360 ?

360 ?
Hmm, 360 är väll kanske ett av de lättare tricken, och när man väl klarar en bra, så brukar dem sitta för alltid. Jag själv tänker inte så mycket på spinnen utan fokuserar mest på att få en clean grab, spinnen brukar på nå sätt komma alldeles av sig själv. Kör in i hoppet som du skulle göra en vanlig grab, men rotera bara åt det naturliga hållet, själv har jag problem med raka 360, dem brukar bli en del snea, men lägg på en grab så blir dem ascleana, tror att det hjälper till att stabilisera.

Jag skulle nog också säga att man ska prova i ett lite halvstort hopp, iställe för dem små 1 meters platåerna där man får dampsnurra för att komma runt en 180.

Men men, iaf lycka till med hoppandet jao jao höres.

360 ?
Nån som är sugen på att göra en sammanställning av alla 360 diskussioner i forumet och sen bara hänvisa alla nya frågor på temat till den sammanställningen?

360 ?
satte min första trea förra veckan.. de e bara o våga.. de gick av sig självt.. men ska du va den säkra sidan så kan du ju alltid ta i lite extra.. de e bara o öva öva öva :D skaffa ryggskydd o hjälm om de känns jobbigt.. då känns de bättre.

360 ?
Det finns fortfarande 30 olika ställen bara här på freeride som handlar om 360...

kolla in tricktips, där beskriver Jacob Wester många olika trick skitbra!

go there!!

360 ?
vaddå de har väl snöat typ 3-4 dec i hela sveriga senaste dagarna
nånstans borde de väl finnas ett ställe där de lutar neråt

360 ?
asså ni som skriver vaffo skriva om en sån banal sak tror ni dom skulle skriva om dom tyckte det va en skit sak. själv övar jag på 360 å det är inget man bara åker å göra så sluta klaga på dom som är sämmre . hjälp men pajja inte deras sjävlförtroenda

360 ?
Ju flackare hopp du har desto lättare har du att få kontroll. Har du låg fart blir det också lättare att landa om du inte kommer helt perfekt. Gör du ett större hopp så har du däremot mer tid att snurra så det är ju en fråga om att prioritera.
Små hopp räcker för en trea, ska du göra 540 krävs däremot ett big jump.
Tips är att inte börja med grab för det gör en stelare i luften och svårare att få snurr då man inte kan vrida armarna så mkt i upphoppet. Snurrar du armarna i rotationriktningen samtidigt som du lämnar kicken kommer du få mer fart. Kom ihåg att alltid kolla runt nacken.

En egen version av jocob westers beskrivning blev ju detta

Tillbaka
Topp