking? ojojoj powerking dricker du endast för att du inte har råd me redbull..
Man ska aldrig underskatta Powerking.

18 års gräns på REDBULL?
Kruxelidux_gangsta-thug sa:
PolarisXrideR sa:

hhaaha, det låter ju som att det har hamnat i drogkategorin:P nä men helt ärligt så har jag börjat få världens hjärtklappningar ibland som man känner på utsidan, men de kan ju vara pga nått annat;)

18 års gräns på REDBULL?
JagGillarSkidor sa:
PolarisXrideR sa:

hhaaha, det låter ju som att det har hamnat i drogkategorin:P nä men helt ärligt så har jag börjat få världens hjärtklappningar ibland som man känner på utsidan, men de kan ju vara pga nått annat;)
placebo

18 års gräns på REDBULL?
PolarisXrideR sa:

Haha vilken tidning? Jag vill gärna läsa den artikeln :D

18 års gräns på REDBULL?
det stog för non dag sen i aftonbladet att dom skulle kanske ha det, men morrsan komer endo köpa åt mig. :) blandar det endo inte med alkoholllll

18 års gräns på REDBULL?
Det var en jävla massa "stod i ....." här i tråden men faktiskt så stod det i Metro igår att tre fyra stora matvarubutiker inkl. icamaxi skulle sätta åldersgräns till 18 år på energidrycken. Willy:s funderade på att haka på men hade inte bestämt sig ännu.

18 års gräns på REDBULL?
felix sa:
Det var en jävla massa "stod i ....." här i tråden men faktiskt så stod det i Metro igår att tre fyra stora matvarubutiker inkl. icamaxi skulle sätta åldersgräns till 18 år på energidrycken. Willy:s funderade på att haka på men hade inte bestämt sig ännu.
Sök igenom tråden efter texten "stod i", då får du en träff. Vilken kommer från ditt svar.

edit: självklart blir det 2 till efter mitt svar nu.

Senast redigerad av en moderator:
18 års gräns på REDBULL?
man blir ju smartare av energidryck, forskningar tyder på att man får högre IQ desto mer man dricker.

Senast ändrad:
18 års gräns på REDBULL?
oscarfransson sa:
jag har hört att monster kanske det ska bli på men inte red bull fan va surt:(
Blir det åldersgräns kommer det med all säkerhet vara på alla energidrycker som innehåller taurin. Nästan ingen skillnad alls på innehållet i red bull jämfört med andra.

18 års gräns på REDBULL?
18 års gräns på REDBULL?
jag kan förklara vad jag vet om denna gräns i alla fall.
såhär är det, i sandviken började en ica maxi affär som låg precis brevid en skola att införa 18 års gräns på drycken. anledningen till detta är att skolbarn gick till ica och köpte redbull och godis istället för att äta skolmaten. både lärare och föräldrar blev oroliga för barnen då vissa blev hyperaktiva och speedade. Klagomål fördes till affären och affären införde gränsen. Allt fler butiker i närheten följde exemplet och ja.. fullständigt larvigt. men så är det.

perssonligen tänker jag, så fort någon kassörska frågar om id för redbull, gå tillbaka till hyllan, ta två fulla flak och springa därifrån. förhoppningsvis lyckas jag undkomma säkerhetsvakten genom att spruta redbull i fejjan på honom.

hopppoppopopas det gav någon klarhet äväväväven om det är befängt.

Senast ändrad:
18 års gräns på REDBULL?
Det är ju mer koffein i kaffe, så varför är det inte åldersgräns på det?

18 års gräns på REDBULL?
om man vet att det är åldersgräns är det ju bara att räkna ut vad ett flak+ pant kostar sen lämnar du pengarna i kassan och springer för kung och fosterland.

18 års gräns på REDBULL?
här i sandviken vare någon liten unge som gick på energie dryck i en hel vecka... så hans farsa gick och sa det sen dagen efter så fick jag inte köpa red bull, vart skit arg... :(

18 års gräns på REDBULL?
Studsmatte sa:
jag kan förklara vad jag vet om denna gräns i alla fall.
såhär är det, i sandviken började en ica maxi affär som låg precis brevid en skola att införa 18 års gräns på drycken. anledningen till detta är att skolbarn gick till ica och köpte redbull och godis istället för att äta skolmaten. både lärare och föräldrar blev oroliga för barnen då vissa blev hyperaktiva och speedade. Klagomål fördes till affären och affären införde gränsen. Allt fler butiker i närheten följde exemplet och ja.. fullständigt larvigt. men så är det.

perssonligen tänker jag, så fort någon kassörska frågar om id för redbull, gå tillbaka till hyllan, ta två fulla flak och springa därifrån. förhoppningsvis lyckas jag undkomma säkerhetsvakten genom att spruta redbull i fejjan på honom.

hopppoppopopas det gav någon klarhet äväväväven om det är befängt.
om det är på det viset tyder ju bara det påa tt skolmaten suger och då får dom fan skylla sig själva om ungarna köper godis och redbull till lunch..

18 års gräns på REDBULL?
Erik sa:
Nej, en Redbull motsvarar en kopp kaffe.
Dessutom är det väl inte bara för att den innehåller koffein man vill sätta åldersgräns...???

18 års gräns på REDBULL?
felix sa:
Erik sa:
Nej, en Redbull motsvarar en kopp kaffe.
Dessutom är det väl inte bara för att den innehåller koffein man vill sätta åldersgräns...???
en red bull motsvarar en kopp kaffe ja, men en redbull är 250 ml, en kaffekopp är ca 150 ml.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp