2 pl. Göteborg-Annecy (Franska alperna) 29/10/2011

ElinB

Ny medlem
Hej!

Jag har två platser i min bil från Göteborg den 29/10 eller 30/10, till Annecy i Franska alperna. Från Annecy tar man sig lätt vidare med buss eller tåg till många av de stora alporterna. Hör av er här på freeride!

Senast ändrad:
tjena

vad e det för bil ? hur många ska med ?

jag ska till chamonix, men har en del packning så fundera om det kommer få plats....

hör av dig

//Jim

Det är en Volvo 850, så det finns rejält med plats. Vi är två än så länge, men vi kommer troligtvis inte ha speciellt mycket packning (vi bor i Frankrike). Det finns naturligtvis inte obegränsat med plats men ganska mycket....

Hej Elin!

Jag vill jättegärna följa med. Jag har ännu inte bestämt mig var i alperna jag ska. Jag tänkte bara dyka upp på någon ort och fråga om jobb... 2010 jobbade jag som liftvärd på Whakapapa skifield i Nya Zeeland. Jag reser på heltid (jobbar mig runt) men har varit på hemmaplan i sommar för att hälsa på familj och vänner. Jobbar som väktare när jag är hemma.

Jag bor i Helsingborg btw.

Ha det bra sålänge

/Emma

Emma, du får gärna en plats om du vill. Vi hämtar gärna upp dig i Helsingborg, och beroende på var i alperna du vill (norra franska alperna, delar av schweiziska alperna) kan vi eventuellt skjutsa dig till orten. Dealen är att vi delar lika på bensin, färje- och motorvägsavgifter. Jag håller en plats åt dig så länge då! Hör av dig när du vet definitivt!

Jag följer med :O) Har kollat runt lite... tror jag vill mest till Val disere... men det löser sig! Schysst att ni kan hämta upp mig... bör ju inte bli någon större omväg. Jag har också körkort btw, så vi kan skiftas om ifall ni vill. En liten sak bara... den 29/10 ska jag på en konsert, så den 30/10 passar mig bättre... men om ni vill sticka den 29:e så är det lugnt, jag säljer biljetten eller nått, det löser sig :)

Tack så mycket!

Tja Elin! jag är oxå sugen på o haka i mån av plats, men ni hade 2 platser eller om Emma ska med oxå?. Jag har redan fixat boende i val d´isere fr o m 25 nov men att komma ner ngra dagar senare gör inget egentligen.. Om Emma oxå ska till valle d och ni kanske orkar skjutsa till orten( beror ju på om de ligger nära varandra ir inte) så bidrar jag gärna med lite extra såklart som tack för hjälpen. Dock har jag inte körkort än.. bor i centrala gbg och varit för lat helt hittils för lappen. bidrar dock med torra skämt! hörs!

@ Emma: Vi kör nog inte ända till Val d'Isère, men jag har kollat upp tåg och det går 3-4 tåg om dagen till Bourg St Maurice (närmsta stad till Val d'Isère) från tågstationen går det sedan bussar upp till Val ett par gånger om dagen. Vi kan tänka oss att åka på söndag (30/10) morgon så hinner du gå på din koncert. I såna fall kommer vi fram tidigt måndag morgon, vilket innebär att du får dagen på dig att ta dig vidare till Val d'Isère. Jag tycker det låter som en bra plan. Eller?

@ babaoriley: Vi har en plats kvar, men avgång är 30 oktober och inte november. Men är du fortfarande intresserad är du naturligtvis välkommen!

Det låter som en riktigt bra plan :)... vad gulligt av dig att ha kollat upp tåg och bussar :) Gör inget för mig del att ni inte kör hela vägen dit (men är också beredd på att betala extra för att bli skjutsad dit - om babaoriley hänger på) Men som sagt, är fullt nöjd med att ta tåg och buss.

Då vill ni kanske ha mitt nummer... 0702-737674 och min email är emmavanemo@hotmail.com

Då ses vi snart då :)

Emma, det verkar som vi har en till liftare som vill till Val d'Isère, så eventuellt kanske jag kan skjutsa er. Men jag lovar inget än, det är trots allt en minst 4 timmars omväg för mig.... Som sagt var det är lätt att ta sig dit med tåg och buss annars, vi får se. Jag ringer dig typ om en vecka för att stämma av lite!

Tillbaka
Topp