360 det går inte.

360 det går inte.
om du kör stort hopp. så behöver du inte ta i så mkt, fastnade för mig när jag skulle dra mina första. men de va för att jag tog i som fan ;O

360 det går inte.
hoppets storlek spelar ingen roll funkar på knölar för mig o säkert flat också.. tryck ifrån med benen uppåt och åt sidan istället för bara åt sidan så ja. typ så hehe

360 det går inte.
hoppa upp innnan du snurrar och sen tänk på att titta bakom axeln och att du kan börja med att åka ganskaa brätt emellan benen

360 det går inte.
Det kan också vara så att du tar för lite fart så att du inte hinner komma tillräckligt långt ut när du kommit runt 180. Ta mer fart.

360 det går inte.
Ett annat tips som kan hjälpa när du ska dra en 360 är att dra upp benen mot kroppen lite så dem inte bara fladdrar under dig o du har ingen kontroll på dem o bara får turlandningar. Jag hade lite problem med just det förut, hade ingen koll alls på dem för jag va avslappnad o något utsträckt i snurren.

360 det går inte.
hoppa i slutet på kickern, alltså lipen (kanten på hoppet) så du får både pop och det blir lättare att snurra. tryck alltså ifrån högst uppe på hoppet när främre delen av skidan lämnar snön kickar du ifrån.

360 det går inte.
1. Ta mer fart......och sen styr du rotationen med huvudet.."Titta över axeln".
2. Sen kan du boosta up rotationen med armarna.
3. Lycka till...............................PEACE OUT

360 det går inte.
litet glädjeskutt åt det hållet du ska snurra precis när du blir airborne funkar riktigt bra för min del iallafall. jag har alltid fixat snurren sedan jag försökte mig på 360 för första gången. mitt problem är istället laddningen, förra gången kommer jag inte riktigt ihåg vad som gick fel. satsade allt eftersom det var sista hoppet för säsongen.. slog i lite allt möjligt :-P

360 det går inte.
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp