33 inches / 37 inches

33 inches / 37 inches
Tjäna Felix!

Vet inte hur de kan va så billiga, de är bara 63mm och man betalar inte lika mycket för själva märket jämfört med typ Otang.

33 inches / 37 inches
Aight, men då kan jag ju köpa den komplett med Otangs/Checkers och sen köpa till Cult ism :)

Räcker Khiro shockpads 1/4 till 68mm hjul och 72mm hjul?

Senast ändrad:
33 inches / 37 inches
"De flesta", lol, ja nästan alla som gör promo-vids för Loaded är sponsrade av Loaded. Eftersom Loaded och Orangatang är samma företag så är det inte konstigt att många kör Loaded + Orangatang, det gäller alla Loadeds videos. Bara för det betyder det inte att Otang är bättre än andra, jag tycker t.ex. inte Otang har så sköna hjul, framförallt inte Baluts och Moranga.

33 inches / 37 inches
Let's Get To Thee Point: Jag köper antingen Otangs eller checkers till brädan och sen ska jag köpa till ett par techslide hjul typ cult ims.

Så frågan är väll om jag ska köpa checkers eller otangs

Till otangsen behöver jag ju inte shockpads tror ja men till checkers behöver jag.

33 inches / 37 inches
Det har du rätt i, men syftar liksom på att 65mm hjul är det de 'rekomenderar' till brädan

Gör shockpads så stor skillnad? Har aldrig testat så vet intee men om det inte gör det tar jag väll checkers.

Senast ändrad:
33 inches / 37 inches
Jaha så det är bara skönare och bättre med shockpads, men då beställer jag min setup på riktigt den här gången så här:

Kanthaka 8.875
Indys 159
Volante checkers 82a
1/4 khiro shockpad
Kahalani kullager abec 7

Tack för hjälpen :)

33 inches / 37 inches
Ursäkta att jag rör om i grytan men ett hjul på 82a är inget TECH slide hjul. Ett techslide hjul är det hårdaste hjulet du kan få tag i, generellt när vi snackar techslide så är det närmare 100a eller hårdare du ska välja. Comet volante checkers är ett freeride hjul med sjukt grepp om man jämför med det klassiska earthwing slide a med 58d i hårdhet. Ska du techslidea med ett 82a hjul får jag hoppas du har bra med fart. Det går slidea på allt men skillnaden mellan ett hårt techslide hjul och 82a volante checkers är som skillnaden mellan en sten och en kudde. Är du ute efter ett freeride hjul så är du på rätt spår.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp