SwitchMannen
Medlem
2012/2013 år skidor. Ryktestrådar summerat.. ?
Jag har precis fått hem Atomic punx 2013! Kunde inte lägga upp bild här från telefonen ! Men lägger upp så fort jag har tillgång till dator! 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, grönt/blått ska komma trots allt. Hörde det från Per i Japan.Utter sa:Kanske inte nu nej...Jarle sa:Dock så kommer inte de färgerna tydligenUtter sa:Nu hänger jag inte riktigt med, Haglöfskläderna är ju gröna och blåa?
Men de lila är sjukt snygga också!
Precis vad jag ocksa tankte pa. Ska vi samanfoga den har traden med TGRsUtter sa:http://www.j2ski.com/ski-chat-forum/posts/list/11276.page Öhh, Tyrolia loves Salomon which loves Marker?
Jag vill veta allt om alla skidor.... GO! :PUtter sa:Säg vad ni vill ha från K2/Line så fixar jag det (eller ser till att Ola får med det) i helgen. Kanske kan smygsläppa lite idag. Får se.
Förövrigt, Blizzard Gunsmoke kommer i 17x och 186. Tip och tailrocker (mer än bullriderserien) och full twintip och lite spann i mitten. ~114 mm midja.
Line Influence 115 kommer i 192 med mer metall än förr.hellbergarn sa:Jag blir så trött på detta!!
Varför gör dom bara skidor i barnstorlekar!?
Pro Rider 115 184cm
Soul 7/squad 7 188cm
Rocker 2 115 188cm
Armada Bubba 188cm
Listan kan göras lång men det är bara några få av årets och nästa års godingar som kommer i barnstorlekar. Jag blir så trött på det!
En ren gissning är att mycket går mot BC jib hållet nu nästa år! (Jag säger äntligen!)PNyberg sa:Line Influence 115 kommer i 192 med mer metall än förr.hellbergarn sa:Jag blir så trött på detta!!
Pro Rider 115 184cm
Soul 7/squad 7 188cm
Rocker 2 115 188cm
Armada Bubba 188cm
Listan kan göras lång men det är bara några få av årets och nästa års godingar som kommer i barnstorlekar. Jag blir så trött på det!
Men jo. Jag kan hålla med om att skidorna går åt det kortare hållet.
Moment Govenor 196 cmhellbergarn sa:Jag blir så trött på detta!!
Pro Rider 115 184cm
Soul 7/squad 7 188cm
Rocker 2 115 188cm
Armada Bubba 188cm
sist jag kollade lines hemsidan var den bara med upp till 186 eller 188?PNyberg sa:Line Influence 115 kommer i 192 med mer metall än förr.hellbergarn sa:Jag blir så trött på detta!!
Pro Rider 115 184cm
Soul 7/squad 7 188cm
Rocker 2 115 188cm
Armada Bubba 188cm
Gigawatt är ju dock lite väl fet, varför inte göra en magawatt i ordentlig längd?Hasse_Lindborg sa:Moment Govenor 196 cmhellbergarn sa:Jag blir så trött på detta!!
Pro Rider 115 184cm
Soul 7/squad 7 188cm
Rocker 2 115 188cm
Armada Bubba 188cm
Völkl Shiro 193 cm
Gigawatt?
Sant/segt. Men jag vet inte hur mkt BC jib det är över Pro Rider 115 och Soul7/Squad 7? Dom har ju noll med jib att göra.rocknerPR sa:En ren gissning är att mycket går mot BC jib hållet nu nästa år! (Jag säger äntligen!)PNyberg sa:Line Influence 115 kommer i 192 med mer metall än förr.hellbergarn sa:Jag blir så trött på detta!!
Pro Rider 115 184cm
Soul 7/squad 7 188cm
Rocker 2 115 188cm
Armada Bubba 188cm
186 i år. 192 nästa år.hellbergarn sa:sist jag kollade lines hemsidan var den bara med upp till 186 eller 188?PNyberg sa:Line Influence 115 kommer i 192 med mer metall än förr.hellbergarn sa:Jag blir så trött på detta!!
Pro Rider 115 184cm
Soul 7/squad 7 188cm
Rocker 2 115 188cm
Armada Bubba 188cm
Okej, det är ju alltid en liten tröst men den har fortfarande helt rund och lite upphöjd tail...PNyberg sa:186 i år. 192 nästa år.hellbergarn sa:sist jag kollade lines hemsidan var den bara med upp till 186 eller 188?PNyberg sa:Line Influence 115 kommer i 192 med mer metall än förr.
Näe just don i den listan har inget med BC jib att göra, fast överlag känns det dom det är mycket inriktat på just BC.hellbergarn sa:Sant/segt. Men jag vet inte hur mkt BC jib det är över Pro Rider 115 och Soul7/Squad 7? Dom har ju noll med jib att göra.rocknerPR sa:En ren gissning är att mycket går mot BC jib hållet nu nästa år! (Jag säger äntligen!)PNyberg sa:Line Influence 115 kommer i 192 med mer metall än förr.
