360 "spiken"

CHjohn

Medlem
360 "spiken"
Tja , sätter 3:a cleant och så men när jag gör det så blir jag nästan alltid rak (som spiken)i luften utan att jag tänker på det.Jag tycker att dom blir fulare då och jag tycker att det borde bli lättare att graba om man har lite bredare med benen , tacksam för svar!

EDIT:förlåt att jag glömde skriva frågan hur ska jag göra för att det inte ska bli så? men jag tycker att det är ganska uppenbart

Senast ändrad:
360 "spiken"
Vad vill du veta egentligen? Ställ en konkret fråga. Känns ungefär som jeopordy "glöm inte att svaret skall ställas som en fråga"

360 "spiken"
om du står spikrakt i kicken så kommer du också att vara spikrak i luften, därför så ska du böja mer på benen i kicken. stå ganska brett med benen också :)

360 "spiken"
Stå bredbent, tryck ifrån på kicken. Se till att få en bra rotation innan du tar graben. Hur får du ihop det att göra en clean 360 spiken? Clean och spiken hör väl inte riktigt ihop?

Senast ändrad:
360 "spiken"
jag har ungefär samma problem, när jag inte grabar är jag spikrak men jag har inga problem med grabsen. man lär sig att dra upp benen å så, men drf hoppar jag nästa alltid i större hopp så man kan graba ^^

360 "spiken"
JoWood sa:
Tja , sätter 3:a cleant och så men när jag gör det så blir jag nästan alltid rak (som spiken)i luften utan att jag tänker på det.
Tycker inte det låter så cleant :S Förstår inte hur du resonerar pojk!?

Skämt åsido. Gör det på större hopp så du inte behöver kriga runt din 360. Sätt rotationen ganska långt ut med armarna så du har en jämn och stabil rotation. Gör du detta bör du inte behöva tänka så mycket på själva 360'n i luften utan kan mer koncentrera dig på stilen.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp