6 killar som ska till alperna.

Thelander

Ny medlem
som rubriken säger så är vi 6 st killar som ska till alperna någon gång runt vecka 8 och vill veta vart det är bäst skidåkning samtidigt som det är bra drag ute på krogarna på kvällarna/nätterna. mycket skandinavier skadar inte heller.

Ärligt talat så är de enormt mycket skandinaver och bra party i alla de större alpbyarna* vecka 7-8-9. Snön varrierar och de är omöjligt att säga vilken ort de komemr dumpa i i februari. Tillexempel kom de inte en enda snöflinga i hela området runt geneve 7-8-9 förra året.

*=
BG
St Anton
Val.D
Val.T
Chamonix
Verbier
..Plus några till

Kingi sa:
jag tycker helt klart chamonix, finns 2 svenska barer som jag var på sen helt sjuk åkning!
Ja, cham är fint. Gjorde säsong där i vintras.
Åkningen är i absolut världsklass om man vet vart man ska åka (dvs där inte alla andra åker :) ).

Afterski på Chambre 9, käk, förkrök, southbar, fyllekäk, mellanfest och le garage till stängning! Dejavu någon? :)

/Pocoloco Eric

Senast ändrad:
Erik så sjuka flashbacks =)

Vi drar till Serre Chevalier vecka 7 8 9, kolla rollinsnow.se
Annars hyllar jag Val.T Finns hur mkt bra åkning som hellst, Tango på afterskin sen, le nice som man säger i le france

Thelander sa:
som rubriken säger så är vi 6 st killar som ska till alperna någon gång runt vecka 8 och vill veta vart det är bäst skidåkning samtidigt som det är bra drag ute på krogarna på kvällarna/nätterna. mycket skandinavier skadar inte heller.
hmm... skrev nyss ett långt svar, men det försvann :(

Iallafall, Rollin'Snow uppfyller nog alla era krav. De kör alla sportlovsveckorna, 7, 8 och 9 med 160 ungdomar VARJE vecka.
De åker till Serre Chevalier som enligt mig är en av de bästa orterna i Alperna. Krossar både Cham och Stanton eftersom pudern ligger kvar mycket längre och blir inte uppåkt på några timmar. Backarna är enorma och skogåkningen är nog väldens bästa.....

Sen får ni ju mycket party, Serre blir fyllt med sportlovsfirare i februari och sen att Rollin åker ner med 3 bussar och 160 ungdomar varje vecka gör ju faktiskt inte saken sämre på något sätt!

jag har själv säsongat i serre chevalier så jag vet vad jag talar om, har dock aldrig åkt med rollinsnow, men hört och läst mycket bra om dem så det ska bli kul att testa i år!!!

peeeeace!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp