30+ryggsäck

PeAC

Ny medlem
30+ryggsäck
okej, en skidåkares bästa vän på det stora berget, ryggsäcken. jag behöver en ryggsäck som är 30+ för att kunna ha med förstärkningsplagg med mer. har just nu en dakine vertex men den är ju på runt 22l o det är litet. jag har klämt lite på Haglöfs nya flaggskepp RAND och den verkar lovande men deras lösning på typ isyxa/spadskaftshållare verkar något ostabil. vill ju inte hålla på o ta bort den hela tiden när man ska plocka upp något ur säcken.

föredrar dakine men vet just inte vad jag ska ta för modell, POACHER verkar vara den bästa. som sagt, någon som har erfarenhet

30+ryggsäck
Jag har haft en Poacher i några år och jag tycker att den är mkt bra. Trots att den ser ganska liten ut så får man med det mesta och krisar det så finns det mkt plats att spänna på utsidan. Har turat rätt mkt med den. De bästa egenskaperna är att den sitter mkt skönt, ryggöppningen, och priset. Kan inte komma på något negativt på rak arm. Den säck som jag har är av den äldre & fulare modellen gämfört med vad som säljs nu.
Guide-pack är väl samma säck fast lite större.

30+ryggsäck
Jag har också kört med poacher, den är som sagt riktigt bra och alla spännen kan verka lite onödiga men när man kommer upp på fjället så är man väldigt tacksam att de finns.

/klasse

Tillbaka
Topp