360/180 på cykel

Fiberteknologi

Aktiv medlem
360/180 på cykel
Heej.

Jag har börjat cykla lite smått och lärt mig lite saker som ollie över skateboard, fakie och lite sånt.

Nu vill jag lära mig 360, eller kanske till en början 180. Men vad ska man tänka på??
Har varit ute i ca 2 timmar om dagen och nött. men jag kommer runt nästan 90 grader på en så kallad fake ollie.
Så alla cykelkunniga är välkommna att hjälpa mig.

PS: kör med dirt, inte BMX

360/180 på cykel
viktigaste är att du vrider runt med huvudet och axlarna. om kroppen stannar vid 90 grader gör cykeln också det. är inte övergrym på 180s eftersom jag knappt cyklar längre men tekniken är rätt iallafall.

360/180 på cykel
Börja med att svänga ungefär 45grader. Sen drar du upp framhjulet tittar runt axeln och drar upp bakhjulet.
360 ska du öva på i ett ganska stort hopp med en mjuk landning. Sväng lite på kicken, sen är det bara att titta runt axeln i luften.
Men mitt bästa tips är bara att nöta.
Lycka till!

360/180 på cykel
"Ollie" heter Bunnyhop till och börja med.
Tänkte du hopp lr flat?

Om du är riktigt häftig kan du börja snurra med båda hjulen samtidigt, då det är enklare och sedan när du kan det bra börja köra "Bunny 180" (om man nu ska kalla det så)[, när du drar upp framhjulet först och kan få lite höjd på dom].

I hopp kan du carva i kicken och kasta iväg på så sätt.
Kör på nån sorts platå, hopp med platå som landning alltså.. Finns lite överallt, gräsbanker osv.

Nöta nöta nöta gäller det. Världens lättaste trick när man väl kan det :)

360/180 på cykel
Hogizz sa:
Tänkte du hopp lr flat?

Om du är riktigt häftig kan du börja snurra med båda hjulen samtidigt, då det är enklare och sedan när du kan det bra börja köra "Bunny 180" (om man nu ska kalla det så)[, när du drar upp framhjulet först och kan få lite höjd på dom].

Kör på nån sorts platå, hopp med platå som landning alltså.. Finns lite överallt, gräsbanker osv.

Jag tänkte på flat.

360/180 på cykel
vrid styret lite snett så du kör som en cirkel när dy ska trycka ifran. Sedan bara bunnyhop snurra och kolla ot de hållet du ska snurra åt

360/180 på cykel
TheFibretech sa:
Hogizz sa:
Tänkte du hopp lr flat?

Jag tänkte på flat.
Om du inte redan kan 180 i hopp-till-platå hopp så är det skitbra och lära sig så..
Annars så tycker jag du ska testa carva mer samt träna mer. Man lär sig inte av att sitta på FR :)

Tillbaka
Topp