Vore intressant att höra reine barkereds åsikt på Dynastars längdval. Han har ju i stort sätt bara 105mm eller 120mm att välja på, ingen bra skida där emellan.
kanske fulaste line-upen någonsin.rocknerPR sa:Bild på NOCOPY´s sortiment för nästa år!
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...25000_102003019904147_265426_2019521902_n.jpg
Jag säger inte emot, men formerna ser än så länge bra ut!Lee-nus sa:kanske fulaste line-upen någonsin.rocknerPR sa:Bild på NOCOPY´s sortiment för nästa år!
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...25000_102003019904147_265426_2019521902_n.jpg
Mmmm, nån som har spytt över hela linjen??Lee-nus sa:kanske fulaste line-upen någonsin.rocknerPR sa:Bild på NOCOPY´s sortiment för nästa år!
Mjo, blir ju 107 nästa år. Men han vill ju ha 190++ helst och en skida runt 110-115 hade nog varit "bäst".hellbergarn sa:Sant/segt. Men jag vet inte hur mkt BC jib det är över Pro Rider 115 och Soul7/Squad 7? Dom har ju noll med jib att göra.rocknerPR sa:En ren gissning är att mycket går mot BC jib hållet nu nästa år! (Jag säger äntligen!)PNyberg sa:Line Influence 115 kommer i 192 med mer metall än förr.
Vore intressant att höra reine barkereds åsikt på Dynastars längdval. Han har ju i stort sätt bara 105mm eller 120mm att välja på, ingen bra skida där emellan.
Ngn som vet om Blog finns kvar i nästa års uppställning från Atomic eller om man ska köpa denna skida redan i år?PNyberg sa:
ne, stålkansterna är dubbelt å tjocka... så tror de kommer håll dubbelt så bra som de förregåendeNickelero sa:Har Punxen samma shape och konstruktion som tidigare? The Pettitor ser intressant ut![]()
Mer skida. Styvare och inte så jibbig som BCn.carlmart sa:Ngn som vet om Blog finns kvar i nästa års uppställning från Atomic eller om man ska köpa denna skida redan i år?PNyberg sa:
Vad tror ni om automatic, mer eller mindre skida än bent chetler? Har kanske missat det, men har ngn måtten på automatic?
Eric_W sa:Dana in action på Automatic. "It is basically a 186 and 192 cross somewhere between the Bentchetler and the Atlas. This ski has been changing my life…I think people are going to like it."
Låter ju bra!![]()
Ser ju exakt ut som Atomic blog??
Börjar beprövat!Utter sa:Mjo, blir ju 107 nästa år. Men han vill ju ha 190++ helst och en skida runt 110-115 hade nog varit "bäst".hellbergarn sa:Sant/segt. Men jag vet inte hur mkt BC jib det är över Pro Rider 115 och Soul7/Squad 7? Dom har ju noll med jib att göra.rocknerPR sa:En ren gissning är att mycket går mot BC jib hållet nu nästa år! (Jag säger äntligen!)
Ang långa skidor, BD Zealot 192, Moment Bibby 196, Opus 192 (nästa år).
emil11433 sa:Prototype med blog topsheet..Eric_W sa:Dana in action på Automatic. "It is basically a 186 and 192 cross somewhere between the Bentchetler and the Atlas. This ski has been changing my life…I think people are going to like it."
Låter ju bra!![]()
Ser ju exakt ut som Atomic blog??
Så forresten at Jennewein (St. Anton) har 186 Automatic. Trodde den skulle være større enn 140,5-117-129,5.. Håper de har et par med demobindinger så jeg kan få testa de ut..
Vad är det för underlig shape som står där till höger? Det var ju en annan variant av SpoonrocknerPR sa:Bild på NOCOPY´s sortiment för nästa år!
Jag är osäker, Jag tror det är en BC jibb skida, jag är osäker om "Spoon Shape" på den men det kan mycket väl vara det^^MnO sa:Vad är det för underlig shape som står där till höger? Det var ju en annan variant av SpoonrocknerPR sa:Bild på NOCOPY´s sortiment för nästa år!
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...25000_102003019904147_265426_2019521902_n.jpg![]()
Fråga JarlerocknerPR sa:Jag är osäker, Jag tror det är en BC jibb skida, jag är osäker om "Spoon Shape" på den men det kan mycket väl vara det^^MnO sa:Vad är det för underlig shape som står där till höger? Det var ju en annan variant av SpoonrocknerPR sa:Bild på NOCOPY´s sortiment för nästa år!
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...25000_102003019904147_265426_2019521902_n.jpg![]()
Men Det är en underlig shape, mer info om det kommer![]()
Ja tack! lägg gärna upp allt!Carled sa:Önskas det något skvaller och bilder från den här?
typ bilder och mått på alla nya rockerskidorna =) gärna rockerbilder oxå =) varför inte ta bilder på alla roliga sidorCarled sa:Önskas det något skvaller och bilder från den här?