540 hur gör man?

• Trådstartare Trådstartare user62785
  • Start datum Start datum
U

user62785

Guest
540 hur gör man?
jag är helt säker på 360 nu:) men vill lära mej 540 hur ska jag göra ? är det stor skillnad på 360 och 540? ska jag köra 720 istället för 540 bara för att man landar fakie ipå 540 lr? ge mig lite tips!,,

540 hur gör man?
Sätter du 360 säker lovar jag dig att du kommer sätta en 540 ! De är bara att kolla åt de hållet du roterar åt lite längre så e biffen klar och de e bara att landa,, sätter du 180 så är det inga problem att land 540. Lycka till!

Senast ändrad:
540 hur gör man?
typ när man kommer runt 3a genom at bara knycka med axlarna då tar man i så mkt som gjorde när man skulle dra 3a första gången då kommer man typ lätt 5a tillåmed 7a om man vågar men man måste ju ha ett ganska stort hopp

540 hur gör man?
Jag satte min första 540 på första försöket för några veckor sedan.
Jag körde in några 3or så jag var säker, sen så gjorde jag en 180 på hoppet. Satte denna utan problem. Hoppet efter så körde jag in mot hoppet, gjorde exakt som på 3orna fast jag gjorde ingen grab och jag tog även i lite mer.. Då gick det ganska lätt. Det var mycket enklare än jag trodde.
Tänk bara på att lagom med fart så du landar rätt, just i landningen. För mycket fart kan det vara svårt att få till en bra rotation, för lite fart så kan du plattlanda och då är det svårt att sätta landningen. Kan vara fördel om de är en fin landning också.
Är ingen expert men detta tänkte jag på och de gick ju vägen för mig =)

Lycka till!

540 hur gör man?
ta i lite mer än 360 och ett bra tips är att kolla neråt just innan landningen så ser du hyfsatt bra hur du har skidorna i landningen sen landar du bara

540 hur gör man?
sätter du 180 så är det inga problem med 540! ingen större skillnad på en 5.a å en 3.a...men något som jag varmt rekomenderar o e absolut skönast e sw 360 eller sw 540. Du behöver knappt ta i nånting för att komma runt så man kan njuta mkt mer av luftfärden istälelt för att tänka på rotationen!

540 hur gör man?
Träna på 180 så att du blir säker på fakie landningarna sen så finsn det många olika sätt att göra 540 på. gör en 360 fast du tar i lite mer än vad du brukar sen när du är runt 360 så drar du som en knicks/snärt med skidorna så att du kommer runt 540.

Lycka till!

540 hur gör man?
asså när man gör pivot (180 på mark me skidspetsarna i marken) då vrider man ju bara benen inte axlarna o huvet.

så gör men ungefär, ta ett typ blått/rött hopp, mellan 5-6 meter funkar nog.
då gör du en ganska snabb 360 så du har tid på dej, sen gör du som en pivot, du vrider bara benen, d blir inte överdrivet snyggt, men de e bra att göra som första 540.

om du ska göra d i ett litet hopp, vilket kanske är mer aktuellt första gångne, ska du bara dra i som fan, kolla åt d hållet du snurrar, dra upp benen mot kroppen och hålla armarna över bröstet, man snurrar utav bara helvete men d e jävligt ostabilt o fult som fan.

peace

540 hur gör man?
asså när man gör pivot (180 på mark me skidspetsarna i marken) då vrider man ju bara benen inte axlarna o huvet.

så gör men ungefär, ta ett typ blått/rött hopp, mellan 5-6 meter funkar nog.
då gör du en ganska snabb 360 så du har tid på dej, sen gör du som en pivot, du vrider bara benen, d blir inte överdrivet snyggt, men de e bra att göra som första 540.

om du ska göra d i ett litet hopp, vilket kanske är mer aktuellt första gångne, ska du bara dra i som fan, kolla åt d hållet du snurrar, dra upp benen mot kroppen och hålla armarna över bröstet, man snurrar utav bara helvete men d e jävligt ostabilt o fult som fan.

peace

540 hur gör man?
haha det är inte alls så svårt bara gå in med lite mer fart o så bara sätt snurr=) det är lättare o land 540 än 180 tycker jag inte alls svårt o land =P

540 hur gör man?
inte bara jga som ar problem då.. vurpar bara i landningen jämt. de säger stopp när mna snurrat ett arv skit knas..

540 hur gör man?
snurra på som 360 men lite snabbare så blir det 540.. försök se vart du snurrar det gör det änklare än att man gissar när man landar :)

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp