2012/2013 år skidor. Ryktestrådar summerat.. ?

Jarle

Aktiv medlem

skanken

Medlem
Jarle sa:
skanken sa:
Jarle sa:
Nu får jag inte se bilderna i länken men jag har för mig att ARG försvinner i år och ersätts av Bubba
Mmm jag har oxo hört det, men jag har oxo läst att ARG ska finns i nån sorts mindre specialutgåva lr nått åt det hållet.
Såg onekligen ut som ett par ARG. Dafuq?
Mmm men ooohyggligt fula, här vare jag såg det där jag yra om i min tidigare kommentar.

Jarle

Aktiv medlem
skanken sa:
Jarle sa:
skanken sa:
Mmm jag har oxo hört det, men jag har oxo läst att ARG ska finns i nån sorts mindre specialutgåva lr nått åt det hållet.
Såg onekligen ut som ett par ARG. Dafuq?
Mmm men ooohyggligt fula, här vare jag såg det där jag yra om i min tidigare kommentar.
Det där var ju bubba...

jet, har du möjligtvis någon information som kan bringa klarhet i detta?

skanken

Medlem

Jarle

Aktiv medlem

jet

Aktiv medlem
Jarle sa:
skanken sa:
Jarle sa:
Det där var ju bubba...

jet, har du möjligtvis någon information som kan bringa klarhet i detta?
Jo men i videon säger han " Dont get freaked out the ARG will be avalible in small quantaties for special orders"
Ah, måste missat det, my bad
Jobbar ju som sagt inte med Armada längre men lyckades på något sätt hamna i deras ISPO monter för lite snokande ändå... :)
Det ni säger stämmer bra såvitt jag kan komma ihåg.

aelgen

Ny medlem
Ska införskaffa nya dps till i vinter efter att en jävla fi*** knäckte min ena 112a i vintras när han försökte sno dem...
Blir grymt sugen på charger edition men undrar mest hur denna kommer skilja sig från vanliga 112an.
Styvare lär ju innebära något mer fartstabil men hoppas inte det innebär att den blir mindre livlig än 112an....

Vad tror ni?

Nojlas

Aktiv medlem
aelgen sa:
Ska införskaffa nya dps till i vinter efter att en jävla fi*** knäckte min ena 112a i vintras när han försökte sno dem...
Blir grymt sugen på charger edition men undrar mest hur denna kommer skilja sig från vanliga 112an.
Styvare lär ju innebära något mer fartstabil men hoppas inte det innebär att den blir mindre livlig än 112an....

Vad tror ni?
Wailer 112RP Charger Edition är ju förändrad på nästan alla punkter;
Större radie (från 15-18m variabel radie till 20-24m variabel radie), bredare midja (115), flackare rocker i nosen, styvare och flackare tailrocker, mer effektiv kant, och 192cm längd, etc...

Som namnet antyder är det en ladda-på-version av 112RP - alltså kommer den sakna lite svängvillighet och rapphet till förmån för mer fartstabilitet.
Troligtvis kommer man uppleva stor skillnad om man tycker om att droppa klippor. Med mycket tailrocker som i 112RP skenar skidan lätt iväg om man får bakåtvikt, medans en skida som t.ex Lotus 120 med sin platta, styva pintail tycks ha "autostomp" hur man än landar. Charger edition är ett rejält kliv åt detta hållet.
Chargern görs dock enbart i begränsad upplaga i år, 100 ex tror jag bestämt, och är bara tillgängligt under någon vecka/veckor till. (Skidan går att få tag på via skistore)

R00bert

Medlem
Årets Limited Edition-färger från DPS ser ju för hemska ut däremot. Tror fjolårets får duga i år igen :)

aelgen

Ny medlem
Tack för det Nojlas!
Då jag inte droppar särskilt mycket så är den egenskapen ingen prio, mer intresserad av fartstabiliteten.
Om man skulle jämföra egenskaperna i pist antar jag att vanliga 112an uppfattas som mer lekfull medan chargern då blir mer stum? Jag får ju tyvärr vara realist och inse att det blir ca 60% piståkning en genomsnittlig säsong och jag älskade verkligen 112orna i pisten även om jag ibland kunde önskat att de var lite mindre fladdriga när man verkligen köttar på....

SirTeoM sa:
jocke_torkelson sa:
Dessa 2013års godingar står i alla fall och väntar på snön i mitt vardagsrum.
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/72ca0626e021aab8142fbcc798c52176.jpg[/url]
Jääääääääääääkligt snygga! Märke? Ski logik? Mycket fina i alla fall :D
Yeppp! Det är Ski Logik. Det ljusa paret är Howitzer som jag tänkt ha som rando skida därav det ljusa träslaget. (snö fastnar på mörka skidor å det blir tungt) Det mörka paret är Rock Star. Tror dock att det blir ett par Dynafit även på dem. Funkar det för Hjorleifson så lär det funka för mig... Dock kommer jag att ha mina Strolz innerskor i mina Scarpa Mastreale.

Är det nån som har koll på vart man kan få tag i en ryggsäck, eller vad det heter den som man zippar på en ABS Powder i Göteborg ? finns det lösa sånna att köpa på skistore ?

Tancoll

Medlem
aLLLex sa:
Är det nån som har koll på vart man kan få tag i en ryggsäck, eller vad det heter den som man zippar på en ABS Powder i Göteborg ? finns det lösa sånna att köpa på skistore ?
North face vid arkaden/brunnsparken kan ha.

Utter

Aktiv medlem
anthen sa:
jocke_torkelson sa:
Dessa 2013års godingar står i alla fall och väntar på snön i mitt vardagsrum.
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/72ca0626e021aab8142fbcc798c52176.jpg[/url]
Det var de lätt coolaste skidorna jag någonsin sett. Jag hade aldrig hört talas om Ski Logik, hur är dem att åka på? Jag blev väldigt sugen på att beställa ett par med egen design. Någon som vet hur det fungerar?
Kolla med Lee-nus här på Freeride.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp