360? Stannar i luften:S

AdamNystrom

Ny medlem
Hej alla glada skidåkare.

När jag ska testa 360 spelar ingen roll i vad för ,gupp,hopp jag gör det i jag stannar automatisk i luften när jag har gjort 180?
Vad gör jag för fel? Ska jag tänka på nånting speciellt:)

ja, du ska fortsätta att kolla över din axel... i början slutar man per automatik att kolla efter 180... sök landningen...håll blicken mot horisonten...och stompa!

som apan som jagar bananen på en spinningcykel. vi människor är fan inte smartare än så trots allt! antar du stannar vid 180 för att du är osäker å för att du gjort en miljon 180s snurra å följ med i snurren hela vägen runt.

Precis som AnteM skriver ska du kolla över din axel.Det är huvudet som gör att du roterar. Sök även efter horisonten med blicken. Använd "huvudet". :-)

Tänk dig att du ska göra en 540 så kanske du stannar på 360. Om du förstår vad jag menar..

Annars finns det ju tricktips både här och på www.xtrm.se och säkert mer foruminlägg om detta..

Blicken över axeln så , då har du koll på vart du är i luften och hur du kommer landa. Tänk även på att hålla kvar benen under dej för antagligen sträcker du ut dej när du gjort en 180 då hejdar du rotationen , detta problemet hade ja när ja skulle lära mej 540 . Gör som ja har sagt så löser det sig . Ps. vi är smartare en apan .ds ;D

Kör på ett mindre hopp till att börja med, och försök få in snurrkänslan, genom att ta i ganska rejält med överkroppen. Fortsätt vrida överkroppen tills skidspetsarna pekar neråt i falllinjen!

Lycka till

Egentligen handlar 3an enbart om att våga ladda fullt ut, resten kommer automatiskt eftersom tricket inte är svårt tekniskt sett. Det är spärren man måste igenom. Jag har ett par filmer där man ser tekniken tydligt, skriv i gästboken...

Tänk på att hålla ihop benen. Har sett många som snurrar 180 och sedan lägger in en spread eagle i hoppet, då avstannar garanterat all rotation ock krashen är ett faktum. Om det är felet så tänk på att pressa ihop pjäxorna mot varanda. Det ger dubbel effekt eftersom du behöver ta i mindre för att klara rotationen om du håller ihop alla kroppsdelar och inte spretar.

Tillbaka
Topp