540

klaserik

Ny medlem
540
Jag åker skidor och har försökt mig på en 540, men det lyckas inte. Alla på den här sidan säger att man ska fokusera på landningen när man gör en 360 så stoppas rotationen. Det låter ju vettigt, men var tittar man när man gör en 540? Hur stoppar man rotationen då?

540
Lägg ner det här med rotationer nån gång!!
Inse att de enda snygga tricken är "Daffy" och "Kosack"
Möjligtvis att en "Rodeo 720" halkar in på ett bananskal enbart för att man måste vara idiot för att testa att göra en. Och alla vet att skadeglädje är den enda sanna glädjen.

540
Jag har också försökt mig på 540 ett flertal gånger. Tyvärr är det enda problemet jag har att det är svårt att landa utan twintip. Det blir alltid BOOM!!

540
Jag skulle nog säga att om man vill göra en 540 så ska man nog först känna sig riktigt säker på 360 och 180.
Grejjen med 540 är som alla andra snurrar att kolla efter landningen, tänk att du gör en 360 fast du tar i lite mer i rotationen så att den är klar ganska tidigt. sen lägger du bara på 180 grader till, tänk på att hela tiden titta efter landningen.
men precis innan man landar så rätar du ut dig så att du står rakt baklängs.
Bra va?
/Kim

540
Kolla inte NER mot landningen när du ligger baklänges, utan håll blicken rakt fram. Annars är det lätt att man ländar på spetsarna.
Och tänk på att vrida överkroppen och titta över axeln i uthoppet, så går den första 360:n snabbt, och du har tid att göra den sista 180:n ganska sakta.

540
Håll blicken mot kicken när du landar och hoppas.
Satte själ min första 540 för ett par veckor sedan och det är först på 540 stadiet man så smått kan börja skryta om sina snurrar.
Håll det i tankarna så ska det nog gå bra.
Lycka till!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp