5 olika skidor

Hofman

Ny medlem
5 olika skidor
Någon som har testat eller har någon av de har olika skidorna? Head Mojo 70, Dynastar Nothing but trouble, Extrem AK4 (de kortare), Rossignol scratch pro fs, K2 Fujative. Har hört att Marker 11 bindningarna är dåliga, är Marker 12 bättre? Förresten alla modellerna är 2006/07

Längd: 165
Vikt: 50
första skidan jag har kan det bli har annars bara hyrt skidor varje gång:

förresten vilken ängd på skidorna ska man ha om man är min längd 165 cm?

5 olika skidor
Ang. längden: https://www.freeride.se/content/92/

Ang. Marker: För din vikt/längd/ålder/(gissad åkstil) så borde Marker 12 funka fint. Vissa påstår att skistoppern på Markers bindningar kan gå sönder när man landar baklänges och bindningarna löser ut. Problemet uppkommer dock bara när man landar fel. Landar man rätt löser inte bindningen ut. Och OM bindningen skulle gå sönder (oavsett märke) så är det bara att reklamera och få ett par nya bindningar.

//Jocke

5 olika skidor
Tror ni att Dynastar nothing but trouble 165 cm hade vart för långa för mig? och hur länge tror ni att jag skulle kunna ha 155 cm skidor?

5 olika skidor
Hofman sa:
Tror ni att Dynastar nothing but trouble 165 cm hade vart för långa för mig? och hur länge tror ni att jag skulle kunna ha 155 cm skidor?
Jag skulle satsat på dom Dynastar'en (ska själv köpa ett par)..
Och när det gäller längd, ta 165 då du förmodligen är några cm längre till nästa säsong och då räcker inte 155...

Enda fördelen med 155 är om du bara ska hoppa, alltså om du ska lära dig snurra.. kan vara lite bökigt att lära sig snurra med lite längre till en början =) men när det väl går är det bara en bonus :)

Sen är ju fördelen om det ens finns hopp där du bor, alltså hopp och inte en kulle med en kick på så man landar platt långt nedanför :P

5 olika skidor
jag bor ju i Norrköping här har vi ju bara t
yxbacken sedan åker jag med skolan till Romme det blir ganska mycket piståkande men även lite hopp i slutet av backarna

5 olika skidor
Köp k2 fujative har dom. väger lika mkt som dig och är lika lång så dom skulle nog funka fint!

5 olika skidor
ang längden så kan det var alättare med en kortare skida i början när man e nybörjare,, men sen e de skönare med längre skidor. tycke rjag:D.

5 olika skidor
jag är inte nybörjare har alltid bara hyrt skidor men är inte dynastar nothing but trouble för lätta fast det är ju skönt när dom är det!

5 olika skidor
om du bara åker i norrköping och i romme varje säsnong ska du inte ens köpa ett par lagg..men annars så ska du nog ta dynastar dom e skönast,,,ak4 e ju puder skida så de behöver du väll knappast?

5 olika skidor
Vill bara säga att jag är faktiskt ganska bra i pisten, men vilka är bäst då dynastar nothing but trouble eller k2 fujative?

5 olika skidor
dynastar e ju askönt att hoppa o bara glida oså med i pisten o funkar även bra i lössnö..fujativen e väll lite mer basic kanske, fladdrig? jag har själv PE o dom e ruggiga bästa skidan jag kört på...dom skulle jag rekomendera för de funkar överallt...fast jag vet inte om du skulle gilla de om du inte åker så mktt..men ta trouble du!
Peace out!

5 olika skidor
Nothing but trouble är lite mer en nybörjarskida. Men de är svårt att säga vilken som är bäst. Troublemaker e dyrare iaf. in case you wonder.

Tillbaka
Topp